Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bilvalg....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skibby
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

jeg skal bruge en varevogn/ kassevog, og er i tvivl.

Jeg skal bruge den til både mit firma og privat...nok mest privat. Jeg ved jeg skal købe en fra før 99, da jeg ellers skal betale misundelsesafgift, men skal jeg vælge gule eller hvide plader?

Derudover er jeg i tvivl om mærke. Jeg er ude efter noget med 3 sæder foran, og hvilke modeller har så lige det, uden at være alt for store? Er der et par bilkyndige som kan hjælpe mig. Jeg kan godt li toyota liteace, men den har kun 2 sæder.

Er der nogle som kan hjælpe mig? Derudover skal jeg af med min egen Nissan Almera 1,8 elegance. Den har kørt 200000 og er med oliefyr og automatgear. Årgang 2001. Den skal i bytte. Kender du en eller.....???

På forhånd tak fra Mille-Maj

www.mille-maj.dk

www.popart-skolen.dk

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i de ældre bilers rækker du kigger i, her er det et lotteri om man får noget der er færdigt eller noget der er et par år i endnu.

Min erfaring fra egne biler og bekendte er at de biler som på mekanikken bedst bliver gamle er VW, Toyota, Mazda og Mercedes. Rusten er et generelt problem for alle gamle biler, nogle værre end andre, men i den alder kan alle mærker have solide rust problemer, hvis de ikke er blevet godt vedligeholdt.

Bedst er hvis du kender en troværdig bilkyndig og få ham med til at kigge på biler, tro ikke på bilsælgere og sikkerheden af nysynede biler, de kan være klar til bil kirkegården efter 6-12 mdr.

Det er biler som i princippet står for udskiftning af motor, en hovedreparation koster måske 40.000 kr eller man kan finde en anden brugt motor, det koster måske 15 - 20.000 kr for en motor du ikke kender holdbarheden af.

Totaløkonomisk tror jeg det bedst kan svare sig at lave en 3 årig leasingaftale på en ny lille populær bil med god gensalgsværdi, så slipper du for uforudsete dyre værkstedsregninger, men har så den månedlige leasing ydelse i stedet for på omkring 1000 kr for en bil i 100.000 kr klassen.

De bedste hilsener

Finn

 

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil bytte Almeraen ud direkte med en varevogn, så vil en leasing være fin og billig. Skal du bruge bilen privat skal der papegøjeplader på.

Den bedste og billigste løsning i "budget" enden er ofte at købe bilen privat, føre kørebog og udbetale kørepenge til dig selv med op til 3,56 pr. km hver gang du kører for firmaet.

Du er velkommen til at skrive, hvis du skal have et leasingtilbud. Med flexleasing kan du ofte sidde næste lige så billigt i en hvidplade MPV og så udn misundelsesafgift. Og med Almeraen i "udbetaling" så kommer du nok en bid vej.

Venlig hilsen

Claus

 

 

Fra Skibby
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg har desværre ikke råd til at sætte mig i ydeligere udgifter lige nu, da jeg er ny etableret.

Men jeg kan godt mærke at jeg er træt af hele tiden at skulle ud og låne trailer, når jeg skal afsted med mine malerier, stafelier osv.....

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok gå efter en nyere, en bil fra 2002-2004, behøver ikke nødvendigvis være meget dyrere end en ældre. Dernæst ville jeg vælge en Toyota eller VW, hvis det skal være varevogn.

Du kommer så til at betale afgift for privatbenyttelse, men ærlig talt, så meget er det jo heller ikke.

Om du skal købe privat eller i firmaet, kan du regne dig frem til. Man kan sige hvis du køber den i firmaet og tager beskatningen, kender du i hvert fald din månedlige udgift.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en bil, som fungerer godt, hvorfor så ikke bare få fat i din egen trailer ?

Mht. ældre biler, du ved hvad du har, men du ved ikke hvad du får og salgspriser på ældre biler bliver man altid som sælger skuffet over.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mille Maj

Først lad vær at lease, med mindre du har en revisor med, mange af de aftaler er så uigennemskulige at man hurtigt brænder nallerne på dem. Og typisk er det en dyr løsning, hvis man vil have vognen i mere end et par år.

