Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lynguide til linkbuilding

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kent,

Jeg synes ikke, at du skal bruge så meget som et splitsekund på at framelde dig kataloger. Det er jo ikke fordi Google pludselig ændrer reglerne, og linkkataloger som koncept bliver totalt bandlyst. Det handler blot om, at der forventes en større oprydning, der piller værdien fra størstedelen af dem.

Faktisk vil jeg da personligt fortsat benytte mig af dem (i hvert fald dem i den høje ende af kvalitetsskalaen), indtil jeg observerer, at der sker noget på området. Ganske som jeg advarer mod at nøjes med en slags linkbuilding, vil jeg også nødig helt udelukke en bestemt slags links. Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget store mængder links af en type som Google ikke kan lide kan godt have alvorlige negative konsekvenser. Men i de eksempler jeg kender til har der enten været tale om enkeltstående "fejl" eller ekstremt store mængder virkelig dårlige links - fra titusindvis til millioner, og typisk etableret over meget kort tid.

Problemet med de danske link-kataloger er dels hvis du hovedsageligt, eller udelukkende, har links fra disse til dit website - eller hvis du selv påtænker at bruge en masse tid på at bygge dit eller dine egne link-kataloger. Det sidste skal du ikke spilde tiden på - der er andre måder at skabe større værdi med samme resurser.

Den smule kataloger der er i Danmark kan du godt tilmelde dig. Det behøver du ikke være bange for i sig selv vi skade dit website. Og det tager ikke særlig lang tid at gøre. Du skal så bare ikke regne med, at linkværdien fra dem er ret stor - hvis der overhovedet er nogen, når 2010 er ovre. Så sørg nu for, at få etableret dit website meget bredere på nettet! :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo sagtens tilmelde sig de gode linkkataloger ene og alene pga trafikken... Nogle af dem giver virkelig meget trafik, mens andre de jaaaaa, er der bare hehe

Så selvom de evt efter 2010 ingen reel linkværdi har, så kan de jo godt have en trafikværdi...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Man kan jo sagtens tilmelde sig de gode linkkataloger ene og alene pga trafikken... Nogle af dem giver virkelig meget trafik, mens andre de jaaaaa, er der bare hehe

Så selvom de evt efter 2010 ingen reel linkværdi har, så kan de jo godt have en trafikværdi...

Du oplever simpelthen reelle besøg i nævneværdige mængder fra linkkataloger? Det har jeg ikke hørt om mange, der gør. Men jo, hvis der er nogle af katalogerne, der rent faktisk kaster besøg af sig, så vil tilmeldingen selvfølgelig også have værdi, selv hvis linket ikke har det.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank, 

Hvis man kigger på Analytics på alle mine sites kommer ca. 5% af trafikken fra linkkataloger.(danske såvel som udenlandske), så en lille trafik værdi har de da. Et par af mine shops hvor jeg har sat mål på viser også at nogle af disse besøgende fra katalogerne faktisk er så relevante at de ligger en ordre.(det er sket 5-10 gange), hvilket jo også er værd at tage med ;)

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fin artikel og enig i linkbygningsrådene!

Tricket med at skrive nogle gode artikler, som i højere grad er skrevet til brugeren end til Google har jeg haft gode erfaringer med. Jeg har for noget tid siden stablet et site på benenen, der handler om rejser til Barcelona (http://www.barcelona-rejser.dk), og efter at havde fået en underside med artikler på (http://barcelona-rejser.dk/artikler_barcelona.html), hvor man kan læse om byens historie, kultur, kunst, fodbold, osv. er antallet af besøgende gået betydeligt op. Via statistikprogrammer kan jeg se, at folk går fra artikel til artikel. Det har også betydet at page rank er gået lidt op på undersiderne, selvom jeg egentlig er overrasket over, at forsiden ikke har en højere page rank end 3, men det skyldes måske at der endnu ikke er nok links til siden (?)

Mvh.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Med sådan en stak artikler i den kvalitet, bør dine besøgstal også gå op. Du kommer pludselig i betragtning til et væld af long-tail søgninger med relation til Barcelona. Godt gået. Det positionerer også din side, så den kan komme i betragtning til at blive linket til som ressource.

Pagerank skal du ikke fokusere på. De er bestemt af links, som du selv er inde på, ikke af besøgende eller deres adfærd. Men kig blot på pagerank som et sjovt kuriosum. Det skal ikke være et mål for din side. Målet skal være besøgende/kunder og et af de vigtige midler skal være gode placeringer i søgemaskinerne. Pagerank er blot et delelement - og den pagerank du kan se, er alligevel ikke den præcise som Google måtte bruge i sine beregninger.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Du oplever simpelthen reelle besøg i nævneværdige mængder fra linkkataloger? Det har jeg ikke hørt om mange, der gør. Men jo, hvis der er nogle af katalogerne, der rent faktisk kaster besøg af sig, så vil tilmeldingen selvfølgelig også have værdi, selv hvis linket ikke har det.

Yes men det er ik mange kataloger, der giver noget af betydning... Men der er 3-4 stk, som giver rigtig meget, og de står for 95-97% af alle besøgende vi pt får fra link kataloger. Men finder dem lige til dig, og smider dem i en PB, som tak for alt din hjælp indtil nu ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig gode indlæg, det er godt med nye input til den fortsatte linkbuildingsproces og høre forskellige holdninger til blandt andet brug af linkkataloger, og hvor meget de i realiteten giver af værdi til de sider som der linkes til.

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 6 (53 indlæg)