Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af domain før start af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer

Jeg er ved at starte en lille virksomhed med en veninde.. Vil i den forbindlse høre om det er muligt at købe et domenæne navn og webhost allerede på nuværende tidspunkt inden det er startet op? kan man overfører ejerskabet fra privat til firmaet og den økonomiske del også?

håber i kan hjælpe

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Den økonomiske del er jeg ikke klog på, men du kan i hvert fint overdrage et domæne og et webhotel til firmaet efterfølgende. Når du ejer domænet laver du blot en overdragelse til firmaet når tid er med følgende formular: https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/formularer/overdragelse/
Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du køber bare, intet galt i det .

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar på dit spørgsmål er: Ja! Smile

Du vil dog ikke kunne trække moms fra i forbindelse med købet af domænet og hostingaftalen, da det jo er købt som privatperson.
Ved forlængelsen, efter overdragelsen, vil du derimod godt kunne trække momsenfakturaen vedrørende forlængelsen fra.

Men i forhold til ejerskabet, så er svaret som nævnt, Ja.

Håber du kan bruge det.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hillerød
Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

skide tak!

Jeg overlever nok det med at jeg ik kan trække momsen fra de 100 kr det koster lige til at starte med.. tak for de gode og hurtige svar!!!

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :
Du vil dog ikke kunne trække moms fra i forbindelse med købet af domænet og hostingaftalen, da det jo er købt som privatperson.

Hvis du allerede nu kender dit kommende firmanavn så køb det. Hvis du senere bliver momsregistreret kan du evt. overveje at lade dig registrere med tilbagevirkende kraft - og dermed trække momsen fra. Nok en overflødighed hvis det kun er momsen for en domænenavn, men kunne overvejes hvis du har fleres "større" omkostninger forud for din opstart.

Fra Søborg
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Her har jeg så et lille tillægs spørgsmål: "hvordan virker det egentlig med tilbagevirkende kraft?" - har selv allerede købt Domæne, visitkort og Logo til små penge.....Overlever nok det med momsen, men alligevel Stick out tongue

Jeg ejer  en helt del maskiner og værktøj privat som jer uden tvivl kommer til, at anvende i mit kommende firma - men kan jeg lade firmaet købe disse med en evt. fordel? Hvis man bruger ting og sager privat, som egentligt er firmaets, så  kommer SKAT jo hurtigt efter en med diverse paragraffer - men hvad hvis der er omvendt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)