Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ansættelse af folk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hej lille men svært spørgsmål (for mig)

 

men står i situationen at jeg har jeg et mindre byggefirma i århus, og har  så rygende travlt at jeg ikke selv kan følge med. og står og overvejer at ansætte en murer, for at kunne tage nogle af projekterne, også der stadig er åbent for muligvis nye kunder at få lagt ordrer ind.

 

men spørgsmålet er: hvad skal jeg gøre, og hvad kræver det...  når jeg skal ansætte folk, (har skrevet overenskomst med 3f).

og hvis jeg tilbyder mureren 190kr i timen, hvor meget kommer jeg reelt til at betale pr. time "har hørt en sige at man skal gange hans løn med 1,6 for at reelt have hvad manden koster i timen.

 

kunne være kæmpe hjælp hvis en kunne skrive en udførlig forklaring på ovenstående.

 

tusinde tak for hjælpen indtil videre

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zimmermann,

Det er lidt usædvanligt, at du har indgået en overenskomst allerede før du har nogen ansatte.

Jeg formoder, at du har modtaget en masse papirer og selve overenskomsten. Den bør du læse meget grundigt, da der kan være mange forskellige tillæg du skal tage højde for i overenskomsten.

Ved at gange timesatsen med 1.6 har du en god indikation for dine udgifter.

 

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

den tegnede jeg faktisk samme dag, som jeg startede mit firma op sidste år, da jeg har et godt forhold til 3f, og er utroligt glade for dem, da jeg selv var lønmodtager.

da der så er styr på det hele.

Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Mon ikke 1,60 er lidt meget? Jeg mener du til timelønnen skal tillægge 25-27% (Feriepenge osv.), men er der ikke en revisor der lige kan huske det faktiske beløb – hvem kan hjælpe?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tillæg til en timeløn varierer meget fra branche til branche, men indenfor håndværkerne er jeg på linie med Espresso med en sats på 1,6.

Dette er begrundet i de meget skarpe krav om hhv. pensionsbidrag (relativt højt) samt alle mulige og umulige tillæg, som skal lægges oven i den aftalte timeløn.

Hilsen

Tonny

Fra Horsens
Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

zimmermann1977:

men spørgsmålet er: hvad skal jeg gøre, og hvad kræver det...  når jeg skal ansætte folk, (har skrevet overenskomst med 3f).

og hvis jeg tilbyder mureren 190kr i timen, hvor meget kommer jeg reelt til at betale pr. time "har hørt en sige at man skal gange hans løn med 1,6 for at reelt have hvad manden koster i timen.

Hej Zimmerman

Jeg har 17 års erfaring fra lager / logistik branchen som leder, med overenskomst med bla. 3F Jeg har været vant til at en medarbejders løn skulle ganges med 1,33 for at de faktiske udgifter

Claus.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget forskelligt fra virksomhed til virksomhed, hvor meget man skal gange med. Jeg plejer at regne med 1,35.

Men: Hvis der er store udgifter til kørsel/arbejdstøj/værktøj osv., og det skal medregnes i din timepris, så er 1,6 nok ikke urealistisk.

Når du har fundet din timesats, altså din virksomhed samlede udgift, kommer det interessante regnestykke: Hvor mange timer skal så udfaktureres pr. dag, for at der også bliver lidt til bundlinjen. Hvis den samlede udgift til lønmodtageren nærmer sig 300 kr., og du udfakturerer 350 kr. i timen, skal der ikke mange ekstraomkostninger eller ikke-udfakturerbare timer til, før det ikke er nogen god forretning for dig.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)