Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. forfatter der har udgivet bog med private adresser og med navnsnævnelse...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

At gøre mere ved den sag er at søge konfrontationen, - og det får ikke konsekvenser for forfatteren det  har advokaten fortalt dig , men derimod dem du nu sender novellen til. Så for hvis skyld er det egentligt du vil gå videre? Dét er spørgsmålet, du skal stille dig selv.

Du vil nu give nogen mennesker kendskab til noget som vil gøre dem ondt eller såre dem, men du ved også ved advokatens mellemkomst at udfaldet af en retssag ikke er så klart endda. Så hvad skal de stakkels mennesker så gøre? Hvor er det lige præcis du hjælper dem?

Hvis jeg må blande lidt humor i det, så skyldes dit problem nok at du er kvinde, og du ved noget andre ikke ved, og det brænder du for at komme af med. Det er for at bringe historien til torvs, at du sætter retfærdighedsstemplet på. Det er ment som humor, - ikke chauvnisme - men måske er der et gran sandhed i det, alligevel.

Jeg ville ikke anbefale dig at gøre det, - jeg syntes at det ville være ondt hvis du gjorde det.

hvordan hele og halve hentydninger om lovbrud og dets konsekvenser kommer ind i en sag der omhandler retfærdighedsfølelse forbliver mig ubegribeligt......

Michael

 

 

 

 

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg - Jeg tør slet ikke at bevæge mig ud i det, før jeg ved 100% sikkert at jeg ikke gør noget forkert - lovmæssigt Embarrassed

Hej Michael

Jeg kan sagtens følge dig og din tankegang Embarrassed men jeg er nu en halvgammel kvindelig håndværker, der aldrig har været meget for det "torvesnak" Zip it!

Men iøvrigt er vi meget enige om det med at spørge sig selv om HVORFOR påtænker jeg at gøre det ene eller andet - eller for den sags skyld lade helt være og så glemme novellen og de indvolverede.

Men der er så mange grimme påstande i den, og sager som folk er renset for, bringer pågældende til TORVS igen, og en kæmpe virksomhed putter han noget i skoene.

Pågældende er forsker i i en velanerkendt institution, og jeg troede han vidste bedre Sad derudover er karrieren på vej opad med udgivelser - så jeg er ret nervøs for at pågældende IKKE er en forfatter der lige bliver glemt, og derved tror jeg at folk får endnu mere interesse i at læse værker/noveller af pågældende og derved er jeg nervøs for at pågældende novelle kommer mere FREM Hmm

 

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Fra Brande
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle, 

Situationen med at være omtalt i en novelle med så detaljerede oplysninger er naturligvis ubehagelig, og situationen kunne være på kant med injurielovgivningen, omend det lyder til at den holder sig marginalt på den rigtige side. 

Jeg reagerer egentlig mest på dit eget forslag om et læserbrev rettet mod forfatteren. HVIS du gør det, så skaber du eventuelt samtidig en interesse for novellen, som betyder, at den bliver mere udbredt og de øvrige omtalte dermed i højere grad vil blive genkendt. 

Det lyder måske voldsomt, men i forhold til offentligheden ville jeg uden tvivl tie denne novelle ihjel. At du så kan tage en dialog med forfatteren omkring situationen er en anden sag, men om du skal gøre det eller ej vil jeg ikke forholde mig til. 

Held og lykke med situationen. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:
hvordan hele og halve hentydninger om lovbrud og dets konsekvenser kommer ind i en sag der omhandler retfærdighedsfølelse forbliver mig ubegribeligt......

Der henviser du jo til mine indlæg. Det eneste svar jeg kan give dig er. at nogle folk forstår mere end andre, Du er så en af dem der ikke ville kopiere en sølle samling papirer på 14 sider for at informere andre, og jeg er en af dem der ville være fuldstændig ligeglad, da der ikke ville være nogle mærkbare konsekvenser juridisk set.

Bemærk at det ikke er det samme som at jeg siger jeg ville gøre det (altså omdele det), da der kan være andre konsekvenser i lokalsamfundet, men det kan der også være den dag at nogen måske finder ud af at Helle havde den viden.

Det kan ingen andre end dem der bor i den slags samfund tage stilling til.

Jeg håber du kan respektere trådstarteren ved at holde fokus på udfordringen og ikke indlæggene, da det er mere end blot en almindelig diskussion og etik og moral. Så hvis du har et problem med mig og mine holdninger, så skriv venligst en privat besked.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens se den side af sagen, og måske ville jeg på denne måde kunne risikere at gøre de mennesker mere ondt end hvad hensigten var  Sad- som er at hjælpe dem..

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld!  Crying Glemte at skrive at det sidste var rettet til Jesper's indlæg

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle nogle af jer have interesse i denne her sag vedr. forfatteren der udgiver novelle med navne/adresser - kan jeg oplyse at jeg i går talte med datatilsynet og de henviste mig til politiet, vedr. æreskrænkelse og hvorvidt der er tale om det, i denne sag.

Så nu er novellen sendt til en behagelig betjent vi har her i lokalt området - han kender desuden en del til forfatteren, og så vender vi lige situationen sammen, og ser hvor vi så står.

For jeg kan desværre ikke bare glemme de ubehagelige udsagn pågældende skriver om, til offentlig skue Crying

Mvh Helle

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)