Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dublicate Content

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde en lille diskusion med en kammerat den anden dag. Vi var lidt uenige omkring straffen ved dublicate content. Så vi ville lige have det afklaret herinde.

Lad os sige at man på sin webshop havde nogen få produkter, hvor man mere eller mindre havde kopieret den beskrivelse som ens leverandør har brugt. Er det så hele sitet som kan blive straffet af google, eller er det kun de enkelte produkter/sider??

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun den pågældende side/underside hvor det DC indhold ligger på.

Det er ikke hele domænet / websiden der straffes for det.

Tilmeldt 21. Feb 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke tale om en egentlig "straf".

Blandt de "dublet" sider Google finder udvælger de nogle stykker, der medtages i deres index og alle øvrige udgaver/sider på nettet ignoreres.

Består et helt site primært af sider med duplicate content er der meget vanskeligt at opnå rankings. Enkelte sider (specielt produkt-sider) med duplicate content er helt naturligt og skader ikke det samlede site.

Mvh. Don

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke tale om straf, men om filtrering.

Alt efter omfanget kan der blive filtreret lidt, meget eller alt fra. Hvis omfanget af DC er voldsomt kan hele sitet blive filtreret ud.

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak det var også min mening. Men han mente noget andet og han havde læst SEO 2.0 hvor jeg kun har læst light-versionen, så var lidt i tvivl om han havde ret.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim, jeg indrømmer gerne, at jeg i bogen SEO 2.0 ikke har brugt så meget tid på at forklare i detaljer de mange typer af filtrering der kan ske ved DC. Jeg har valgt at fokusere DC kapitlerne på at læseren får en god forståelse for selve problematikken krydret med beskrivelser af løsninger på en lang række af de mest udbredte problemer.

Men det viser jo så også bare, at selv med en bog så omfattende som SEO 2.0 vil der altid være plads til flere detaljer. Jeg måtte selv, under skrivearbejdet, erkendte, at hvis alt jeg ved om SEO skulle med, så ville bogen have fyldt mindst 5-10,000 sider - og så ville der sikkert alligevel være flere ting jeg kunne fylde på ... Men sådan er det vel med mange kreative fag, som SEO jo er  Geeked

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er fordi du ikke har uddybet det nok, eller om han bare har misforstået en lille del af det. Men vi fik svar på det her :)

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har også et spørgsmål vedr. DC. Hvis et websted har kopieret indhold fra et andet websted, er det så begge websider, der bliver dumpet eller Google tage indekserings tidspunktet i betragtning, og så er det kun websiden med kopieret indhold, der vil få sanktioner?

På forhånd tak.

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er den som google mener har kopieret det, som får sanktionen. Google kan vist ikke se hvornår indholdet er lagt på, men den kan se hvem der har fået det indexeret først.

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Jørgensen:

Den er den som google mener har kopieret det, som får sanktionen. Google kan vist ikke se hvornår indholdet er lagt på, men den kan se hvem der har fået det indexeret først.

Hej Kim,

Tak for svaret.

Det er klart, at det er muligt for Google at se hvilket websted, der har været indekseret først, men gør Google det? Prøver Google at finde ud af hvilket indhold er original og hvilket er kopieret?

Mvh

Nazar

 

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)