Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Landsdækkende forsendelser

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg har gået og tænkt over hvordan man dækker danmark, med landsdækkende Distribution, og jeg har siddet og beregnet at vis man opretter 14 terminaler i jylland, 7 terminaler på sjælland, 1 terminal på fyn, 1 terminal på bornholm, 1 terminal på lolland-flaster 1 terminal i tyskland og 1 terminal i sverige. det vil sige 25 terminaleri alt, hvor hver terminal dækker en radius på 25 km, og til hver terminal er der 25 mindre varevogne der ud bringer varene ud, og imellem de 25 terminaler køre der nogle sættevogne og uddelere de forskellige forsendelser til hver enkelt terminal, og så har man nogle andre sættevogne til at hente forsendelser hos kunden.
---------------------------------------------------------------
priseksemple:

Udgifter

Mindre varevogne(MV):      175.000 x 25 x 25 =   109.375.000
Edb udstyr(MV):                50.000 x 25 x 25 =     31.250.000
Sættevogne(SV):           1.000.000 x 50 =           50.000.000
Edb udstyr(SV):               250.000 x 50 =           12.500.000
Termina(TM)l:                7.500.000 x 25 =         187.500.000
Edb udstyr(TM):             2.000.000 x 25 =          50.000.000 
Forsikring:                    37.500.000 x 1 =           37.500.000
Diesel(10 km/l):             625 x 25 x 6 x 365 =      34.218.750
Diesel(5 km/l):                50 x 150 x 6 x 365 =     16.425.000
Ansatte MV løn:             125 x 37 x 52 x 625 =   150.312.500 
-,,- SV løn:                   130 x 37 x 52 x 50 =      12.506.000
-,,- TM løn:                   120 x 37 x 52 x 125 =    28.860.000
Total:                                                         -720.447.250
---------------------------------------------------------------
Indtægt

Pakke forsendelse:          50.000 x 50 x 365 =    +912.500.000

Sub Total:                                         
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
For lige at sætte dit regnestykke i perspektiv. Så kan jeg fortælle som gammel DHL mand. At DHL have for 2 år siden, og har det vist mere eller mindre stadig. 9 Terminaler/zoner i hele Danmark og vi havde i Aalborg, som kørte i hele nordjylland, fra og med Hobro og alt nord, øst og vest for helt til skagen. Jeg syntes umiddelbart at 25 terminaler med 25 biler pr. styk, lyder af vildt meget! Jeg kørte normalt  300-350 km om dagen. På én af landruterne, mens omkring 70-80km i byområdet.

Jeg ligger umiddelbart i nogle overvejelser som dig, men dog ikke i så stor skala som din udregning.


Regner du med at levere pakker 365 dage om året?

Om dit regnestykke kan lade sig gøre? Det ved jeg sgu ikke helt, for det første så kræver det at du allerede inden start, ligger inde med nogle store aftaler med nogle firmaer som afsender pakker. Så du kan nå dit omsætningsnulpunkt efter kort tid, ellers er der sikkert ingen der vil finansiere det.

Dernæst vil jeg gerne høre om der er tale om levering til privat og erhverv eller kun en af dem?

Har du lavet nogle markedsundersøgelser og hvordan skal levering til private foregå hvis dette er med i din plan. Vil de have et afhentningssted i nærheden hvis ikke de er hjemme på leveringstidspunktet.

Prøv at høre på kurerforum.dk, de kan måske hjælpe dig. Men fortæl os gerne her hvad du kommer frem til for det lyder vildt spændende.

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er B2C forsendelser hvor det bliver leveret mellem kl. 17-22 tiden, og måske kan man også køre B2B forsendelser mellem kl. 10-15 tiden, men erhverv skal betale startgebyr for målet med dette er forsendelser fra B2B til B2C...

 

mvh

sebastian

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim Sand,

 

jeg regner med at levere pakker fra mandag-fredag, det vil sige 260 dage om året, og så kan man bestille levering lørdag-søndag, til 1,5 x prisen i forhold til i hverdagene.

 

og grunden til der skal 25 terminaler til at der kun skal være ca. 25 km, i radius, så kunden ikke skal køre så langt når de fx ikke var hjemme der vi kom og ringede på, og at firma nemt kan komme med deres pakker selv, vis de godt kan overskue selv at komme med pakkerne.

 

men i starten havde jeg regnede med at opstarte 5 terminaler: 2 på sjælland, 1 på fyn og 3 i jylland, men det syntes jeg ikke gik, for så skulle man også køre måske fx 100 km, før ruten begyndte, men man kunne godt nøjes med 5 terminaler, og så have 50 mindre steder at uddele fra, men ved ikke, men min ide starte der jeg hørte at der næsten ingen der ville lever pakker fra B2B To B2C kunder.

 

men ellers er der nogle der kan give sådan ca. priser, på bl.a. hvad en terminal ville koste at starte, sættevogn, mindre varevogen, står i, evt.findes der et forum omkrig dette så skriv det ligge, eller kom med jeres erfaringer, både fra dem der har kurer, distribution, logistics, og vognmads firmaer.

 

ps. havde lige skrivet til dhl, og de leverede til B2C, men fik så at vide det gjorde de så ikke sur røv, men her inde på amino, havde jeg læst mig frem til at dhl leverede pakker til private..

 

takker på forhånd

 

mvh

sebastian    

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Som sagt prøv kurerforum.dk

 

Du kan jo godt have 25 terminaler/afhentningsteder, men at have 25 biler tilknyttet hver enkelt lyder af meget.

