Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

virksomhedsform ved investering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hornsyld
Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Lige en hurtig strøtanke:

Når man nu i forvejen er i besiddelse af et enkeltmandsfirma og engang får lyst til at investere lidt penge i nogle aktier eller i en investeringsforening, er det så mest hensigtsmæssigt at investere pengene igennem firmaet eller skal man oprette et nyt firma sideløbende?

Og i så fald i hvilken form?

Skal det også være enkeltmandsfirma eller et SMBA eller noget helt andet?

Jeg ved på forhånd der er MANGE MANGE meninger om SMBA, men jeg er blevet nysgerrig om hvorfor det er kilde til så meget debat.

Glæder mig til at høre fra jer.

Martin

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Efter de nye regel ændringer i ApS/A/S beskatning af aktier mv. er det den udbredte mening, at man lige så godt kan køre det i privat regi (også her er reglerne ændret). Du skal ikke have noget nyt personlig firma, men have det ved siden af.

Mvh

Per Tange

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Umiddelbart er jeg enig med Per Yes

Hvis du kører det i privat regi, er der ingen grund til at have et firma, idet det ikke har nogen betydning.

Det afhænger også af, hvor mange midler du ønsker at bruge, og evt. beskyttelse af din personlige formue, hvor et selskab kan være en fordel.

Der kan derfor på baggrund af de oplysninger vi har, ikke gives endegyldigt svar.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan i hvert fald, så vidt jeg er informeret ikke investere gennem dit enkeltmandsfirma, som du foreslår. I hvert fald ikke hvis du anvender virksomhedsskatteordningen, som ville være den eneste fordel idet du kunne investere pengene videre uden at betale personskat..

Fra Hornsyld
Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen...

Tak for svarene.

Jeg var bare nysgerrig om man måtte oprette et sideløbende firma til investering, når man engang fik penge til overs, og i så fald hvilken selskabsform skal firmaet være i?

Martin

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil gøre det i virksomhed ville det jo så nok være APS.

Det ville i hvert fald være her du har en fordel i det du kan videre investerer penge som du kan har betalt selskabsskat af. Dette kunne du også ha gjort i en enkeltmandsvirksomhed med virksomhedskatteordningen, men det må man vist ikke.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)