Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modeblog lukker virksomhed --

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Ikke rigtigt

Vildledende og utilbørlig markedsføring

§ 3. Erhvervsdrivende må ikke anvende vildledende eller urigtige angivelser eller udelade væsentlige informationer, såfremt dette er egnet til mærkbart at forvride forbrugernes eller andre erhvervsdrivendes økonomiske adfærd på markedet.

Jamen - er de to piger da erhvervsdrivende? Jeg har ikke kunnet opspore et CVR Nr. på dem. Eler et firmanavn. Hvad ved du, som vi ikke kan se?

Fra København K
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Private forbrugere må gerne skrive deres holdning, omend grim, på nettet. Der er ikke nogen overtrædelse af markedsføringsloven tilstede i denne sag. Den person som i starten af denne tråd postulerede dette, var galt på den.

Markedsføringsloven handler om nøgne bryster i børnehøjde, forkerte før-priser, etc.

Hvad der ikke er blevet nævnt i denne debat er det faktum at bloggere og social media fans generelt har en holdning om at alt skal være så transparant og "freemium" at sund forretningssans går fløjten. De er simpelthen spoleret af "gratis" Google, "gratis" Facebook, "gratis" Flickr, etc etc etc.

Iværksættere forstår bedre at der skal brød på bordet, og det gøres bedst ved at have en sund profitmargen. Der er jo mange udgifter ved at drive en virksomhed, og have et varelager, indkøbe i små partier, import og forsendelse, reklamationer, etc.

Ikke at det var etisk eller en nobel forretningsidé som Fashionministeriet præsterede, men altså... at blæse til krig mod virksomheden på den måde, med skinhellig tone, og et forsæt om at skade virksomhedens omdømme, er smagløst.

NB: Gratis er i anførselstegn fordi man sælger sit privatliv, og får stoppet en masse reklame ned i halsen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Nielsen:
Hvad der ikke er blevet nævnt i denne debat er det faktum at bloggere og social media fans generelt har en holdning om at alt skal være så transparant og "freemium" at sund forretningssans går fløjten

....

Iværksættere forstår bedre at der skal brød på bordet, og det gøres bedst ved at have en sund profitmargen.

De to udsagn kan jeg slet ikke få til at hænge sammen. "Freemium" er en fantastisk forretningsmodel, der kan have en endda rigtig sund profitmargin. Se bare på Google som du selv nævner. Jeg har selv tjent rigtig gode penge via samme model for min SEO Bog, Martin bruger samme model med SpamFighter og hans bøger, Skype brugte samme model og mange mange andre gør det samme.

Modsat det jeg forstår du skriver synes jeg faktisk, at de iværksættere der har forstået Freemium modellen - og lært at bruge den, står med en meget mere fremtidssikret model, end dem der holder fast i en gammeldags holding om at "man da ikke forærer noget væk".

... Men det var nok lidt et sidespring i forhold til trådens oprindelige emne ... :)

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)