Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel HJÆLP!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er i gang med et data indsamlings projekt, og modtager dagligt data i et excel 2003 dokument, som jeg ikke må fortage behandling i. Jeg flytter/kopiere derfor de underfaner jeg skal benytte over i en andet excel 2003 dokument, hvor i jeg fortager min analyse. i dette dokument har jeg et hovedark, hvor jeg samler alle data fra de kopierede faner. Alle dokumenterne har fuldstændige samme opsætning, og mit spørgsmål er derfor, om man kan indsætte en formal i cellerne i mit hovedark, som automatik samler data når jeg kopiere nye faner ind i mit analyse dokument. Altså når jeg flytter/ kopiere et nyt faneark over i mit excel ark, kan jeg så sætte excel til automatisk at lave udregninger over i mit hovedark fra det kopierede ark? Så jeg dermed er fri for, manuelt at lave dataoverførelsesformlerne fra det kopiere ark til mit hovedark???

 

Håber nogen kan hjælpe??

 

med venlig hilsen

Nicholai

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan skrive følgende:

='Ark1'!A1

Som betyder Ark1 celle A1. :)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2221
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at Remy er god til det der Excel værk der :)

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hjælper jo ike noget... jeg skal ha en formel som eks. gør følgende:

=Ark1!D3+Ark2!D3+…+arkX!D3

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

nbenzon:

Det hjælper jo ike noget... jeg skal ha en formel som eks. gør følgende:

=Ark1!D3+Ark2!D3+…+arkX!D3

Det kan du også sagtens :)

Ark1 er navnet på dit ark. Har du f.eks. omdøbt det, så skriver du bare =Hovedark!D3+Sideark!D3+...

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen er det ikke en manuel proces? Hvis jeg nu har 100 sidedokument(faner), hvor jeg gerne vil have alle sidedokumenters-D3 lagt sammen i hovedark-D3, og når jeg så tilføjer sidedokument 101, at dokumentets D3 automatisk lægges i hovedark-D3… hvis du forstår?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det er vist en manuel process.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere så. Har du overvejet anvende et database program?

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt okay, og du skal have mange tak for din hjælp.

Jo, har jeg... Men keder overhovedet ikke til sådanne programmer..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det lyder som en database ville være det rigtig for dig, men nu er jeg heller ikke helt klar over hvor mange data du har pr.  excel ark som du ønsker at lægge sammen, gemme, analysere ect. ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det ikke er fortrolige oplysninger kan du sende mig dokumentet til simon.s.larsen@gmail.com saa kan jeg eventuelt saette det op med makro og tilfoeje en knap som flytter de nye oplysninger automatisk til hovedarket. Det vil maaske kraeve at du selv lige gaar ind og aendrer nanvet paa det nyindsatte ark i koden til makroen, men det kan nemt goeres ogsaa selvom du ikke har nogen erfaring med visual basic eller anden kodning.  

Simon S Larsen Purchasing analyst

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)