Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At være "agent" for et udenlandsk tøjmærke - fordel???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hedehusene
Tilmeldt 21. May 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har kontakt til et udenlandsk tøjmærke som ikke er repræsenteret i dk eller norden. Meningen er at jeg vil have deres varer i min shop - men jeg går lidt og leger med tanken om at foreslå dem at blive "agent". Altså tage på messer mm. og fremvise kollektionerne + formidle kontakten til nye forhandlere.

Men så kommer prørgsmålet - hvad får jeg ud af det?? Jeg tænker økonomisk! Hvad er normalt, hvad forlanger man i sådan en aftale??

Jeg er ret sikker på at det pågældende mærke vil være interesseret :)

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja der er store forskelle på hvad man for som agent...

hvad med at forelægge dem ideen, lade dem spille ud, de har måske andre agenter... men det skal selvfølgeligt holdes op imod hvad de kan tjene iDK? Eller lave et budget for de omkostninger du mener at have ved at repræsentere dem og så har du lidt at kalkulere med...

Husk lige at kigge lidt i Agentloven og rådfør evt. dig med en rådgiver inden du starter

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt får agenter 10-15% i provision af salget...

Du kan evt foreslå en agent/distributør aftale, så burde det være muligt at få mere ud af dem... Måske 15-22%.

Vælger du ren distributør, med dertil hørende risiko, så kan du med sikkerhed presse dem op på 25-35%

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Voorhout, Holland
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem har du tænkt dig skal betale omkostningerne til messedeltagelse etc. i forbindelse med engros salget?

mvh.

Kasper

Fra Hedehusene
Tilmeldt 21. May 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :) Firmaet er interesseret i at lave en agent/distributør aftale med mig (og jeg er i fuld gang med at gennemtæske agentloven). Har også taget kontakt til et andet firma, da jeg tænker at skal jeg tjene noget ordenligt på det, så er det smartere med flere aftaler...

Nu kommer jeg så til alle detaljerne!

Hvis de skal give mig - lad os sige 20% af b2b salget (Er det ok når det drejer sig om børnetøj??) Så er jeg jo interesseret i at modtage pengene - og ikke en form for rabat på mine egne køb. Er det sådan det normalt gøres???

Jeg kommer til at have en del udgifter i form af messer mm. og disse skal jo også dækkes ind - hvordan får vi lige aftalt det??

Og sidste spørgsmål i denne omgang: Hvordan udarbejder man lige en kontrakt så alt er på den sikre side. Det er et amerikansk/ new zealandsk firma - og jeg går ud fra at deres handelsagentlov ser anderledes ud end vores...

:) Rikke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)