Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iværksæter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Mit navn er Maj-Britt jeg er model 1955
Jer har uddandelse som smørrebrødsjomfru.
Jeg er gift og har haft sølvbryllup.
Min mand og jeg har en søn 28 en svigerdatter på 22 og et barnebarn på 2 1/2
For 3 år siden købte min mand og jeg hus på mors.
 
jeg søgte job på en af de store virksomheder i Thisted.
Men pga. udflytning ja så var der to fyringsrunder imendes jeg var der, og jeg røg i anden runde.
Den sidste dag /nat jeg var der kom min chef og tog pænt afsked med mig.
Han spurgte til om jeg havde fået andet job, hvilket jeg ikke havde.
Så, så han på mig og sagde så at han syndes at jeg skulle starte som personalekonsulent lean.
Da jeg fortalte ham, at jeg ingen uddandelse havde inden for det feldt sagde han at jeg var et naturtalent,
Det skal siges at jeg har været ansat på NOVO NORDISK i lige knap 9 år.
Inden jeg sagde op, og drog op til mors.
I den tid jeg var ansat på Novo Nordisk havde jeg med produktionstal,fraværdsstatistik,maskinoptimering,prosecoptimering,og nye maskiner,samt holddriftplaner,var også med til at få indført fjernundervisning.samt arbejdspladsindretning
og mange andre ting.
Og jeg var bare procesoperatør.
Så jeg fik lov til mange ting. og var glad for mit arbejde.
men da jeg havde besluttet at købe huset på mors var jeg jo også nød til at finde et andet arbejde.
 
Nu er det så vi kommer frem til det.
Hvorfor F..... er det så svært at få job her på disse kanter, jeg får tudet ørene fulde med at hvis en jyde tager til sjæland så får de job som ingenting.
SÅ PLEJER JEG AT SIGE TIL DET POSTULAT.
HVORFOR ER DER SÅ INGEN JOB ;ELLER SÅ, FÅ JOB HVIS I ER SÅ FANDENS GODE. her i det jyske
ingen har kundet fortælle mig det endnu.
 
Men nu har jeg været ledig et år og er ved at gå ud af mit gode skind.
Til at starte med fik jeg den besked i arbejdsformidlingen at jeg jo bare kunne tage tilbage til sjæland.
Det er selvfølgelig også en måde at komme af med folk på .
Så kan vi leje jyland ud til de der måtte være intereseret.
 
På et kursus jeg var på ville de have at jeg blev underviser.
På teknisk skole i Skive blev jeg faktisk optaget på teknisk design.
Men da jeg ikke kan klare mig for en su, ja så kunne jeg godt glemme det.
Når jeg er ansat møder jeg ofte stor modstand fra nærmeste chef, de er bange for at jeg tager deres job.
 
SÅ HVAD SYNDES I MAN KAN BEGIVE SIG I KAST MED.
Jeg har en meget bred vifte fra forskeligartede job.
sko- øl - småkager - insulin - hormoner - stomiposer -
smørrebrødsjomfru - grill ejer - kan mop masøse - syet tøj efter mål - kørt transport - medhjælper i børnehave -
 
Og det svære e det jo så at jeg kan ikke komme med en karekterbog eller andet opnået bevis på 8 - 9 - 10 taller
Fo jeg har kun gåeet i skole i 3 år sammenlagt.
Og så er jeg ordblind.
 
Håber nogen kan forstå min frustration.
 
Hilsen mabs
 
 
Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maj-Britt

Det er sgu da træls, som vi siger herover. Lyder ellers til, at du har en masse erfaring. Hvad med at nedsætte dig som Personlig Coach. Har hørt det skulle være så moderne at gå til dem og med din erfaring må du da kunne hjælpe en masse mennesker, som ikke kan finde vej i deres eget liv.
 
Tror nogen gange man skal være lidt fræk og bare kaste sig ud i noget. Ønsker dig held og lykke.
 
Finn
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maj-Britt

Jeg sidder faktisk og kigger på Mors lige nu. Septembersolen skinner og tøgen er ved at lette - og alligevel kan jeg sagtens forstå din frustration.
 
Hvis jeg stod på Mors uden job og uden idé til egen forretning, ville jeg forsøge mig som arbejdsmand hos en tømrer. Vi bygger helt vildt for tiden, og det er ikke til at få håndværkere til at dukke op.
I et håndværksfag vil du også hurtigt kunne bruge din stærke personlighed til at få den mængde ansvar, du trives med - hvis du ellers også kan slå søm i.
 
Alternativt kunne du leje et forsamlingshus og arrangere datingarrangemneter (det hedder vist nok stadig enkebal herovre).
 
Hvis du gerne vil undervise i nogle af de ting, du er god til, skal du henvende dig til oplysningsforbundene - der er vist kun LOF og AOF at vælge mellem i Thisted og Nykøbing.
 
Jeg tror ikke, at hverken håndværksmesteren eller dansegæsterne interesserer sig for dine skolekarakterer - din personlige karakter er derimod vigtig.
 
