Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger økonomisystem/CRM m. EDI og webshop integration

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en mindre virksomhed som driver en række webshops. Vi er i den lykkelige sitaution at antallet af ordrer er ved at være for stort til at vi kan håndtere det ved manuelt arbejde i vores simple bogføringssystem, derfor søger vi en partner der kan hjælpe os med at komme over på et nyt og større system, der er fleksibelt og kan være vores base fremover.

Vores forretning er primært bygget op omkring dropshipping, hvor vi ikke selv er lagerførende men sender ordren videre til leverandøren, som sender produktet ud direkte til kunden. I dag foregår dette ved at leverandøren får en mail med ordren og herefter manuelt indtaster alle 
informationer i deres system. For at undgå dette manuelle arbejde i fremtiden, søger vi en EDI løsning, da vores leverandør i forvejen bruger dette til andre kunder.

Ligesom leverandøren indtaster alle ordrer manuelt, bogføres alle ordrer i vores simple bogføringssytem også manuelt. 
Dette ønsker vi fremtiden bliver automatiseret via et nyt økonomisystem som skal integreres med vores webshops.

Alle vores webshops er bygget op omkring et open source system bygget på PHP og MySQL.

Vi forestiller os et C5 system eller lign. integreret med vores webshops og med et EDI modul til at sende ordrene til vores leverandør.

Findes der et alternativ der enten er onlinebaseret eller kan køre på mac vil det også være yderst interessant.

Vi hører meget gerne for folk der kan hjælpe os med at løse ovenstående.

På forhånd tak

Morten Qvistgaard
Tlf: 61303451 

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi kan godt hjælpe med ovenstående.

En løsning med flere shops, og med integration til C5, kan godt lade sig gøre. Vores demoshop kan ses på www.webshop-luxus.dk

Jeg kan kontaktes via www.upload-it.dk

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at præcisere, så er vi ikke interesseret i et nyt shop system. Vi er meget tilfredse med det system vi bruger i dag, og har brugt meget tid på at tilpasse det til vores ønsker.

Derfor ønsker vi ikke noget nyt system til webshopsne, men en integration af vores eksisterende system.

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for din PM. Jeg skriver lige svaret her for at andre måske kan få glæde af det.

Alt kan naturligvis integreres. Spørgsmålet er bare hvor kompliceret det skal være. Jeg har kendskab til en anden virksomhed som har en del aftaler omkring dropship med et par store leverandører. De har det lavet så smart at der i ordre modulet vælges leverandør, så man altid får den leverandør med den billigste dagspris. Alt kommunikation sker elektronisk med faktura, ordrer m.m. frem og tilbage...... Og sådan kunne jeg bliveved at snakke hvis jeg fik lov Big Smile

Lad os starte med integration mellem økonomi system og webshop. Jeres shop system kan helt sikkert eksportere en eller anden form for elekronisk fil, som i kan indlæse i et økonomi system. Hvis I ikke har de store krav til økonomi systemer, kan i fint vælge eksempelvis economic. De har et fint API som I kan bruge til at indlæse ordrerne. Det kræver bare lige en programmør som kan lave konvertering af filen mellem systemerne, og kan laves for under 1000 kroner. economic koster vidst i omegnen af 300 pr. måned. Dermed har I en forholdsvis billig integration mellem shop og øknomi system.

Udlæsning af ordrer fra economic til jeres leverandør er heller ikke noget problem. Problemet er nok størst hos jeres leverandør. Hvis de kræver ordrene via VANS nettet, koster det mellem 4 og 16000 kroner at blive koblet op på dette. Men I kan håbe på at jeres leverandør er villig til at indlæse filer fra en ftp server. Så er det igen bare et spørgsmål om en programmør der lige skal lave et lille modul der kan konvertere filerne og uploade dem til en ftp server.

Fakturaene fra leverandøren er samme situation. Hvis det kan gøres via ftp, vil det kunne integreres for under 1000 kroner. Men skal i på VANS, så begynder det at koste.

Såfremt du ønsker noget af det uddybet, så skiver du endelig bare til mig. Jeg elsker at tale om EDI Big Smile

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du spurgt dine leverandører hvordan de ønsker at modtage ordrerne?

 

Hans Poulsen:
Det kræver bare lige en programmør som kan lave konvertering af filen mellem systemerne, og kan laves for under 1000 kroner.

Hvornår har du tid?

 

Jimmy

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Har lige gang i et par projekter som jeg lige skal have afsluttet. Men de kører i test i øjeblikket. Så om en lille måneds tid Big Smile

 

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Den store finte er at integrationen med leverandøren skal foregå næsten i realtid, nogle få minutter kan vi acceptere. I og med det er dropshipping, så skal ordren jo smides ud til leverandøren med det samme, så de kan nå at få den sendt afsted samme dag.

Derfor skal det selvfølgelig helst foregå automatisk, såldes at der ikke skal manuelt ind og eksporteres en fil som så igen skal importeres i et andet system.

Hvis vi vælger en e-conomic løsning, går vi ud fra at vores inhouse php folk selv kan få shoppen til at snakke sammen med e-conomics API, men EDI fra e-conomic til vores leverandør kan vi ikke selv lave.

Som udgangspunkt bruger vores leverandør Progrator|gatetrade og deres VANS netværk, men det kan være de er åbne for en ftp løsning, såfremt det også kan automatiseres.

Altså skal det foregå helt automatisk når kunden har trykket bestil i vores webshop, til ordren ligger i leverandørens system, kan det lade sig gøre med de ovennævnte systemer?

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Mange af de virksomheder der vælger at outsource det hele til Progrator, har ikke deres egen EDI folk til at lave en eventuelt ftp. Men det koster jo ikke noget at spørge......

Anderledes kan du også selv kontakte progrator. De vil helt sikkert gerne lave denne konvertering og en ftp opsætning til dig. Du skal blot være opmærksom på en noget høj pris til udvikling af dette.

Vi har selv en opkobling til VAN via KMD. Vores kunder leverer et eller andet elektronisk til os, og så konverterer vi til eksempelvis EDIFACT som vi så sender ud på VAN nettet. Det er ofte de store som COOP m.m. der ønker ordrerne og fakturaer på denne måde. Vores kunder betaler ikke for udviklingen, men det koster lidt at komme på VAN. Og vi tager efterfølgende et gebyr for hver dokument vi konverterer og sender videre.

Omkring tiden det tager, så er nogle få minutter nok umuligt. Fra Progrator modtager den, kan der gå nogle minutter inden den kommer frem på VANS til modtageren. Modtageren tager måske også nogle minutter om at konvertere den og indlæse. Årsagen er at systemerne som står og lytter efter nye filer, ofte kun lytter hver 5 minut eller mere. For hver led filen skal igennem kan der gå 5 minutter. Og 15 til 20 minutter er nok mere realistisk.

Nu er jeg ikke ude på at sælge dig en løsning. Men du må gerne kontakte mig direkte med mere info. Jeg samler gerne trådene og laver en samlet anbefaling uden det skal koste dig noget. Men jeg skal gerne vide lidt mere om hvem der er leverandør, og hvad de har af muligheder. Vi kender en nogle af de store i forvejen, så det kunne jo være at vi allerede havde nogle relevante kontakter. Du må bare forvente lidt vente tid hos mig i øjeblikket, da vi har gang i et par ret store sager som kræver fuld fokus.

Det kunne jo også sagtens være at dine egne php folk kan lave det som skal ud i den anden ende.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)