Hej! Jeg har et spørgsmål angående markedsføring! |
Er det lovligt at kontakte viksomheder?
|
Okay, jamen hvad så hvis man går rundt i fysiske forretninger og udgiver dem folder, kataloger selvfølgelig med deres accept om at modtage dem? |
Fin info :) /allan |
At jeg ikke vidste det han skriver så det er fin info lige ud ad landevejen, jeg pakker ikke tingene ind :) /allan |
Det korte svar er åske. Står forretningen med reklamebeskyttelse i CVR, så kan det godt blive lidt kedeligt, hvis de synes, at det også gælder personlig henvendelse. Jeg er selv i tvivl. Den bedste måde at få kunder på er et godt førstehåndsindtryk. Så spørg først om de har tid. Hvis ja, fortsæt. Hvis nej, så spørg om du må komme igen senere (og respektér svaret). Fortæl så meget kort, hvorfor du henvender dig til dem - og om de er interesseret. Hvis ja, fortsæt, hvis nej, så respektér svaret og sig høfligt "Farvel og hav en fortsat god dag" eller lignende. Tag nu din folder/katalog frem og forklar yderligere. Vær opmærksom på og giv plads til spørgsmål. Spørg om de er interesseret i at beholde kataloget/folderen og giv dem så også et visitkort - gerne med billede, så kan de lettere huske dig. Husk at aftale, hvordan I kommer videre - og hvem som tager kontakten (helst dig, så du har styr på det). Notér med det samme alle de detaljer, du kan huske om den kommende kunde og jeres aftale. Brug gerne et system til dette, så du har styr på alle dine aftaler med kunder, og hvornår du skal kontakte dem igen. Sådanne systemer hedder CRM - customer relation management - eller på dansk kunderelationshåndtering og fås i mange varianter og omfang eksempelvis med og uden integration af økonomisystem. Jo tidligere du indarbejder rutiner til kundehåndtering, des lettere er det - og dataene er meget værdifulde til den efterfølgende opfølgning på kunder. Med venlig hilsen |
Hej Claus. Tusind tak for dine fyldige information! Jeg takker mange gange for din hjælp, du du have en god dag, og god vinterferie :-) |
Er kun lige logget ind for at rose Claus' svar her... Meget konkret, lige til og samtidig uddybende med forslag til løsningen af et problem, som trådstarter måske ikke selv havde tænkt over (CRM-delen). Perfect :) Det var det hele.. |