Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsendelse til Grønland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået en del henvendelser vedr. forsendelser til Grønland og jeg har været ved at undersøge det lidt, men er lidt i tvivl om nogle ting.

Er der nogen der kender reglerne ved forsendelse til Grønland?

 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Din pakke skal kunne tåle kulde Wink

men spøg tilside - kender ikke til specielle forhold, men jeg har også kun sendt i privat øjemed da jeg havde familie deroppe. En ting der er vigtig er at der jo ikke er moms - så det skal der nok tænkes på :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Jeg har ingen anelse om hvorvidt dette er til nogen hjælp, men da jeg for et års tid siden ledte efter forhandlere, så faldt jeg over http://www.aearctic.dk/, der sender meget til Grønland. Måske kan de enten hjælpe med levering eller måske kunne der blive tale om et samarbejde hvis du har nogle produkter de ikke selv har på lager.

Just a thought....

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper og Morten,

Tak for jeres svar!

Jeg har fundet ud af en del, men der dog blevet lidt usikker med hensyn til at sende med PostDanmark, da det lyder som en del pakker går tabt. 

Nå, men jeg undersøger videre Big Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du ikke præciseret, hvad du er i tvivl om, men der er følgende muligheder

  1. PostDanmark
    Let at sende pakken, men det er tæt på 100% muligt at lave track and trace på forsendelsen. Hvis kunden reklamerer går der rigtig lang tid med at skaffe dokumentation for at den er leveret.
    Billigeste pakkepost sendes med skib og der er en transportdid på 10-14 dage (afhængig af destination)
    Dyreste pakkepost sendes med fly og er fremme i løbet af 2-5 dage.
  2. Royal Arctic Line
    Har afgang ca een gang om ugen ud af Aalborg. Hvis det småpakker er skibsfragten ca 140 kroner pr. forsendeæse. Via deres RAL Spedition kan de arrangere afhentning på din adresse.
    Har mulighed for at sende så modtager betaler fragten fra Aalborg. Find flere oplysninger på www.ral.gl
  3. Flyfragt
    Den dyreste transportform, men også den hurtigste. Behøver ikke være dyrere end Post Danmark på små pakker og de bedre lave en løsning tilpasset dine behov.
    Blue Water er rigtig stærke på Grønland men en alternativ løsning er DHL i Kastrup der netop har startet en grønlandsafdeling med erfarne folk

Når du sender til Grønland skal der laves udførselspapirer, medmindre værdien er under DKK 3000 excl. fragt. Så er det nok med en fakturakopi.

Hvis dine forsendelser indeholder farlig gods (f.eks. maling) er eneste alternativ for forsendelse med skib. Sender du med skib skal du også være opmærksom på, at der ikke er anløb til alle byer hele året og nogle byer/bygder kun får skib een eller to gange om året.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)