Ophavsmanden til denne tråd begynder snart at frygte de grå hår i hovedbunden - med andre ord, Adwords driller... Undertegnede er daglig leder af en større danske netbutik. Derfor er det også særdeles pinligt at nedenstående problemstilling opstår: Mission: vi ønsker at gøre vores Adwords annoncering mere effektiv. Dette skal gøres ved at oprette annoncer med forskellige specifikke annoncetekster - en klassiker! Et eksempel: Lad os antage vi sælger sodavand over nettet Min Adwords opbygning:
Nu introducerer Coca Cola en nu "Citrus" sodavand. Denne kæmpe nyhed vil jeg gerne oprette en særskilt annonce/annoncetekst til. Jeg opretter derfor en Annonce 2 under kampagne 1 og kalder denne Coca Cola Citrus. Jeg laver en specifik annoncetekst hvor der virkelig slåes på ordet "Citrus" - både i overskrift og i tekst. Som søgeord til denne annonce er naturligvis ord/fraser som Coca Cola, Citrus osv. Kom nu i gang makker, hvad er det der giver dig grå hår?!?: bare rolig, det kommer jeg til nu! Nu hvor "citrus" annonce 2 er oprettet, springer jeg som en ivrig gazelle ind på Google og skriver "Coca Cola citrus". Men her kommer min Annonce 1 (bredtdækkende) frem, eftersom ordet Coca Cola indgår - her er problemstillingen! Hvordan fremkommer Annonce 2 frem for Annonce 1 når det samme søgeord indgår! Jeg kan jo umuligt slette det væsentlige søgeord "Coca cola" fra annonce 1 - og hvad gør jeg når "advocoda" varianten udkommer? Min pointe er: hvordan kan jeg bestemme hvilken annonce Goolge viser? Håber Aminoerne forstår problemstillingen - glæder mig til at få nogle kvalificerede svar! |
Jeg tror jeg forstår dit spørgsmål - ellers må du vende tilbage:
Hvis du kører med søgefrasen [coca cola] i den ene annonce og [coca cola citrus] i den anden, vil kun den relevante annonce blive vist. De firkantede klammer [] betyder at kun hvis kunden skriver præcis hvad der står i klammerne (hverken mere eller mindre), bliver din annonce vist.