Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark øger kontrol med pakker

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har samme problem med at overvåge hvorvidt kunderne rent faktisk har en erhvervsadresse. 

Det oplagte scenarie vil være at kunden vælger erhvervspakke, fordi det er billigst. Vi afsender ordren, og modtager et gebyr fra Postdanmark. Jeg tør slet ikke gætte højt på hvad kunden vil sige hvis vi efterfølgende sender en fakturagebyret til pågældende. Derved vil vi altid selv hænge på gebyret, og det kan blive dyrt med det antal pakker vi sender.

Løsningen vil være, at der skal kodes check op imod CVR registret for at kunne verificere om kunden har ret til at vælge en erhvervsadresse. Det bliver dyrt, og er endnu et incitament for at få så mange kunder som muligt væk fra Postdanmark. Det er synd og skam da de faktisk er blevet en stabil samarbejdspartner. Vi er igang med at afprøve GLS og det kan jeg absolut ikke anbefale Tongue Tied

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan.dk:
Anden mulighed er, at jeg selv tjekker om firmaet er registreret på cvr.dk.. Men hvad så hvis det fx er et helt nyt firma, som ikke har fået cvrnr endnu? Eller hvis de har fået cvrnr fornylig og ikke har registreret sig som virksomhedsadresse på posthuset? Eller hvis firmanavnet er rigtigt, men de vil have sendt pakken til anden adresse - hvor skal jeg så vide fra, om den adresse er fx firmaets lager eller ejerens privatadresse?

I min verden, hvor man fakturerer en kunde, skal jeg have momsnummer på modtager i mit system og jeg tror nok, at det er et krav fra SKAT for kontrollens skyld.

Altså man skal have momsnummer på sine kunder i eget system, for at SKAT kan krydsrevidere afsender og modtagere.

Derfor burde det ikke være så svært, at når man opretter en kunde, så samtidig bede om cvr nummer.

mvh   Geeked

 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

El-manden:

Hvis I som kontokunde hos Postdanmark læser det brev igennem, som sandsynligvis er kommet en af de seneste dage, vil det fremgå, at gebyret for forkert håndtering af pakkerne er 100 kr. pr. dag, hvor man laver den forkerte sortering.

Dette kan tolkes på forskellige måder, men en af dem er, at du bliver faktureret 100 kr. pr. dag, du sorterer forkert. Dvs. hvis du sender 100 forkerte pakker om dagen, koster det dig 100 kr. pr. dag i gebyr. Sender du 2 pakker forkert koster det også 100 kr. pr. dag. Derved skabes der stadig forskel mellem mindre og større butikker.

Jeg synes i hvert fald, at det er en noget mærkelig opgørelse af gebyret, at beregne det pr. dag, da ovenstående nok er den mest logiske forklaring.

Og var der så ikke også lige, at man skulle betale gebyr oveni for forkert frankering, altså gebyr og manglende porto.

Det er så beregnet for hver eneste pakke der er forkert frankeret.

mvh   Geeked

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter hvad jeg har læst på Postdanmarks hjemmeside så er webpack også en EDI løsning så dem der benytter dette "system" burde ikke blive straffet med gebyr på 100 kr.

Nogen der kan bekræfte dette? :D

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlotte - DogCity.dk:

Vi er igang med at afprøve GLS og det kan jeg absolut ikke anbefale Tongue Tied

Er det GLS Pakkeshop, GLS Erhver eller GLS flexlevering? Hvad er problemet?

Vi står selv for at vil teste GLS her inden for kort tid.

Mvh Søren

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

GLS pakkeshop

Problemet er afhentning ikke fungerer, selvom vi har en klar aftale om daglig afhentning. Vi har et par gange oplevet at de siger de har været her, og at der ikke har været nogen pakker. Det til trods for at pakkerne har stået fremme på det sædvanlige sted. Nogen gange kommer de bare ikke.

