Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at gennemskue del af kontrakt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for jeres hjælp til at gennemskue hosting betingelser i en kontrakt.

I morgen skal jeg sætte min underskrift på en ny webshop. Det er for mig en stor investering - og jeg sidder nu med kontrakten, og kan ikke helt gennemskue hvad der er godt og skidt i forhold til selve hostningen. Jeg håber at nogen af jer kan fortælle mig om nedenstående er godt nok til os.

Uddrag fra kontrakt:

-------------------------

Serverdriften foregår i Danmark i specialindrettede server rum, som er tyverisikrede og udstyret med brand-hæmmende inergénanlæg.
Alle servere er strømsvigtsikrede med UPS samt nødstrømsgenerator. Der køres backup på alle interne servere.
Serverne overvåges 24 timer i døgnet, hvilket sikrer en oppetid på over 99 %.  Serverrummet er udstyret med den nyeste netværks-teknologi fra Cisco. Alle servere står placeret på Cisco 100Mbit switches, som ender ud i en Cisco Gbit switch.
Denne netværksopbygning giver den absolut højeste ydeevne, der kan tilbydes. Telia og Tele2 leverer beg-ge en linjekapacitet på 1 Gigabit, hvilket sikrer en redundant og optimal forbindelse til Internettet på samlet 2 Gigabit.
Trafikken på løsningen er omfattet af det månedlige abonnement, dog med en begrænsning på 40 GB trafik pr. måned. Ekstra trafik kan tilkøbes efter behov til dagsprisen, som ved kontraktens indgåelse ligger på:
Kr. 10,- pr. måned pr. 1 gigabyte trafik.
Løsningen inkluderer desuden 5000 MB diskplads. Yderligere behov skal aftales separat.
Navision databasen må som udgangspunkt maksimalt fylde 2 GB, når denne ligger på SQL. I forbindelse med en Native løsning er den maksimale størrelse dog 1 GB. Dette gælder specielt ved import fra det eksi-sterende system.
Alle priser er ekskl. moms
-----------------------------------------

Vores statistik viser at vi har haft 170.000 besøgende de sidste 30 dage.

Jeg aner ikke hvor mange GB trafik vi bruger pt da det er en dandomain shop hvor trafikken er fri. Så jeg har ingen ide om de 40 GB er lidt eller meget i forhold til vores nuværende forbrug.

Er der nogen som kender noget til disse ting?

Mange hilsener Helle

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bud er at 40 gb kan være lidt i underkanten. Der er dog rigtig mange faktorer som spiller ind, hvor meget fylder dine sider, hvor mange sider ser hver besøgende, automatiske feeds etc.

Har du slet ingen mulighed for at følge med i din traffic hos Dandomain?

Jimmy

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)