Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eniro - Regning, inkasso? what the fuck ..

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Michael Boye Olsen:
Jeg har hørt om noget som hedder stilsigende accept, som i bund og grund betyder at hvis man ikke tager aktion når man får en regning så acceptere man den faktisk.

Hvad er din adresse, Michael? Jeg skal faktisk fakturere i morgen og kan sagtens putte dig på post-listen :-)

Jeg kender ikke Eniro, men jeg gætter på at en virksomhed som deres, har sat rykkerprocedure og hele processen i system, så alt sker næsten automatisk. Det er faktisk en ret alvorlig sag, at fakturere for noget der slet ikke er bestilt. Hvordan kan man "komme til" at fakturere en kunde man slet ikke har? Ville de returnere pengene, hvis han i forbindelse med sin virksomhedsstart havde indrykket annoncer hos andre og uforvarent kom til også at betale Eniros?

Man skal, efter min opfattelse, ikke tage hensyn til en virksomhed der (måske) sender en sag til ikasso uden skyggen af dokumentation. Det ville ganske enkelt være en umulighed det skete i min virksomhed.

Ved godt det lyder latterligt , men jeg har selv en løbende sag med ALKA, som mener jeg har en police hos dem, fordi de har sendt mig en regning + en masse rykkere som jeg ikke har reageret på men bare smidt ud.

De siger at fordi jeg ikke har henvendt mig noget tidligere, så er der intet af gøre.
Spurgte så min arbejdsgiver og han siger at fordi jeg ikke har reageret da jeg fx fik første regning , men istedet har ventet til de har sendt mig en masse rykkere så har jeg accepteret regningen.
Somsagt ved jeg dog ikke så meget om det.

Og har heller ikke betalt min ALKA regning da jeg synes det er helt ude i skoven.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael, 

Michael Boye Olsen:
Ved godt det lyder latterligt , men jeg har selv en løbende sag med ALKA, som mener jeg har en police hos dem, fordi de har sendt mig en regning + en masse rykkere som jeg ikke har reageret på men bare smidt ud.

Det er en helt anden sag. Hvis du har tegnet en forsikring bliver den løbende fornyet og du skal betale.

Du kan ikke blot ignorere betaling, for du er dækket af din forsikring, selvom du ikke har betalt til tiden. ALKA leverer altså en ydelse til dig, så det er nok en bedre idé at få løst sagen med et telefonopkald.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Har de ikke sendt du skulle reagere i det første brev og vis du ikke svaret acceptere du regning , jeg fik 14 dage jeg skulle skrive tilbage om jeg var interesseret  i tilbudet, med hvad vidste det første brev gik galt i posten så man ikke kunne svarer tilbage på dette brev ?

Er der en med juridisk viden , der kan svarer om dette er lovligt  , jeg har engang været udenfor denne model ?

forstår heller ikke vidst man ikke svarer er det at acceptere en  regning , det er vel dem der skal bevise at man har skrevet under?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kalundborg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Michael, 

Michael Boye Olsen:
Ved godt det lyder latterligt , men jeg har selv en løbende sag med ALKA, som mener jeg har en police hos dem, fordi de har sendt mig en regning + en masse rykkere som jeg ikke har reageret på men bare smidt ud.

Det er en helt anden sag. Hvis du har tegnet en forsikring bliver den løbende fornyet og du skal betale.

Du kan ikke blot ignorere betaling, for du er dækket af din forsikring, selvom du ikke har betalt til tiden. ALKA leverer altså en ydelse til dig, så det er nok en bedre idé at få løst sagen med et telefonopkald.

Jeg har ikke tegnet nogen forsikring, jeg har meldt mig ind i Dansk Metal Ungdom (som er gratis) og derefter sender ALKA mig en regning på en forsikring, som jeg så bare smider ud.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg kan ikke understrege kraftigt nok, hvor sindsygt vigtigt det er at man aldrig bare smider en regning ud uden at reagere yderligere på den.

Hvis det er en faktura af den slags, hvor der står noget i stil med "Ved betaling af denne faktura accepterer du herved bl.a bl.a bla.". Så lad være med at betale den - men gem den for himlens skyld, da det er det eneste bevis du har på, at når du netop ikke har betalt den, så har du heller ikke accepteret aftalen.

Hvis det er en faktura som dumper ind af døren på en vare eller en ydelse som du aldrig har bestilt, eller som du f.eks. har returneret igen inden du har modtaget fakturaen, så må du altså ikke bare smide fakturaen ud og ignorere henvendelsen.

