Nu sælger jeg selv logotape, så min menig er jo nok lidt farvet af dette, men du får den alligevel..
Vi buger tapen selv på vores lager og her har vi valgt en sort tape, som den sorte farve på vores hjemmeside, for at give genkendelighed hos kunden. Vi har også valgt at lave plastlommerne (dem vi lægger faktura/følgeseddel i) i sort. Begge dele er med sølvtryk, men vi har ikke vores logo på - vi har kun hjemmesideadressen www.jakodan.dk. og en tekst - på tapen står "din leverandør af tape med tryk".
Vi bruger en del genbrugskasser, altså de kasser vi selv får varer i, da det er bedst for miljøet at genbruge dem. Derfor er de kasser vi sender varer i ikke ens, men med tapen kommer de alligevel til at se lidt ens ud, og kønnere, så kunden får en bedre oplevelse.
Vi har et par gange oplevet at sende pakker, hvor pakkesedlen er faldet af eller måske har vi glemt at sætte den på og hver gang har vi fået pakkerne retur fra fragtmanden, for de kunne jo se, det var vores.
Logotape er væsentligt billigere end at trykke på selve kasserne, postordreposerne eller hvad du nu bruger - og så kan man bruge samme tape på alle størrelser.
Et godt tapetip er, at bruge almindelig klar tape til at lukke kasserne med og så kun køre logotapen en enkelt gang rundt om pakken.. Det ser pænere ud, at den ikke er fuldstændigt overklistret og så bruger du ikke ret meget tape pr kasse. Så hvis du fx giver 25 kr for en rulle med 66 meter og bruger 1 meter pr kasse er det kun 0,38 kr pr kasse.
Men hvis du vil gøre det for at få helt nye kunder, så tror jeg ikke det er dér du får mest ud af dine penge - det er begrænset, hvor mange som finder deres leverandører ud fra en pakke med tape de har set i buret på postkontoret. Det er mere for dine nuværende kunders skyld - for at give dem en god oplveelse når de modtager pakken og for at skabe genkendelighed og virke professionel.