Ellers så tag en kyndig person med ud, når der skal handles brugt vogn, selvom det ikke er nogen garenti for at man ikke bliver snydt.

Nu har jeg selv handlet brugte gamle biler de sidste 10 År, og er blevet taget ved røven ret så kraftigt 2 gange. Så det det er et svært område.

Men ellers ville mit valg ligge mellem VW tranporter/Caravelle, eller Toyta HiAce. Dog mest til VW da de er mere stabilt bygget, men også dyre. Hvor Toyotaen typisk er meget rust angrebet.

Og typisk så har mange kørt mange kilometer, men spørgsmålet er hvordan, er det en der har kørt meget bykørsel, så  tæller det ned. Mod en der har kørt landevej eller motorvej.

/Kenneth

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mille Maj

Du kan sagtens finde en god billig vogn uden at være bange for de store reparationer.
Søg bilbasen eller bilzonen du kan sagtens finde en god en til ca. 45.000 plus moms.
Hvis du ikke kende en olie abe der kan tag med, så køre forbi et værksted på din prøvetur og dem til at gå den efter, det tager ca. 30 min, så det er ikke særligt dyrt.
Eller bestil et FDM eftersyn, tror nok det koster et par tusinde.

Jeg vil vælge en VW Transporter, Toyota HiAce eller Ford Transit og find en der ikke har kørt mere end 150 000 km.

VW: tilpas varerum uden at være kloset, dyr i rep. findes dog så mange at det er let at finde billige dele ved en hugger.

Toyota: motor holder ”evigt”, vælge en med d4d motor, modeller fra før 2001/2002 ruster meget, lille varerum.

Ford: fås i alle størrelser, motor holder rigtigt godt, billig i rep., hold øje med rust i skærmene og ophæng, min favorit.

Hvis du køber ½ privat/½ erhverv så slipper du med 2500 i straf afgift, så længe du holder dig til en med max. 3000 kg i totalvægt.
Efter min mening kan det ikke betale sig at købe en fra før 1998 for at slippe for straf, de 2500 kr. bliver hurtig brugt på værkstedet.
Og så kører nyere biler også længder på literen.

Mvh. Klaus

KJS Ejendomsservice
Alt indenfor vedligeholdelse af bygninger, grønne områder og legepladser.

Fra Skibby
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle Jeres svar. Jeg ved sku ikke om jeg kører 1/2 af hvert. det er lidt svært at gøre op.

leasing er ikke en option, da jeg ikke ønsker at sætte mig i yderligere udgifter p.t. Det er hårdt nok økonomisk som det er, derfor jeg gerne vil finde en forhandler som kan tage min Nissan i bytte, så jeg ikke skal af med noget.

Trailer er fint og jeg kan sagtens køre med den....også baglæns ;-), men jeg orker simpelthen ikke alt det bøvl, og vil gerne have mulighed for parkering. Skal til parkere for af og pålæsning, og det er ikke nemt i KBH med trailer på.

Men nu har jeg fået nogle ideer om mærker, og så er det jo bare om af finde en med 3 sæder, da jeg skal kunne have mine piger med mig ind imellem ;-)

Vi overveje en nyere bil, og så tage afgiften med i købet, for at slippe for reperationer i tide og utide. KAn dog godt mærke at det trætter mig at de der elektroniske biler hele tiden går i udu.

Jeg har en som kan fikse gamle biler for mig, men han har ikke alt det moderne måleudstyr og hver gang der ryger et relæ eller en ledning irre, ja så koster det mig melle 5-10.000....pisse irriterende.

Har før kørt minibus VW.....dejlig spand, og den fås jo som varevogn den kære carevelle ikke?

Jag må kikke omkring.

Takker mange gange for alle svarene.

Mille-Maj

www.popart-skolen.dk

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

VW Carvelle eller Mecer Vito, 2 dejlige kassevogne. Begge med 3 / 2/½ sæder foran og køre som en drøm i Diesel udgaven. Du burde kunne finde nogle fine hos forhandlere som vil tage din almera lige over i bytte. Ellers prøv Bil auktionen i Ringsted.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)