Det kan godt være at man aldrig har bedt om varen - det kan ligefrem være sket en decideret fejl hvor en kunde ved en fejl er blevet faktureret for en anden kundes bestilling. Men ved at man ikke reagerer, så sætter man sig selv i et betydeligt dårligere juridisk lys end hvis man har reageret. I en eventuel retssag står du faktisk noget dårligere, hvis dit eneste argument er "Jeg har ikke bestilt det, så derfor har jeg bare smidt alle regningerne og rykkerne ud.".

Hvis du får en faktura på noget du aldrig har bestilt eller aldrig har modtaget, så bør du SKRIFTLIGT gøre virksomheden opmærksom på det og begrunde hvorfor du ikke vil betale. Dette skal du gemme en kopi af, så du eventuelt kan bevise at du har gjort indsigelser.

Jeg er helt enig i at det er pisse irriterende at man bliver nødttil at bruge tid på sådan noget, men det gør man altså. Jeg har selv i MediaMouse prøvet et par gange, at smarte annoncesælgere har forsøgt at fakturere os for noget vi aldrig har bestilt. Her er det røget et standardbrev afsted til afsenderen, hvor i der ganske enkelt står at det må være en fejl og vi ser frem til at modtage en kreditnota. Endvidere henvises der til at såfremt de ønsker at holde fast i deres krav, så må de kontakte vores juridiske samarbejdspartner - og så er der en direkte kontaktinfo på dem. Hvis man laver det nummer, så vil jeg så også lige tilføje at man ikke skal forsøge at bluffe i den situation - du skal vitterligt have dit bagland i orden, ellers så kan det ramme dig i nakken.

Så bottomline: Lad være med at ignorere en faktura - uanset om du har bestilt det eller ej. Du står så meget stærkere hvis du hurtigt reagerer.

/Jesper

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

sikke noget pis. stiltiende accept finder ikke anvendelse her. Der er tale om to parter der aldrig har handlet sammen = ingen loyalitetspligt! Hvorfor fanden skulle han blive bundet af et tilbud som han ikke accepterer eller reagerer på.

Sagen er anderledes hvis det var faste partere. 

 

Undtagelse for dette er hvis tilbudsmodtagerens passivitet må betragtes som et ønske om at forpligte sig til tilbudet. - Det er hvertfald IKKE tilfældet her,. Eller hvis man har en særlig reaktionspligt, f.eks. ved ordrebekræftelse.

Desuden er der bestemmelserne i §§ 4 + 6 i aftaleloven, men kan ikke bruges.

 

Derfor vil der ikke være nogen grund til ikke at smide regningen ud. Det er jo ikke trådstarter der skal bevise der er en aftale.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man modtager en faktura, så mener i hvert fald mindst en af parterne at der er en aftale. Er man så uenig, må man nødvendigvis reagere.

Min erfaring med Eniro er i øvrigt at de ikke fusker.

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bundlinjen er, at man naturligvis ikke er ansvarlig for at betale for noget man aldrig har bestilt i et ikke-eksisterende kundeforhold. 

Sælger må selv have styr på grundlaget før han fakturerer. 

Modsat Norbøll er mit udgangspunkt at nogen forsøger at bedrage mig ("renew your domain"-breve) og jeg vil til enhver tid gøre det så dyrt for dem, som jeg kan, med en minimal indsats for mig. Det gælder naturligvis ikke hvis jeg positivt kan gennemkue der reelt er tale om en misforståelse, men mit udgangspunkt er at jeg aldrig selv kunne fakturere en kunde jeg ikke havde. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Men du er ikke bundet! og det er det som trådstarter vil høre om.

Vi er naturligvis enige om at trådstarter skulle have reageret, set ud fra en form for loyalitetpligts. Men han vil ikke blive bundet af det af den simpel grund der ikke er en aftale og de ikke har opbygget en kutyme

 

Erfaring med eniro er irrelevant i sagen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper, jeg er helt uenig med dig. Hvis et firma sender dig en regning for noget du ikke har bestilt, har du ingen pligt til at reagere eller betale den - eller gemmne den. Du kan roligt smide den ud sammen med al det andet spam der vælter ind ad brevkassen.

Der har gennem tiden været mange sager, hvor folk for at genere firmaer eller privatpersoner har bestilt alt muligt i deres navn, og det er slået fast at dette alene er en sag mellem bedrageren og firmaet - du er IKKE part i sagen.

Forestil dig også lige hvordan det kunne udvikle sig ... Jeg kunne så let som ingenting bestille 20-30 nye leverancer til dig hver dag. Skulle du så afsætte en fuldtidsmand til at afvise dem alle? Nej, sådan fungerer det altså ikke.

Så i forhold til Eniro, så lad dem da endelig sende sagen til incasso. Hvis du virkelig aldrig - skriftligt eller mundtligt, har sagt ja til at købe noget af dem kommer de ingen vegne med den sag. Og det uanset om du har gemt deres breve eller ej.  

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)