Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedbrud... *HJÆLP* Hvad kan jeg gøre?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige at kan den komme så langt som du beskriver så er det med garanti ikke noget i vejen med disken.

Så prøv at smid disken over i en anden computer, så har du med 99% garanti adgang til dine data.

 

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael... Tak for dit svar...Du har fuldstændig ret...

Jeg fik adgang til samtlige data, da jeg satte den til en anden computer.  Jeg satte en tom HDD til den, og forsøgte at installere vista på den... Men her er fejlen den samme... Nu er jeg ikke den store tekniske nørd;)

Ved du hvad dette skulle betyde?

Tror sq godt nok at det her med computere og windows ryger ud af døren og får mig en mac

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hedegaard:
Tror sq godt nok at det her med computere og windows ryger ud af døren og får mig en mac

Hej Martin,

Dejligt at dine data ikke var forsvundet. Smile

Du skrev tidligere:

Martin Hedegaard:
Jeg satte en tom HDD til den, og forsøgte at installere vista på den... Men her er fejlen den samme

Hvad får dig dog til at tro, at en Mac håndterer harddiske anderledes?

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en af dem som generelt er uheldige med computer og windows...  Den forrige computer jeg havde fik Tjernobyl virusen. Og den før brændte sammen på skrivebordet...

Det er nu ikke fordi at jeg tror at en mac er meget bedre...

Men hvis du bliver ved med at købe skoda og gear kassen bliver ved med at gå... Så var det måske ide med at prøve noget andet... Det er nu sådan jeg tænker...

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hedegaard:
Men hvis du bliver ved med at købe skoda og gear kassen bliver ved med at gå... Så var det måske ide med at prøve noget andet... Det er nu sådan jeg tænker...

God metafor Yes , som jeg vil tillade mig bygge lidt videre på..

Hvorfor skifte bilen ud med en motorcykel, når bilens gearkasse ikke kan tåle at skifte fra 5. gear til R (racer-gear) på motorvejen?

Nej, jeg forstår bestemt godt dine frustrationer med din computer. Smile

Jeg møder ofte brugere, som er frustrerede over, at de så afhængige af, at computeren altid fungerer.
Men strengt taget er det vel næppe din forrige computers skyld, at den fik Tjernobyl virus. Wink
Det er desværre en udbredt misforståelse, at Mac's ikke kan få virus - næsten lige så udbredt, som den opfattelse, at man da ikke behøver at bekymre sig om at antivirusbeskytte sin mobiltelefon.

Windows computere og Mac har begge fordele og ulemper - og i øvrigt mange fælles komponenter, hvis man "kigger under motorhjelmen".

Et af de seneste (og mest mærkværdige) argumenter jeg har hørt for at skifte til Mac, er at "Den er fantastisk og kan køre Windows ovenpå Apples Mac OS" Big Smile

Tilbage til dine udfordringer med computeren, der ikke kan starte op på Windows.
Prøv at nulstille computerens BIOS.
De fleste computere har forskellige indstillinger (IDE / ACHI / Compatible / RAID modes) for håndtering af harddisken.
Har din computer flere ram-moduler installeret, kan udfordringerne også skyldes et defekt ram-modul.
Tjekkede du og Dells supporter ram i forbindelse med jeres fejlsøgning? Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det har de godt nok ikke været mig behjælplig med...

Jeg må nok indrømme, at jeg er meget skuffet over Dell over deres support. Synes ikke at de lever op til den service aftale, jeg købte sammen med den... De mener at det er en software fejl, og aftalen dækker åbenbart kun tekniske forhold... 

Så det er lidt frustrerende at man ikke kan få sit arbejde gjort. Da man ikke har andet sin iphone... Den kan godt nok en del... Men det er jo stadig kun en mobil telefon...

Man skifter for hunden da ikke til Mac for at bruge windows...

Nu har jeg flere bekendte som er skiftet til mac blot for at prøve nyt... Men deres erfaring er rigtig gode. Så nu går jeg i de samme tanker, kan sq ikke blive ved med at vente på Dell

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Super at høre at du har fået adgang til alle data.

Det lyder dog ikke som om der er noget galt med harddisken, efter som du har sat en ny i  og prøvet at installere windows på den og det også fejler. Det lyder mest som om der er noget galt med Bundkortet, Jeg vil derfor anbefale dig at ringe til DELL på mandag og forklare dem at du har prøvet en ny HDD og at det ikke hjalp, og at de derfor må fejlsøge videre på maskinen.

Husk, DELL kan ikke forlange at du selv skal lave nogen form for service på maskinen selv. Det skal de lave hvis du ikke vil, og så må de sende en tekniker, HVIS du altså har Next Business Day Service, hvis ikke skal den på værksted.

Inden du ringer til DELL vil jeg dog anbefale dig at se DR Kontant fra d. 2 feb 2010, der tager de DELL under loopen, og her forklarer forbruger rådet også nogle af de ting jeg fortæller her, Se programmet og henvis så til det hvis man Telefon Supporteren ikke er til at hugge og stikke i.

Og husk så at vælger du en Æble Computer (Mac), så er changen for at den hardware messigt går i stykker lige så stor som DELL's, og husk så på at hvis den går i stykker skal du aflevere den til reperation, og så skal du undvære den i 2-4 uger.

 

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Quote: "Det er desværre en udbredt misforståelse, at Mac's ikke kan få virus - næsten lige så udbredt, som den opfattelse, at man da ikke behøver at bekymre sig om atantivirusbeskytte sin mobiltelefon."

Det er muligt at Mac's  har samme muligheder med virus som Windows maskiner. Men Du er måske en af dem, der kommer meget i MAC-miljøer, for så ville jeg gerne vide hvordan trusselsbillede ser ud lige nu.

Hvilke MAC vira-, trojans-, spyware-incidents, har du personligt selv  oplevet inden for de sidste 12 mdr. ( eller måske 24 mdr. eller 36 mdr.)?

Jeg vil bare gerne vide hvilke sårbarheder der bliver udnyttet i MAC's  Hvilke MAC OS versioner der udnyttes mest.

Og jeg laver altså ikke fis, jeg er virkelig reelt oprigtigt interesseret at vide noget mere om Mac/virus situationen.

Mvh

Martin

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 06:10
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :

Det er desværre en udbredt misforståelse, at Mac's ikke kan få virus - næsten lige så udbredt, som den opfattelse, at man da ikke behøver at bekymre sig om at antivirusbeskytte sin mobiltelefon.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre dine personlige erfaringer med Macs der er blevet ramt af seriøs virus, der har forsaget skader som havde fatale følger.  

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)