Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

krav til google sitemap ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal tilmelde et sitemap til min side, og herefter til flere undersider. Formålet er udelukkende at vejlede google i de forskellige sprog der kommer til at være på samme domæne.

Jeg har aldrig lavet et sitemap før ud over bare en html side med links til alle sider, så jeg ville gerne høre lidt om formater og krav, samt hvordan et unikt sprog knyttes til et sitemap.

Med hensyn til sproget, så er det vel mest om det ligger i kildekoden eller om det vælges i webmastertools efter upload.

håber der er en der kan/vil hjælpe.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Google sitemaps kender ikke noget til sprog som sådan, men blot til URLer. Og det er sådan set godt det samme, for hvis du vil gøre dit site venligt for søgemaskinerne, så skal du jo nok have forskellige URLer til forskellige sprog - altså enten sprog.domæne.tld/side.html eller domæne.tld/sprog/side.html (der er sikkert nogle SEO-folk der kan fortælle dig hvad der giver mest mening af de to varianter)

For hver URL-konstruktion til hvert sprog må du så lave et særskilt sitemap der linker til de sprogspecifikke URLer.

Derudover er det naturligvis stadig god skik at angive sprog i kilden, samt høvle lidt i webmaster tools.

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg hentyder til sprog i sitemap er det fordi jeg henviser til en bestemt teknik til opdeling af sprog placeret i undermapper. Dette gøres med flere sitemaps, og du kan læse mere om det i denne artikel. how to use multiple sitemaps on one domain for geo targeting.

mit sprørgsmål er i forbindelse med netop denne teknik, men jeg har lidt problemer med hvordan eller om der skal defineres et sprog i selve det sitemap som er knyttet til et sprog. Samt hvilke krav der evt er fra google omkring format osv.

Vil bare være helt sikker på det bliver gjort rigtigt.

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg kan se så tilmelder han (Ham fra dit link) subfolderen /de og /fr som to seperate sites under webmasters tools.
Herefter kan man så angive hvilket primær sprog sitet henvender sig til, og f.eks. også angive et sitemap, men det er altså ikke i selve sitemappet der er nogen angivelse af sprog. Det ligger simpelthen ikke i standarden.
Google lover heller ikke at "tro på dig", så når de crawler dine undermapper skal de altså også gerne overbevises om at de er på et site med det sprog du har angivet, ellers ignorere de bare. For mange tld'er kan man simpelthen heller ikke vælge det fordi de mener de ved bedre (f.eks. .dk, .co.uk osv.).

Det er vel en udmærket løsning hvis du ikke har mulighed for at køre de forskellige sprog med deres tilhørende tld, men det vil jeg nu stadig mene er den bedste løsning.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

om man overhovedet skal bruge google site mape har været debattere en del gange , det giver ca ingen effekt i søgemaskinerne eller måske direkte skadeligt hvad jeg læse mig til i forskellige tråde herpå amino.dk http://www.amino.dk/forums/p/79951/509513.aspx

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)