Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som tøjagent

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 53
Fra  RaskeRollinger Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har pt. en webshop, hvor jeg sælger børnetøj. Jeg kunne godt tænke mig at udvide mig indenfor branchen ved nu selv at være agent for et par tøjmærker.

Jeg søger mærker udenfor landets grænser - eks.vis UK eller USA.

Er der nogen der har erfaringer i dette felt?

Det er muligt jeg spørger lidt dumt/uerfarent, men jeg tænker på hvorfor producenten ikke bare sælger direkte til forhandleren. Ex. jeg har i min butik et svensk tøjmærke, som jeg har købt direkte hos producenten i Sverige. Nu er der kommet en dansk agent på mærket, som jo også skal tjene penge, hvorfor vedkommende jo må købe tøjet billigere hos producenten end jeg som forhandler har gjort..... Ved godt de så har mindre arbejde med at få det forhandlet til butikker, men alligevel....

Hvis nogen har erfaringer, hvad har I så gjort for at få kontakt til firmaerne? Tager I selv til de respektive lande og ser på deres kollektioner? Hvor mange procent ligger I typisk oven i prisen til butikkerne?

Jeg håber meget I vil være behjælpelige.

Hilsen, Birgitte

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

BirgitteB:

Jeg søger mærker udenfor landets grænser - eks.vis UK eller USA.

Pas på illegal parallelimport...

BirgitteB:

Det er muligt jeg spørger lidt dumt/uerfarent, men jeg tænker på hvorfor producenten ikke bare sælger direkte til forhandleren. Ex. jeg har i min butik et svensk tøjmærke, som jeg har købt direkte hos producenten i Sverige. Nu er der kommet en dansk agent på mærket, som jo også skal tjene penge, hvorfor vedkommende jo må købe tøjet billigere hos producenten end jeg som forhandler har gjort..... Ved godt de så har mindre arbejde med at få det forhandlet til butikker, men alligevel....

Det skyldes at det er nemmere at servicere et marked, hvis man er på markedet. Desuden kan firmaet ik sidde i Sverige, og sælge det ind i danske butikker.
Og sidst men ik mindst, så har de næppe nok kendskab til markedet til, at de kan udnytte potentialet nok selv. Derfor er det nemmere med en lokal agent, som kender til alle forhold på det pågældende marked...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BirgitteSmile

Må jeg være frækSmile og spørge, hvorfor vælger du import? Der er findes en del af danske dygtige designere, som er i starten og kunne være glade for at udbrede deres salgsnet. Jeg kender faktisk en utroligt positiv, målrettet og engageret designer, som arbejder på sin første kollektion, og måske I kunne sammen finde ud af det.

Mvh, Smile   

Fra Gentofte
Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik et tilbud fra udlandet og sagde ja til det.Jeg kan lige så godt sælge for en danske designer som er sikkert noget nemmere. Jeg vil meget gerne snakke med designeren du kender og kan måske find ud af noget.

Mvh

Mona D

 

Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

OkSmile Tak for svaret.

Jeg vil videresender "trådet" til hende og tror, hun vil skrive her, eller du må gerne give din mail, så kunne hun kontakte dig direkte.

Fra Gentofte
Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun kan skrive til mig på monash10@hotmail.com. Jeg starter min egen butik i april og det er altid spændende med noget nyt.

Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, jeg videresender det til hende med det sammeSmile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)