Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af uddannelser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Soelberg Solutions Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I Aminoer,

Jeg er nyansat i en virksomhed der sælger uddannelser: Ledelse, projektledelse, coaching og en uddannelse rettet specielt over for kundeservicemedarbejdere / callcenter medarbejdere.

Min udfordring er, at jeg skal finde den røde tråd på hvordan jeg skal angribe markedet bedst muligt? Hvordan skal jeg segmentere markedet? Hvad skal jeg satse på først? Det private segment eller det offentlige?

Eksempelvis kan vores coachuddannelse sælges til en pris (modregnet SVU tilskud) på netto kr. 1.000,- + moms. Hvem kunne være potentiel køber være her?

Vores kundeservicemedarbejderuddannelse er sat sammen således, at arbejdsgiveren FÅR kr. 45.000,- for at sætte en medarbejder på skolebænken, og endda kun i 20 dage fordelt over 1 år. Det er da en god forretnining i disse finanskrisetider? Hvem skal jeg henvende mig til? Hvad kunne salgsargumenterne være, hvor finder jeg kunderne?

Vores lederuddannelse er en del af Akademimerkonomuddannelsen i ledelse, og koster kun kr. 6.000,- fraregnet SVU tilskud. Hvem kunne være interesseret i en sådan uddannelse? og hvordan fanger jeg de potentielle kunder? Igen privat vs. offentlige segment?

Det samme gælder projektlederuddannelsen. Samme pris, og også en Akademimerkonomuddannelse. Er det IT, Entreprenør, rådgivningsvirksomheder eller ?? som jeg skal henvende mig til?

Dette er en helt ny branche for mig, og det er ikke særligt svært at ringe rundt på må og få, for at forsøge at sælge varen, men der skal struktur på for at få bedst succes og for at optimere min tid.

Jeg forsøger ikke at sælge ind her til Amino, men har bare brug for jeres råd.

Hvad gør jeg?

Hilsen

Kim Jørgensen

 

 

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Soelberg Solutions Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ingen der har et godt råd?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Soelberg2010

Min umiddelbare tanke efter at have læst dit inlæg, det er at jeg tror uddannelse sælger mere på det indhold de har end på den pris de sælges for. Så uanset prisen, ville jeg anbefale at lægge fokus på selve uddannelsen/kurser. Udfra et par hurtige prisoplysninger er jeg ikke så meget klogere på om det er noget for mig (hvis du fårstår)

Har du et link?, så kan det være der er nogen som har et kvalificeret bud/råd til dig når det vides hvad det er indholdet er. PT er det ihvert fald midt bedste tip til dig.   

Positive tanker herfra Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)