Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udføre service f.eks snerydning og lade folk betale over sms, men er metoden lovlig?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

 

Jeg fik pludselig denne ide som jeg selv synes virker rigtig god. Spørgsmålet er så om det er lovligt og om der er andre ting jeg har overset.

Ideen er at man f.eks tager en sneskovl under armen og fjerner sne fra folks fortorve. Efter det er gjort smides en seddel i postkassen om hvordan de kan betale for det, hvis de har lyst. Det er altså helt frivilligt om de vil betale eller ej. Hvis de ikke betaler, betyder det bare at chancen for at man kommer og rydder sne en anden gang er noget mindre. Efter noget tid, finder man ud af hvor der er størst chance for at folk betaler og man undlader de dårlige steder.

Måden folk skal betale på foregår så via overtaksteret sms. Så den f.eks sender "snerydning 150 kr" og dermed betaler 150 kr. Beløbet er blot et eksempel.

En anden fordel (for kunden) er at man ikke har direkte kontakt med kunden og kunden derfor ikke føler sig presset til at betale, hvis de nu egentlig helst er fri og selv vil gøre det.

* Spørgsmålet er så om denne metode er lovlig når nu man ikke på forhånd har aftalt noget? Jeg har selv modtaget underlige postkort, som jeg kan betale for hvis jeg har lyst, men det er så for at støtte noget. Rent skattemæssigt burde der ikke være noget, da man jo selv betaler skat og moms af en overtaksteret sms. 

 

* Et andet spørgsmål er om man kunne udføre andet end snerydning. Altså arbejde hvor kontakt med kunden ikke er nødvendig. Arbejde som f.eks at slå græs vil nok være en dårlig ide, da det kræver man går ind på folks grund.

For en god ordens skyld, så er der styr på det tekniske omkring sms overtaksering m.m.

Hvis folk selv synes at det her er en rigtig god ide, er de velkomne til at bruge den :-) Ellers ville jeg ikke turde skrive indlægget.

Mvh

Navnet 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

navnet:
Ideen er at man f.eks tager en sneskovl under armen og fjerner sne fra folks fortorve. Efter det er gjort smides en seddel i postkassen om hvordan de kan betale for det, hvis de har lyst.

Jeg ville nok anbefale en motoriseret udgave, men ellers lyder det da som et fint gimmick. Jeg er dog usikker på om den holder i længden (og er sæsonen ikke ved at være ovre?).

 

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Navnet

Idéen er da meget sjov, men du skal være opmærksom på at overtaksering max må være kr. 75,- pr. døgn. Og at der i de fleste tilfælde kun er en endelig udbetaling til slutbruger på ca 50%

En anden mulighed kunne være micobetaling hvor det er muligt at tage betaling op til kr. 225,- for fysiske varer leveret uden for mobiltelefonen. Denne service skal dog godkendes af teleoperatørerne, og de vil typisk forlange 5-15% for at håndterer en sådan betaling.

Blot lidt input fra mig

Hilsen

Mikkel Overgaard
Salgschef
CoolSMS A/S

www.CoolSMS.com

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det da en meget sjov idè. Men jeg tror nok at du vil blive skuffet over lidt folk vil betale for den snerydning :-)

Og jeg kan næsten forstå på det hele,  at du IKKE har været ude at lave snerydning i den vinter der lige er gået, ellers vill du aldrig drømme om, at sætte prisen på snerydning så lavt. Det simpelthen for hårdt arbejde.

Men jo nu sneede det lige lidt idag, så sæsonen for snerydning er her med overstået. På fredag skulle det blive 18 grader.

Du er dog velkommen til at lave snerydning for mit firma til næste vinter, så skal jeg se, hvad jeg gider betale ;-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er god ide, men desvære jeg synes det passer ikke i danmark. Her alle kan lide godt alm. øjenkontakt og lave gode fakturer

Tilmeldt 26. Apr 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan i hjælpe mig!!
Hvordan gør man sådan at nogen kan betale over SMS til mig, har en ide om at  starte en hjemmeside, men skal altså vide hvordan man starte sådan en sms betalings konto eller hvad man gør


TAk hvis i kan svare 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads1234567891011:

Kan i hjælpe mig!!
Hvordan gør man sådan at nogen kan betale over SMS til mig, har en ide om at  starte en hjemmeside, men skal altså vide hvordan man starte sådan en sms betalings konto eller hvad man gør


TAk hvis i kan svare 

Tror du er kommet til at svare på et gammelt indlæg :) Kan anbefale fx Compaya. Bruger selv deres 1-way sms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)