Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad forventer du at få for 20.000 reklamekroner?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg lancerer en ny annonceringsplatform i løbet af november måned, og har en lang række store danske kæder i spil som annoncører.

Der har generelt kun været positiv respons fra de virksomheder, som jeg har forelagt tilbudet om en meget billig annonceringsperiode - indtil besøgstallene er der hvor de skal være - så siden skal nok kvalitetsmæssigt komme fint fra start. Ambitionerne for siden er store, så besøgstallene skal med tiden være lige så!

Det var min annonceringskontekst, som I nu skal glemme igen. Jeg er mere
interesseret i at høre nogle konkrete bud og forventninger fra jeres
"annoncerings-virkelighed - hvorfor mit spørgsmål til jer aminoer er af mere generel karakter:

Hvis du skal investere 20.000 kr. i markedsføring - hvad vil så være et tilfredsstillende udbytte for dig og din virksomhed? Hvornår vil du opfatte investeringen som en succes? (Sammenlign evt. med hvilke medier du bruger i dag)

Håber vi kan finde ud af, hvad folk forventer for "20.000kr. blandet..."

Mvh.

René






Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmm... Det er jo lidt svært sådan at sætte ord på. Men i
udgangspunktet vil jeg som minimum forvente samme eksponering som
google adwords. Hvilket i mit tilfælde vil sige ca. 4.000-7.000
besøgende.

Helt ærligt så vil jeg heller udvide budgettet på adword kampagnen end
at deltage i anden net markedsføring som ikke er cpc baseret, det med
vi har så og så mange besøgende og det skal du betale for og det giver
måske nogle besøgende på din side. Siger mig ikke så meget. Jeg betaler
som hovedregel kun for den markedsføring jeg modtager. Der er ikke
meget ved at der 100.000 personer som evt. ser et lille link et eller
andet sted.



Peder


Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er enig med Peder: Alt andet end PPC, er uinteressant, så hvis dit koncept handler om et antal visninger (og ikke antal klik) ville jeg ikke være interesseret.
Egentlig kan man vel sammenligne bannerannoncering med adresseløse forsendelser og PPC med (en veltilrettelagt) direct mail: De første indebærer forholdsvist lidt arbejde, men kommer i en bunke sammem med en zilliard andre indtryk, og de andre kræver en hel del forarbejde, men lander kun (ideelt set) hos dem, der er interesseret i varen.




Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
> Hvis du skal investere 20.000 kr. i markedsføring - hvad vil så være et tilfredsstillende udbytte for dig og din virksomhed?

En profit der er målbar højere, er mit svar. Spørgsmålet er så, som andre nævner, hvordan du forventer at blive afregnet. Havde du tænkt dig at der skulle afregnes på visninger (impressions), kliks, leads eller salg? Og hvlke mulligheder for segmentering af brugerne har du?
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for jeres input Peder, Per og Mikkel.

Som sagt er jeg meget tæt på lanceringen af produktet, og jeres svar har underbygget min forventning om, hvad der var de væsentligste argumenter for en annoncør: Nemlig at de eksempelvis 20.000kr., som annoncepladsen vil komme til at koste, bliver tjent mere end ind igen = en profit der er målbart højere  (som Mikkel så præcist skriver det)

Tillige skriver Peder og og Per, at det er antallet af klik, frem for antallet af flygtige øjne der bestemmer salget og dermed tilfredsheden. Logisk ja...men bestemt ikke altid i forhold til prissætningen.

Mit eget projekt vil alene koncentrere sig om at promovere en annoncør af gangen, og dette på en sådan måde, at kunden selv opsøger tilbudet/hjemmesiden udelukkende for produktets skyld. Det er altså ikke annoncering i form af bannere - men mere et tilbudssite som bliver lejet af et enkelt firma af gangen. Det er altså sitet i sig selv der er et brand og trækker de besøgende til. Denne brandværdi køber andre firmaer sig så til på tidsbegrænset basis.
Du lejer altså siden, fordi folk netop besøger den i forventningen om, at den er udlejet til en annoncør (dit firma), der kan tilbyde noget helt specielt.

Det er derfor jeg er lidt interesseret i jeres helt overordnede bevægegrunde, når I vælger "udstillingsplads".

Jeg takker for nu, og glæder mig til at præsentere jer for siden den 21. november...kl. 21.21 - forhåbentligt vil den rykke lidt ved det eksisterende annoncemarked.

Kom endelig med flere overvejelser, hvis der er nogle, som sidder inde med alternative annoncestrategier.

Mvh.

René








Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-10-2006 23:01:43 Forfatter: René Gade Mikkelsen /Dribling
Det er derfor jeg er lidt interesseret i jeres helt overordnede bevægegrunde, når I vælger ''udstillingsplads''.

 

Hej René

Svaret er lige så indlysende, som det er kort: Jeg går efter at vælge den "udstillingsplads", som bedst bringer mit budskab frem til min målgruppe.

Begrebet "bedst" i denne sætning kan så defineres af forskellige vægtninger af parametre som "kendskab", "respons", "konvertering", "pris", "konotation", og sikkert mange flere.

 

mvh Hans

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

Det er jo netop det, jeg synes er så interessant: Hvad er "bedst" for dig?

Min målgruppe er detailhandlen, og derfor kunne  en vinkel for eksempelvis Bilka i forhold til mit site være:
Får vi mere ud af at betale 20.000kr. for denne annonce rent PR mæssigt end ved at lave et indryk i  Jyllands Posten? Hvad får vi mest salg ud af? Og i den sidste ende: Hvad er vi mest interesserede i at få ud af det - hvad er "bedst" for Bilka lige nu, hvis de skal ud og anvende et nyt annoncemedie?

Jeg ved jo godt, at I, du, Bilka og jeg vil have, hvad der er bedst for os for de 20.000kr. - men det er netop det at få sat ord på, hvad det optimale for hver enkelt amino ville være.
Salg nu og her? Branding? Større kundekreds? En kæmpe ordre eller ti små? PR og velgørenhed?

Økonomisk frihed og verdensherredømme...jaja - men noget man også vil kunne forvente for 20 stærke;-)

Mvh.

René



Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej René

 

For min egen lille beskedne virksomhed vil en kampagne til 20 kilo skulle afføde mindst det tre-fir-dobbelte i omsætning for at det var interessant.

For mit projekt www.herud.dk er det ligegyldigt med salg. Jeg ville blot skulle blot opnå så megen kendskab til mit projekt som muligt. Hos TV2 reklame har de meget let forståelige tal for, hvor kendt mit projekt bliver. De ved, hvem der kigger hvornår, og de ved, hvad det koster at opnå kendskab hos x % af befolkningen. Den viden er jeg rigtig glad for, nu hvor mit reklameindslag endelig er på vej med posten fra producenten, og den sidste del af økonomien endelig er ved at falde i hak.

 

mvh Hans

 

(vi ses i morgen)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)