Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telesalg - har du et par gode tips?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Soelberg Solutions Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg kan anbefale, at du prøver at kontakate Kim Høj-Larsen fra KL-Marketing. De benytter sig af bl.a. tidligere chefer m.v. i deres kontakt til potentielle kunder. Det vil alt andet sige, at det er mere kvalificeret kald der foretages, end at en 21 årige person ringer, uden fingerspids formennelse, eller særligt meget erfaring fra noget som helst. Se www.kl-marketing.dk og aftale en god pris.

For en god ordens skyld, så kender jeg kun firmaet fra omdømme, og er ikke ansat der ;O).

Hilsen

Soelberg 

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

:)

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende, er der fortsat plads - hvordan tilmelder man sig?

Tak:)

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg holder på Mortens løsning; lær dig selv at pitche dit eget produkt. Det hjælper ikke kun mht. de 3-4 kunder du skal lukke - men også i fremtiden generelt. Hermed ment med andre produkter, kunder, når du skal forklare "folk på gaden" hvad du laver etc. etc.

Telesalg er udskældt, men det bør ikke skræmme nogen som helst fra at prøve - bare en smule...Det værste der kan ske, er at du selv lukker dine kunder og beholder al fortjeneste selv. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Før du kaster dit projekt i armene på en professionel sælger, skal du overveje et par ting:

  1. Du er selv 1000000 gange mere engageret i dit produkt end selv den bedste sælger. Hvis du kan videreformidle dette engagement, har du et stort forspring.
  2. Aftal klare mål med din sælger. Lad være med at lade dig imponere af "jeg forventer at kunne sælge dit eller dat". Aftal, hvordan sælgeren skal dokumentere antal kontakter og resultater, og aftal hvilke resultater, der giver hvilken aflønning til sælgeren.
  3. Lad sælgeren lave et testopkald til dig, hvor du spiller rollen som vrangvillig køber. Det giver dig et indtryk af, om sælgeren formår at præsentere din virksomheds ånd.
  4. Lad sælgeren vise succes med et lille projekt først. Det er ærgerligt at få hyret en elendig sælger, der ødelægger dit forhold til potentielle kunder, fordi han ikke løser opgaven ordentligt.
  5. Hvis du selv påtager dig sælgeropgaven, så husk, at du ikke propper noget ned i halsen på nogen. Du løser et problem for dem! Du er en HELT, fordi du præsenterer dem for netop den løsning, de står og mangler. Et godt salg har to vindere - ikke en vinder og en taber.

Jeg sælger selv masser af annoncer og har lige forsøgt mig med en ekstern sælger i et lille projekt.
Flere af mine råd er desværre reflektioner over negative oplevelser med denne såkaldte sælger.

mvh Hans

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal sælge dit produkt selv.

Har du svært ved at komme i gang kan jeg anbefale dig at tage et salgskursus - der er mange udbydere af sådanne kurser, - jeg selv er på kursus hver tirsdag, og jeg er superglad for de resultater jeg opnår - så netop det kursus kan jeg varmt anbefale.

 

Det værste man kan være som selvstændig er bange for at løfte røret og skaffe sig noge kunder - gør det for helvede ! :-)

Det næstværste man kan gøre er at undervurdere værdien af godt salgsarbejde - godt salgsarbejde er mindst ligeså vigtigt som godt arbejde.

 

Det kursus jeg omtaler hedder forresten salgstrænerne - og de er også her på amino - jeg mødte dem på amino-standen til iværksættermesse i forum - og blev offer for et godt salg :)

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Telesalg har efter min mening 5 Stadier

- Introduktion
det er peter hansen fra firmaet ongo bongo. Jeg skal have fat i den person som står for jeres Palmesalg.

- Appetitvækker
hej michael meyer. jeg ringer til dig fordi jeg gerne vil sørge for din virksomhed bliver set så du kan sælge for mange millioner i år.

-dialog
det er her du snakker frem og tilbage med kunden omkring dit produkt. forklarer ham hvad du kan tilbyde og stille nogle spørgsmål heri som måske giver dig nogle købssignaler du kan arbejde med. F.eks hvis du spørger "hvad gør du idag for at markedsføre din virksomhed" ... "ingenting"..... "Kunne det ikke være rart at 50% and dine potientielle kunder selv ville opsøge dig?" ..."Jo".... BANG første ja og dermed har han givet dig ret i af dit produkt nok ville hjælpe ham. Men dialogen er den som er udfordringen for alle sælgere. Og ofte her du mister kunden hvis du gør det for kompliceret eller ikke inddrager kunden i samtalen. (Stopper her for kunne snakke i flere timer om dialogen ;))

-Salget
Jamen så er det jo bare det vi skal have sat igang. Jeg sender dig annoncen til korrektur og så godkender du bare over mail.

-Efter salg
hvis du har flere produkter end det primære kan du prøve at ligge mere ind her. Men pas på ikke at oversælge. Man kan godt snakke sig fra at salg som er gået i hus. Så hellere få den første ordre i hus og derefter kontakte kunden på et senere tidspunkt.

Det var bare lige min MEGET MEGET korte gennemgang af telesalg. Men håber det hjælper hvis du vælger at prøve.

Good Luck

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)