Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refusion af fuld løn under barsel?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt svært ved at finde ud af reglerne omkring udbetaling fra Barsel.dk.

Der er ingen overenskomst, men funktionærloven er gældende, og der er fast indbetalt til Barsel.dk.

Nu hvor de 1. juli 2009 har forhøjet refusionen med 12,5%, svarende til feriepengene kan jeg ikke se nogen grund til ikke at udbetale fuld løn under barsel i f.eks. 6 mdr. derfor vil jeg gerne have oplyst om der vil være en udgift ved at give en medarbejder fuld løn når timelønnen ligger under 142,-  

Skal kommunen bare oplyses om at der gives fuld løn, og så vil alt køre automatisk?

På forhånd tak

 MVH Tinna

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, barselsdækningen består af to dele: dagpengerefusion fra kommunen og supplerende fra barsel.dk, og når kommunen modtager dagpengeskemaet, sender de automatisk oplysningerne videre til barsel.dk, så der er ikke yderligere administration forbundet med det.

Jeg mener også, at du kan udbetale fuld løn med en timesats på 142 kr.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig i Anette Sand bemærkninger overfor, men jeg vil dog gøre den tilføjelse, at det antal uger, der gives refusion for fra Barsel.dk er samlet for barnet (bemærk at der er uger øremærket til faren og moren samt nogle man frit kan placere mellem forældrene).

Det vil sige, at du får kun refusionen, hvis den anden forælders arbejdsgiver ikke har søgt og fået den. Du bør derfor overfor din ansatte tage forbehold for, at udbetalingen af fuld løn under barsel er betinget af refusion fra barsel.dk samt barselsdagpenge fra kommunen og såfremt refusion ikke kan opnås, vil lønnen blive reduceret tilsvarende.

Mvh

Stephan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)