Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af informationpages

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

 

Jeg har en standardshop hos en af de større danske udbydere. Desværre levner systemet ikke nogen muligheder for unikke sidetitler på undersider/produktsider, og jeg overvejer derfor at udarbejde nogle informationpages.

 

Jeg er klar over, at designet skal ligne shopdesignet, og at der skal være navigation fra informationpages til shoppen, og omvendt. Ligeledes kan jeg læse mig frem til, at mine informationpages skal ligge på samme domæne som shoppen. Shoppen ligger imidlertid på et subdomæne på det domæne hvor jeg ønsker at implementere mine informationpages. Er et subdomæne at regne som et selvstændigt domæne, eller er det ok, set med søgemaskinernes "øjne"?

 

Andre tips til udarbejdelse af informationpages er meget velkomne. Jeg lægger stor vægt på, at mine sider skal befinde sig på den rigtige side af søgemaskinernes guidelines.

 

Mvh

 

Claus

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Claus

Hvis du lægger stor vægt på ikke at befinde dig på den forkerte side af søgemaskinernes guidelines, så skal du holde dig helt fra det du kalder informationspages - eller doorways.
Du skulle hellere bruge tiden på at få dine rigtige indholdssider optimeret og hvis din udbyder ikke kan det - så find en anden.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 05-11-2006 11:40:20 Forfatter: Claus P
Hej Claus

Hvis du lægger stor vægt på ikke at befinde dig på den forkerte side af søgemaskinernes guidelines, så skal du holde dig helt fra det du kalder informationspages - eller doorways.
Du skulle hellere bruge tiden på at få dine rigtige indholdssider optimeret og hvis din udbyder ikke kan det - så find en anden.

/Claus


 

Hej Claus,

 

Ja, det kan man selvfølgelig også kalde en løsning... Imidlertid er det ikke en løsning p.t. at skifte udbyder, og svar på mit egentlige spørgsmål er stadig meget velkomne.

 

Efter min bedste overbevisning kan man godt lave informationpages som ikke strider imod søgemaskinernes guidelines, og vil bestemt ikke sidestille informationpages med doorway pages.

 

Mvh

 

Claus

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Et subdomæne er at regne som et selvstændigt domæne, så det vil være dit subdomæne du optimerer. Det kan for så vidt også være fint nok, bortset fra at dine øvrige sider ikke vil arve de credits dine informations pages får og indgående links til dit almindelige site vil ikke få dine information pages til at ranke højere.

Bortset fra det så gælder de samme råd for dine information pages som ville gælde for almindelig søgemaskine optimering af et site. Det lyder som om du allerede ved hvad mange af disse er.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)