Der har også været manglende afhentninger med begrundelse i sne o.l. hvor alle andre fragtmænd og postdanmark fint har kunne komme igennem. Vi har tilbudt at køre op og mødes med dem hvor de tør køre til, men det har heller ikke fungeret.

Én gang har vi ikke haft nogen pakker, og det betød prompte at vi nu skal ringe ind hver dag såfremt vi vil have afhentet. Det resulterede så bare i at vi ikke fik afhentet, da vi ringede dagen efter og sagde vi havde pakker til dem. Der kom ingen fragtbil.

Som leder har jeg hver dag brugt ca. 20-30 minutter på GLS siden opstarten. Det har bestået i opkald til Distribution Plus der har lavet aftalen med mig, og opkald til GLS, for at få distributionen til at fungere. 

Seneste nyt er såvidt jeg kan forstå, at GLS har tilbudt nogle prisbillige løsninger for at få en masse nye kunder, men at de efterfølgende faktisk føler det er så dårlig en forretning, at de ikke gider udføre aftalen. Lidt chokerende oplysning synes jeg.

Vi har måtte sætte leveringstid med GLS fra 1-3 dage, da afhentning stadig svigter nu på 4 uge. Så må kunderne vurdere om det er besparelsen værd.

Tjae .... Skype-CoolSmile vi må jo blive ved til det fungerer, for vores kunders skyld

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Charlotte

Super gode oplysninger - det påvirker da helt sikkert vores overvejelser.

Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker mere som undtagelsen end som sædvanlig service..

Mon ikke der er nogle specielle forhold som beliggenhed eller en dårlig ansat vognmand !!

mvh   Geeked

 

Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

He he Wink jeg er fuldstændigt enig. Det skal ikke afholde nogen fra at afprøve GLS.

Personligt har jeg hørt kritik af andre områder af GLS, hvor vi ikke oplever nogen problemer indtil videre.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Jakodan.dk:
Anden mulighed er, at jeg selv tjekker om firmaet er registreret på cvr.dk.. Men hvad så hvis det fx er et helt nyt firma, som ikke har fået cvrnr endnu? Eller hvis de har fået cvrnr fornylig og ikke har registreret sig som virksomhedsadresse på posthuset? Eller hvis firmanavnet er rigtigt, men de vil have sendt pakken til anden adresse - hvor skal jeg så vide fra, om den adresse er fx firmaets lager eller ejerens privatadresse?

I min verden, hvor man fakturerer en kunde, skal jeg have momsnummer på modtager i mit system og jeg tror nok, at det er et krav fra SKAT for kontrollens skyld.

Altså man skal have momsnummer på sine kunder i eget system, for at SKAT kan krydsrevidere afsender og modtagere.

Derfor burde det ikke være så svært, at når man opretter en kunde, så samtidig bede om cvr nummer. 

Så vidt jeg ved er der ikke noget krav om, at man skal have oplyst et cvrnummer fra sine kunder- med mindre det drejer sig om forsendelse til udlandet. Og nej, selvfølgelig er det ikke svært at bede om cvrnummer.. vi havde et felt tidligere på vores hjemmeside, hvor man skulle udfylde cvr. Men vi fjernede det fordi det bevirkede at vi fik rigtigt mange opkald fra folk, der ville spørge om de godt måtte købe fra os, selv om de ikke havde virksomhed.. og vi kunne se en tydelig forskel i antallet af ordrer, da vi fjernede feltet - derfor vil jeg ikke have det igen.
Vi har mange kunder som fx sælger på trendsale, qxl osv og bruger en del emballage, men ikke har cvrnummer. Så dem har jeg da ikke lyst til at miste.

De kunder som ønsker kredit hos os, tjekker vi om de er registrede som dårlige betalere og så finder vi også cvrnr frem - men ikke alle små-kunderne som betaler med kort.

Desuden kan man jo stadig godt have et cvrnummer uden at have været nede på posthuset og registrere sig..
Eller virksomheden kan være registreret på en anden adresse end leveringsadressen.

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)