En anden ting, jo DHL kan godt levere i DK, men så skal vi lige have dem en smut til tyskland, for så at sende ud derfra til Danmark! Der kan du sende til lande i EU for 8,6 Euro pr. pakke ved pakker på max 2 kg. Se www.dhl.de  Læg mærke til at det er Private priser, som erhverv kan det nok gøres en del billigere. Tror det er noget nær sådan en aftale som www.pixmania.com har i hus, for at sælge til hele EU.

Vi har et 500 kvm lager i Flensburg så umiddlebart behøver du ikke lede efter dette, hvis vi kan få sendt pakker i DK billigt ;-)

Mvh

 

Kim Sand Sørensen

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim Sand,

 

Glemte lige og spørge hvorfor du syntes det er mange biler(25) pr. terminaler, som jeg udregner det regner jeg med i starten med at uddele 25.000 pakker pr. dag det vil sige 1000 pakker pr. terminal, og så igen dividere 1000 med 25 som har vi 40 pakker pr. bil, men kan vil ikke delle mere end 5 pakker i timen ud vel, eller tager jeg helt fejl.? 

 

mvh

sebastian

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes bare at 25 biler pr. terminal er mange når jeg tænker på hvo få vi havde hos DHL. Tænk desuden på at der tit er 2 pakker til et enkelt stop. Så du kan sagtens gå over 40 pakker til hver bil. Det som det kan afhænge af, er om der også er mange afhentninger.

 

På en byrute hos DHL havde jeg imellem 10-12 stop i timen. Mens minimum hed 4 i timen på landruterne. Men reelt havde jeg minimum 5 stop i timen på landruten. Vi brugte hos DHL - i byen i hvertfald - fra kl 10 - 14 med levering af pakker. og brugte så fra 14-16.30 med afhentninger.

Og jeg havde vel ca. 40 til 50 pakker med hver dag. Nogen dage mere. Men hvis man kunne lave et snedigt, hurtigt system, uden papir arbejde osv, så kan du godt skære en lille smule af leveringstiden af, men ikke meget. Især hvis man kunne få lavet en online signatur som folk kunne bruge, så der allerede var skrevet under osv og pakken bare skal afleveres. Hvis kunden ikke er hjemme kan den fx smides i garagen, hos naboen eller lignende. Sådan gjorde vi hos DHL. Dette kunne bare gøres meget mere smart med en signatur eller en bekræftelses email eller lignende. 

Men ved afhentninger kunne disse ting gøres meget smartere end hos DHL nu. Og en afhentning vil kunne klares MEGET hurtigere i et hvilket som helst andet firma end DHL, hvor der tit er manuelt udfyldte pakkesedler og diverse told papirer som skal være i orden. DET er noget det der tager meget tid ved afhentninger hos DHL. Men med Online booking på afhentninger kunne dette også gøres meget nemmere.

Hvis kunden ikke er hjemme, og man ikke kan smide pakken, skal der laves en pakkeseddel osv, dette tager også tid, og kunne nemt klares med at sende en email istedet til kunden eller hvis der ikke er tilknyttet en email til forsendelsen, så kan der i bilen udprintes en lille "ikke leveret seddel" som kan smides i postkassen. Hos GLS gør man fx det at man prøver levering 3 gange hos kunden inden man dropper det, og lader den ligge på terminalen til afhentning. Men ved 50 kr. pakker vil der jo her allerede være tabt penge. Jeg ved godt at man skal se på gennemsnittet over hvormange der ikke leveres samme dag, det er en god løsning men dyre for fragtfirmaet. Ideen med at tage pakken med tilbage til terminalen/udleveringsstedet er god, men der er problemer, som fx at folk ikke gider køre efter det, og derfor lader pakken ligge og pakkefirmaet skal evt. sende den tilbage til afsender, DET er dyrt og jeg tror det vil kunne forekomme ret tit. 25 km er også et stykke at køre for at hente en pakke til 200 kr.

Derfor skal der arbejdes meget med at udvikle et koncept, hvor man afleverer flest muligt pakker til de private uden at de afvises(hvis de ikke er hjemme) og hvor det vil være nemt for modtageren at hente pakken lige i nærheden. Her vil GLS pakkeshops være en stor stor konkurrent. GLS ideen er faktisk ikke dum. Det holder deres udgifter nede, og de enkelte butikker som tilmelder sig pakkeshop ordningen får noget gennemgang i butikken af nye kunder, samtidig med at de kan sende pakker meget billigt. Så det er lidt en win-win situation.

Hvis GLS ellers får styr på deres logostik og hele deres koncept, så skal det nok bliver godt. Jeg har dog sendt omkring 20 pakker med dem de sidste par dage. hvoraf 2 var skadet og 6 af dem stod til fejlomdelt. dvs dog bare sige at de er landet på den forkerte terminal og derfor skal sendes til den rigtige, dette lægger dog lige 24 timer til leveringstiden. Tåbeligt, så burde de heller sæte farten lidt ned under fordelingen og så gøre det ordentligt. Jeg bliver irriteret og de får ekstra arbejde, DET kommer til at koste i sidste ende.

Men nu er det ret billige, og det er derfor ikke underligt at deres service er derefter. Noget så simpelt som at få en kvittering på at jeg har sendt et par pakke fra deres pakkeshop, det har jeg ikke kunnet få de 3 steder jeg har prøvet. Har fået en ét
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)