Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan jeg starte et aps og stå i rki

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hovmand:
jeg må indrømme jeg aldrig har hørt om akkordninger kan fortælle lidt mere om det, hvor man skal stå altså skal man være konkurs eller hvordan stort tak til jer alle igen

Der findes mindst to akkordordninger.

1. En frivillig akkord

2. En tvangsakkord.

det foregår på den måde for den frivillige akkord, at du laver en opgørelse over alle dine kreditorer i forbindelse med din virksomhedsdrift, altså ikke din elregninger og andre private ting.

Når du har summen af disse, så kan man tilbyde kreditorerne et beløb (normalt 10-15%) i engangsbetaling for at slippe ud af gælden. Du er dog så ung, at du har mange år at tjene penge i, derfor skrev jeg 30-50% før og så med en frivillig betalingsordning grundet den højere procentsats.

Tangsakkorden fungerer på den måde at hvis der er en kreditor du skylder 70-80% af gælden til (og skal helst ikke være Skat, da de har fat i den lange ende så længe du er bosiddende i Dk) så kan du indgå en aftale med den kreditor om 20% f.eks. og resten kan så ved "tvang" altså ufrivilligt blive tvunget til at acceptere akkordens størrelse.

Men tag fat i en advokat, det er nemmere.

Køb ren argan olie her

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Lagersalg123 - JEN:
hvis der er en kreditor du skylder 70-80% af gælden

Hej Jesper
Lige en korrektion. Det behøves ikke at være en kreditor, du skal få accept fra 75% af kreditorgælden, derefter
kan du via skifteretten tvinge en akkord igennem med den resterende del af kreditorerne. Har du den accept vil
du måske også gennem forhandling med de øvrige kunne komme igennem med en frivillig akkord.

Men vil du vide mere herom er du velkommen til at kontakte mig 98311022. Du kan også gå ind www.sag-partners.dk.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:
Lige en korrektion. Det behøves ikke at være en kreditor, du skal få accept fra 75% af kreditorgælden, derefter

Beklager fejlen, men er jo heller ikke ligefrem min hovedbeskæftigelse, så godt du kom på banen Bertil Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:

 

Lagersalg123 - JEN:
hvis der er en kreditor du skylder 70-80% af gælden

 Hej Jesper
Lige en korrektion. Det behøves ikke at være en kreditor, du skal få accept fra 75% af kreditorgælden, derefter
kan du via skifteretten tvinge en akkord igennem med den resterende del af kreditorerne. Har du den accept vil
du måske også gennem forhandling med de øvrige kunne komme igennem med en frivillig akkord.

Men vil du vide mere herom er du velkommen til at kontakte mig 98311022. Du kan også gå ind www.sag-partners.dk.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Hej Bertil

Er der ved den slags tale om engangsbetalinger eller findes der også scenarier hvor der indgået en afdragsordning efter en enten frivillig eller tvungen akkord?

Forstået derhen, at hvis 75% af kreditormassen accepterer f.eks. 36 måneders afdrag af 15% af gælden, så skal de andre følge med?

Køb ren argan olie her

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En akkord skal som grundregel være ens for alle kreditorer, både hvad angår %-størrelse og form. Der kan dog indgåes aftaler hvor f.eks. kreditorer af ringe størrelse betales fuld ud.
Det grundlæggende princip i tvangsakkorden er at gældmængden i % + den foreslåede akkord% = 100.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hovmand:

hvor finder vi dem revisordrengene smiler er de her

Der findes flere revisorer på Amino, så det skulle være muligt.

Hilsne

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)