Velkommen til det vestjyske - håber du snart finder din plads.
 
mvh Hans
 
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/5/2005 8:54:56 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Jeg sidder faktisk og kigger på Mors lige nu. Septembersolen skinner og tøgen er ved at lette - og alligevel kan jeg sagtens forstå din frustration.
 
Godt nok er Mors langt ude vestpå Hans - meeeen, er du nu sikker på at du kan se septembersolen skinne her i oktober?
 
Jeg er halv Morsingbo, og boede der i 2000-2003 i forbindelse med job i Glyngøre (og nej, det havde ikke noget med sild at gøre - sildeproduktionen er forlængst flyttet). Det er jo nok ikke lige det nemmeste sted i verdenen at få arbejde, så derfor vær kreativ! Der er vel en grund til at du er havnet i et iværksætter forum
 
Et godt tip: Start en McDonald''s i Nykøbing!!!!!!!!
 
Når man bor i Nykøbing har man 30 km til den nærmeste McD - som ligger i enten Skive eller Thisted. Alligevel flyder der med McDonald''s affald overalt i byen, så de unge må sgu være noget trængende efter en BicMac siden de kører så langt efter det, og først tømmer bilen når de kommer hjem.
 
Der er vist noget med at McDonald''s køber grund, bygninger, inventar etc. så du kan starte op uden at skulle låne 10 mio. kr. En 7-Eleven mangler byen også - de kræver kun 200K i startkapital, eller noget i den stil, og det er kun til at dække din egen løn i opstarten.
 
Blot et par tips...
 
mvh Carsten
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/5/2005 10:06:31 AM Forfatter: Carsten Jacobsen
Dato: 10/5/2005 8:54:56 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Jeg sidder faktisk og kigger på Mors lige nu. Septembersolen skinner og tøgen er ved at lette - og alligevel kan jeg sagtens forstå din frustration.
Godt nok er Mors langt ude vestpå Hans - meeeen, er du nu sikker på at du kan se septembersolen skinne her i oktober?
 
Jamen det er septembersolen - den har skinnet uafbrudt i snart en uge..........
nånej - man kunne jo også bare indrømme sin fejl........
Jeg synes ellers symbolikken var så smuk.
 
mvh Hans
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

HEj mabs

Jeg er fra sjælland og har boet i jylland en stor del af mit liv. Det var pisse svært at få arbejde i jylland.
 
Jeg kan måske hjælpe dig.
 
JEg har det der hedder www.godRengoring.dk JEG har ca. 200 arbejdes opgaver pr. mdr. Hvis du har lyst vil jeg gerne give dig det garatis.
Der er i danmark et kæmpe behov for ansvarsfuld og raske mennesker der kan gøre rent.
JEg ved godt det måske ikke lige er det du søger, men du har en mulighed for at få en del kunden henvendelser så kan du måske på sigt få et par ansatte.
 
Hvis du tilmelder dig på siden. så skal du bare skrive dit naven Amino, så godkender jeg dig med det samme.
 
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hej og tak for dit svar

også tak til alle jer andre.
og Jeg kan godt slå søm i .
 
Men det er jo sådan her på disse kanter ja faktisk i hele landet,
at for at få et job skal du have erfaring med ligne job.
Og så er det jeg spørger hvor fanden får du erfaringen ?
når du ikke kan få et job.
 
det er jo også sådan at de højtuddandede de har taget de lavt uddannede job´s da de var arbejdsløse.
det har jeg jo set i industrien.
i thisted var der bla. sygeplejesker der gik rundt og passede maskiner.
så derfor er der ingen virksomheder der skal klynke over at de ikke kan få kvalificeret arbejdskraft.
Der er masser af arbejdskraft, men de er ikke uddannede på højt plan, de er gansk almindelige menesker.
så dem skulle i tage og prøve. 
arbejdsgivere: DE SKYDDER GRÅSPURVE MED KANONER.
 
maj-britt
Dato: 10/5/2005 10:30:00 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 10/5/2005 10:06:31 AM Forfatter: Carsten Jacobsen
Dato: 10/5/2005 8:54:56 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Jeg sidder faktisk og kigger på Mors lige nu. Septembersolen skinner og tøgen er ved at lette - og alligevel kan jeg sagtens forstå din frustration.
Godt nok er Mors langt ude vestpå Hans - meeeen, er du nu sikker på at du kan se septembersolen skinne her i oktober?
Jamen det er septembersolen - den har skinnet uafbrudt i snart en uge..........
nånej - man kunne jo også bare indrømme sin fejl........
Jeg synes ellers symbolikken var så smuk.
mvh Hans
 
 
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Og så er det jeg spørger hvor fanden får du erfaringen ?
når du ikke kan få et job.


Faktisk kan man med fordel kaste sig ud i frivilligt arbejde hvis det kan lade sig gøre indenfor ens felt, f.eks. har jeg selv arbejdet gratis for www.stratics.com som både projektleder og managing editor i samlet 4 år, kombineret med at anmelde pc-spil for DK4 fik det givet mig den nødvendige erfaring til at lande et job inden for MMOG (massive multiplayer online games) branchen :)

Men den slags skal man naturligvis have lyst, tid og energi til for man får jo ikke en krone for det.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)