Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette Smba. Ejer: Mig og andet Smba firma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går på nippet til at oprette en mindre smba virksomhed. Og nu ved jeg godt at der skal være 2ejere i sådan et firma, og derved kommer mit spørgsmål;

Kan jeg stå som ejer sammen med min moders smba som medejer?

Kan vi oprette den virksomhed uden alt for meget penge- og tidspilde, dvs selv udfylde blanketter m.m.?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Youstar:
Kan jeg stå som ejer sammen med min moders smba som medejer?

JA

Youstar:
Kan vi oprette den virksomhed uden alt for meget penge- og tidspilde, dvs selv udfylde blanketter m.m.?

Det skabeloner mv koster for at lave dette - så kan I lige så godt få Ejler Ottesen fra smba.dk til at lave en specifik løsning til dig......

Henrik

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Det skabeloner mv koster for at lave dette - så kan I lige så godt få Ejler Ottesen fra smba.dk til at lave en specifik løsning til dig...

Hvormeget vil sådan en konstalation løbe op i vil i skyde på?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Youstar:
Hvormeget vil sådan en konstalation løbe op i vil i skyde på?

UF - et gæt max 1.000 dkk. Alene baseret på udsagn fra debatten tidligere. Prøv at sende Ejler en mail.

Der er flere som har prøvet at gøre det hele selv og hvis man ikke har basalt kendskab til de "specielle" forhold omkring et SMBA kan det tage nogen tid at få det igennem Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Youstar:
Hvormeget vil sådan en konstalation løbe op i vil i skyde på?

UF - et gæt max 1.000 dkk. Alene baseret på udsagn fra debatten tidligere. Prøv at sende Ejler en mail.

Der er flere som har prøvet at gøre det hele selv og hvis man ikke har basalt kendskab til de "specielle" forhold omkring et SMBA kan det tage nogen tid at få det igennem Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Ok, mange tak for dit indlæg. Jeg sender ham snarest en mail. :)

Fra Voorhout, Holland
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er din motivation for at oprette et Smba? ...hvem ønsker du at opnå en begrænset økonomisk hæftelse i forhold til? Er det primært vareleverandører, pengeinstitut eller?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

conzepts.net:

Hvad er din motivation for at oprette et Smba? ...hvem ønsker du at opnå en begrænset økonomisk hæftelse i forhold til? Er det primært vareleverandører, pengeinstitut eller?

Det har med at gøre at jeg ikke har 125.000 til at starte et aps. Og da jeg samtidigt går i skole bliver det en bibeskæftigelse. Da jeg så er på revalidering er det ikke en mulighed at have en enkeltmandsvirksomhed.  Derfor ser jeg Smba som den bedste mulighed.   Det og så at der ikke er revisorpligt.     Jeg vil ikke behøver ikke kredit nogen steder, da jeg har en plan for de penge jeg skyder ind, og udelukkende vil køre med små slag i begyndelsen.

Fra Voorhout, Holland
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil råde dig til, at søge kompetent juridisk rådgivning i denne forbindelse.Med det mener jeg ikke en jurist, men en advokat, der har en ansvarsforsikring, der dækker dine tab i forbindelse med dårlig rådgivning.

Ud fra det du netop har fortalt, skal du vurdere om du kan leve med at det går dårligt, at du eksempelvis mister til revalidering etc.

Smba er en af de selskabstyper der er meget under SKAT's overvågning, fordi selskaberne i flere tilfælde har været benyttet/benyttes til skatte- og gældsunddragelse.

Skab dig selv en god dag!
Kasper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)