Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny EU lov for webhandel på vej

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Eu er på vej med ny lov for internethandel da den gamle lov udløber til maj.

  Et af kravene er ifølge newz.dk at alle firmaer der sælger produkter fra internettet skal have en fysisk butik

 

  læs indlægget fra newz.dk HER

  Og på engelsk fra Reuters HER

 

     Hvad mener du?   kvæler det internethandlen vis dette gennemføres?

 EDIT:   og ikke mindst vil dette forslag berøre din foretning vis det gennemføres?

 

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jo dræbe næsten al e-handel.

Jeg handler da oftest i netbutikker, der ikke har en fysisk butik også. Det er en fordel, fordi det er med til at holde priserne på produkterne nede.

Så jeg håber da inderligt de tænker sig om og trækker det tilbage igen lige så hurtigt som det kom frem.

Og et firma som fx. Dell vil da få et kæmpe problem, i og med de jo kun har nethandel, og ingen fysiske butikker (mig bekendt)

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver da bare en butik hvor du har kontor. Åbningstiderne bliver onsdag kl 00.04-00.05 Wink

Ej helt seriøst, så tror jeg ikke at loven går igennem. Online handel er blevet for stort, og især fremtidsudsigterne for bedre forbrugervilkår etc. vil blive for skadet af sådan et tilbag.

Men nu må vi jo se - det er da en spændende debat.

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Et citat fra Reuters linket "According to a draft regulation drawn up by the European Commission and seen by Reuters, suppliers may be allowed to require that distributors have a "brick-and-mortar" shop before they can sell online"

Der står at producenter KAN kræve en fysisk butik bag webshoppen, der lægges derfor ikke op til at ALLE SKAL have en fysisk butik.

Meningen er at beskytte de dyre mærker fra snylterne på nettet, men der må være andre måder for dem at styre hvem der kan forhandle deres mærker.... det er vel deres egen skyld at deres produkter er til salg hos "useriøse snyltere"

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Stenhoej:

Et citat fra Reuters linket "According to a draft regulation drawn up by the European Commission and seen by Reuters, suppliers may be allowed to require that distributors have a "brick-and-mortar" shop before they can sell online"

Der står at producenter KAN kræve en fysisk butik bag webshoppen, der lægges derfor ikke op til at ALLE SKAL have en fysisk butik.

Meningen er at beskytte de dyre mærker fra snylterne på nettet, men der må være andre måder for dem at styre hvem der kan forhandle deres mærker.... det er vel deres egen skyld at deres produkter er til salg hos "useriøse snyltere"

De kan nemt styre det, men grådigheden er jo et problem...

De vil sælge til højre og venstre for nemme penge, men bliver så irriteret, når de varer de sælger ryger ud på det frie marked...

Desuden er der fri handel i EU, og et forbud vil jo gå direkte imod EUs frie marked...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan producenter ikke allerede begraense webshops idag? Jeg mener hvis du oensker at lave en B&O web-only shop, saa tror jeg godt du kan opgive at faa nogle vare fra B&O

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)