Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgiver konkurs - Selv start ApS med samme kundegruppe?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Min arbejdsgiver er gået konkurs. Jeg var ansat som eneste funktionær på nær af direktøren og en bogholder. Jeg havde indgivet konkursbegæring da jeg havde/har et stort godehavende i skyldig løn. Der var umiddelbart ikke nogen mulighed for få mine penge indenfor overskuelig tid, da andre kreditorer også pressede likviditeten. Jeg ville selvfølgelig helst have fortsat i firmaet men nu er konkursen er godkendt og kurator er igang.

Jeg overvejer nu selv at starte et ApS og handle med de samme varer da jeg sad med alt kundekontakt til de udenlandske kunder og kender alle leverandører. Jeg ser stadig et godt potentiale for en en ny virksomhed med et mindre setup dvs. færre faste omkostninger. Direktøren har ikke økonomisk mulighed for at genetablerer firmaet da han sikkert må erklære sig personlig konkurs pga. en nyelig skilsmisse. 

Min eneste bekymring for ikke straks at gå igang er at jeg har rigtig mange penge tilgode i skyldig løn bagud som Lønmodtagernes Garantifond bør dække.  Dem har jeg ikke råd til at miste. 

Jeg er indstillet på at gå hurtigt igang men har uro i kroppen pga. mit store løntilgodehavende og den lange behandlingstid ca. 8 uger hos LG. Det er svært at formulere hvad uroen går på men kan der være nogen konflikt i henhold til LG at jeg fortsætter med min egen virksomhed når det er mig som er "årsag" til min arbejdsgiver gik konkurs?  Spekulation osv?

Som jeg selv ser det så har jeg ikke fået min løn for udført arbejde som jeg har krav på og var derfor nød til at reagere. Med de få jobs som bliver opslået pt. ser jeg ingen mulighed for at få et job på kort sigt og har derfor lyst til at prøve mig af som selvstændig i en branche jeg kender rigtig godt.

Har brug for et par fornuftige kommentater mht. til LG og min "uro"  Er jeg helt galt på den? og bør jeg bare gå igang?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det hurtigste og enkleste er at ringe til Lønmodtagernes Garantifond, og simpelthen spørge Dem, hvad du må og ikke mindst, hvordan du skal forholde dig.

Du behøver følgelig ikke nævne, at det er stort set samme virksomhed, men gerne et selskab, som du ønsker at oprette og drive virksomhed fra.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)