Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bevis for nytten af SEO for online virksomheder

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

@Christian: Som jeg læser det, så bliver der også primært spurgt til webshops. Her ser jeg en stor forskel kontra dine  eksempler med advokatvirksomhed og møbelfabrik med forhandlernetværk - eller?

Fra København
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 33
Fra  Bokseudstyr.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederikke.

ved ikke om der ligger en direkte bog på et eksempel - men der findes en masse bøger der skriver hvordan man skal gøre det - fordi så tjener du/man flere penge.

Jeg Lever personligt af små internetforretninger hvor placeringen på Google bestemmer, om jeg skal have havregryn eller røde bøffer at spise.

 

Der er en del artikler-  hvor folk skriver dårligt om en forretning online og virksomheden derfor går ned, fordi der er en masse information tilgængelig online. plus folk blogger om deres køb og dårlige oplevelser.

Køb boksehandsker til Danmarks billigste priser - Leverandør af bokseudstyr til bokseklubber og private!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marpov:

@Christian: Som jeg læser det, så bliver der også primært spurgt til webshops. Her ser jeg en stor forskel kontra dine  eksempler med advokatvirksomhed og møbelfabrik med forhandlernetværk - eller?

 

Jeg vil nu vove at påstå at du sagtens kan køre en webshop uden fokus på søgemaskineoptimering. SEO er bare en af mange muligheder... Google Adwords, Yahoo og MSN ads, affiliate marketing, Facebook ads, Open Ad Exchange osv. osv.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Marpov:

@Christian: Som jeg læser det, så bliver der også primært spurgt til webshops. Her ser jeg en stor forskel kontra dine  eksempler med advokatvirksomhed og møbelfabrik med forhandlernetværk - eller?

For mig har det ikke den store betydning om det er en webshop eller ej når vi taler at være synlig på Google.

Der er flere produktkategorier og generelt hårdere konkurrence på webshops; men de skal alle have relevante besøgende.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederikke1:
da størstedelen af al trafik til hjemmesider går igennem e.g. Google. Altså SEO; do or die...

Dette er ganske enkelt ikke korrekt. Det er LANGT FRA størstedelen af al trafik der går igennem søgemaskiner. Så hvis det er udgangspunktet for din opgave, så bliver du altså nødt til at ændre det - hvis du tager udgangspunkt i forkerte data vil rapporten altid ende med at blive noget vrøvl.

Frederikke1:
Så derfor; er der nogen der er faldet over en artikel om dette emne - som påbeviser (vores) påstand, eller som blot behandler problemet, i f.eks. The Economist, Børsen, Newsweek, The Times, Berlingske etc??

Hvis du ønsker troværdig data om dette emne er det IKKE den type medier du skal kigge i, men derimod medier drevet af fagpersoner og bøger skrevet af folk der har forstand på den slags.

Frederikke1:
For at være helt præcis er emnet, at søgemaskiner begrænser globalisering idet bl.a. lokale domæner konsekvent for-fordeles, og at man således er tvunget til at optimere for alle domæner og sprog, for at udnytte internettets potentiale - dette til trods for at man f.eks. sælger et internationalt produkt på f.eks. engelsk.

Dette har intet med søgemaskiner at gøre, men derimod det faktum at folk helt vil handle på deres eget sprog og har mest tillid til websites der lever op til lovgivningen i deres eget land. Søgemaskinerne forsøger såmænd bare at tilfredsstile de ønskler deres søgebrugere har.

 

Alt i alt synes jeg det virker som et noget håbløst proijekt du har gang i ... du forsøger at finde bevis for at jorden er flad og at æbler falder op i træet. Måske kan du godt finde "beviser" på dette - men din færdige rapport bliver ikke desto mindre noget vrøvl. 

Jeg må virkelig anbefale dig at tage udgangspunkt i virkeligheden - i stedet for en helt forfejlet opfattelse af den.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederikke, 

Med (meget) god vilje, kan du evt. bruge denne artikel på Børsen
http://borsen.dk/it/nyhed/176239/

Som ovenstående Herre - DeMib endda har bidraget til. 

Til gengæld er eksemplet de bruger i artiklen lettere... forskruet og det er helt vildt tudefjæsagtigt af virksomheden og stille sig frem og give bloggere skylden for deres lukning. Jeg googlede (hopla) lige webshoppen og bloggen, og det bloggerne beklager sig over, er at virksomheden solgte produkter til 300-1000% af hvad andre virksomheder gjorde/gør og besvarede ikke mails fra de kritiske bloggere der stillede spørgsmålstegn ved det. 

Så om en virksomhed nu er død, og kunne være reddet af lidt snedig SEO? Egentlig ikke. 
Jeg tror måske Mikkel har ret i, at du er nødt til at kigge lidt på din problemstilling igen. 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Er det ik nærmere dårlig omtale, og forkert business setup, end manglende SEO?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel alt sammen am på markesføring ?

jeg mener der er vel intet firma der udelukkende læner sig op af en SEO strategi / eller ikke
det er vel altid en masse fronter der angribes, og det er vel det der gør dette emne til meget svært at definerer på den måde du prøver at gøre det på.

jeg syntes dog den var intrasant... men meget svær at påvise

jeg hælder nok desværrer også til du skal prøve at dreje den i en retning der er letterer at på vise,
Var det måske en ide at prøve at påvise om seo hjælper på konvertering ?
det er vel blodt at finde et par linende sider en der bruger SEO og en der ikke gør....(dette var blot et gæt det kan sikkert være lige så svært at påvise)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Lone S. Hansen:

Er det ik nærmere dårlig omtale, og forkert business setup, end manglende SEO?

 

Jo, men tilsyneladende ikke iflg. alle de nyhedsmedier der har bragt sagen. De bringer den fint under fanen "bloggere kan dræbe din virksomhed" og taler om hvordan man kan manage det med SEO, uden på nogen måde at forholde sig kritisk til situationen og sagen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lone S. Hansen:
Jo, men tilsyneladende ikke iflg. alle de nyhedsmedier der har bragt sagen.

Artiklen er et godt eksempel på, hvorfor man ikke skal bruge dagblade i sin research af et fagområde som søgemaskiner og SEO :)

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)