Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords opbygning driller

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Ophavsmanden til denne tråd begynder snart at frygte de grå hår i hovedbunden - med andre ord, Adwords driller...

 

Undertegnede er daglig leder af en større danske netbutik. Derfor er det også særdeles pinligt at nedenstående problemstilling opstår:

 

Mission: vi ønsker at gøre vores Adwords annoncering mere effektiv. Dette skal gøres ved at oprette annoncer med forskellige specifikke annoncetekster - en klassiker!

 

Et eksempel: Lad os antage vi sælger sodavand over nettet

 

Min Adwords opbygning:


  • Kampagne 1 - den overordnede konto hvor der indbetales penge på

  • Annonce 1 (under kampagne 1) - den bredtdækkende annonce med en generel annoncetekst og mange søgeord (f.eks. sodavand, Coca Cola, Faxe Kondi, Squash osv. osv.)


Nu introducerer Coca Cola en nu "Citrus" sodavand. Denne kæmpe nyhed vil jeg gerne oprette en særskilt annonce/annoncetekst til. Jeg opretter derfor en Annonce 2 under kampagne 1 og kalder denne Coca Cola Citrus. Jeg laver en specifik annoncetekst hvor der virkelig slåes på ordet "Citrus" - både i overskrift og i tekst. Som søgeord til denne annonce er naturligvis ord/fraser som Coca Cola, Citrus osv.

Kom nu i gang makker, hvad er det der giver dig grå hår?!?: bare rolig, det kommer jeg til nu!

 

Nu hvor "citrus" annonce 2 er oprettet, springer jeg som en ivrig gazelle ind på Google og skriver "Coca Cola citrus". Men her kommer min Annonce 1 (bredtdækkende) frem, eftersom ordet Coca Cola indgår - her er problemstillingen!

 

Hvordan fremkommer Annonce 2 frem for Annonce 1 når det samme søgeord indgår! Jeg kan jo umuligt slette det væsentlige søgeord "Coca cola" fra annonce 1 - og hvad gør jeg når "advocoda" varianten udkommer?

 

Min pointe er: hvordan kan jeg bestemme hvilken annonce Goolge viser?

 

Håber Aminoerne forstår problemstillingen - glæder mig til at få nogle kvalificerede svar!

 

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror jeg forstår dit spørgsmål - ellers må du vende tilbage:

Hvis du kører med søgefrasen [coca cola] i den ene annonce og [coca cola citrus] i den anden, vil kun den relevante annonce blive vist. De firkantede klammer [] betyder at kun hvis kunden skriver præcis hvad der står i klammerne (hverken mere eller mindre), bliver din annonce vist.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du fået det til at virke, Pamerot?
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan det ikke skyldes annoncernes CTR (click through rate)..

Der vi oftest blive søgt allene på "coca cola" og klikket på denne og derfor bliver denne mere "relevant" hver gang coca cola indgår i søgningen.

Er ikke helt sikker på at dette kan være årsagen, men måske..

Med venlig hilsen 

Charly Tyllesen 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er fordi du har overlappende match af keywords. Jeg vil anbefale at du er meget mere specifik i dine annoncegrupper. brug kun 1 keyword pr. annonce!
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)