da størstedelen af al trafik til
hjemmesider går igennem e.g. Google. Altså SEO; do or die...
Dette er ganske enkelt ikke korrekt. Det er LANGT FRA størstedelen af al trafik der går igennem søgemaskiner. Så hvis det er udgangspunktet for din opgave, så bliver du altså nødt til at ændre det - hvis du tager udgangspunkt i forkerte data vil rapporten altid ende med at blive noget vrøvl.
Så derfor; er der nogen der er faldet over en artikel om dette
emne - som påbeviser (vores) påstand, eller som blot behandler problemet, i f.eks. The Economist,
Børsen, Newsweek, The Times, Berlingske etc??
Hvis du ønsker troværdig data om dette emne er det IKKE den type medier du skal kigge i, men derimod medier drevet af fagpersoner og bøger skrevet af folk der har forstand på den slags.
For at være helt præcis er emnet, at søgemaskiner begrænser globalisering idet bl.a. lokale domæner konsekvent for-fordeles, og at man således er tvunget til at optimere for alle domæner og sprog, for at udnytte internettets potentiale - dette til trods for at man f.eks. sælger et internationalt produkt på f.eks. engelsk.
Dette har intet med søgemaskiner at gøre, men derimod det faktum at folk helt vil handle på deres eget sprog og har mest tillid til websites der lever op til lovgivningen i deres eget land. Søgemaskinerne forsøger såmænd bare at tilfredsstile de ønskler deres søgebrugere har.
Alt i alt synes jeg det virker som et noget håbløst proijekt du har gang i ... du forsøger at finde bevis for at jorden er flad og at æbler falder op i træet. Måske kan du godt finde "beviser" på dette - men din færdige rapport bliver ikke desto mindre noget vrøvl.
Jeg må virkelig anbefale dig at tage udgangspunkt i virkeligheden - i stedet for en helt forfejlet opfattelse af den.