Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Portal der formidler kontakt mellem internationale studerende, og giver dem gode rejseoplevelser

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er ny her på Amino, så jeg håber jeg har postet det rette sted - ellers må i bære over med mig:-)

Min forretningspartner og jeg går og pusler med forskellige iværksætteri-projekter. Ét af de projekter vi selv synes umiddelbar kunne have gang på jord, er som beskrevet i overskriften. Det ville være super fedt hvis der er nogen der kunne give os input til, hvorvidt det er værd at gå videre med, eller om det er dødssygt:-)

Vi laver en portal, der formidler kontakt mellem internationale studerende ved de højere læreranstalter fordi:

-De ønsker at komme ud at rejse

-De ønsker at møde internationale ligesindede

-Samtidig ønsker de tryghed når de rejser.

Vi forestiller os et facebook-alike site, men specifikt til denne målgruppe (18-30 årige).

På sitet har man en profil, man kan skrive/chatte med hinanden, og dermed lære hinanden at kende inden man evt besøger hinanden - hvem vil ikke gerne have mulighed for en billig overnatning i eksempelvis Barcelona, Milano, Paris etc? Specielt når man er studerende, og billige flybilletter kan man altid komme i nærheden af.

Vi forestiller os at tjene penge ved:

- Brugeren skal betale et annual fee for at være med (eksempelvis 20 EURO)

- Vi formidler forsikringer (rejseforsikringer, indboforsikringer hvis man låner sin lejlighed ud til "Francesco fra Rom".

- Banner reklamer og links til beslægtede produkter (ryanair, dsb etc)

Key selling points kunne være:

1. Friendship across borders

2. Det gør det super billigt for studerende at få gode ferieoplevelser, da der lægges op til at man kan bo hinanden (og bytte-bytte-bolig)

3. Man møder internationale ligesindede.

Håber i forstår hvad jeg mener. Jeg håber i har tid/lyst til at give mig lidt feedback på denne ide.

/Lars

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 23
Fra  René Blidegaard Kommunikation Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Nu er jeg selv studerende. Går lige nu på sidste år på HHX, og var i efteråret på en måneds studietur til USA, hvor vi gik i skole og boede hjemme ved en familie. Så jeg vil mene at jeg har lidt indsigt i emnet.

Det første jeg faldt af på var betalingen. Det er små penge som vi taler om, som jeg kunne forestille mig man kunne hente ind på bedre måder. Ved godt at det ikke er mange penge, men man er jo stadig studerende. Desuden vil det virke lidt underligt at man tilbyder andre en plads en ens hjem, men man skal betale for det?

Men tror der er mange som er interesseret i at komme i kontakt med andre udenlandske studerende, incl. mig selv.

Tror dog at der godt kunne komme en del konkurrence fra uddannelsesinstitutionerne, som jo tilbyder at man kan læse et semester i udlandet. Men derfor kunne det stadig godt være interessant med dit projekt.

Jeg synes dog stadig, at man ikke burde tage penge for at folk kan mødes på nettet.

Hvis man ser på det fra virksomhedens syn, vil jeg mene at det er vigtigt for jer at gør det muligt at oprette en form for annoncer, så man kan søge og lede efter andre studerende. Også for at undgå at de studerende blot går ind og bytter mail og sidenhen ikke besøger siden.

René

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

Mange tak for din feedback, det er super. Det med betalingen har vi en antagelse om er ok, da det netop ikke er "for alle" ligesom Facebook, men målrettet mod internationalt orienterede studerende. Dermed er det en specifik interesse, og her er vores antagelse, at det vil man godt betale et (mindre) beløb for. Man kan kalde det "dating for studerende".

På eksempelvis elitedaters.dk skal man også betale et fee, men til gengæld får man én eller anden form for garanti for, at man er blandt ligesindede og ikke plattenslagere. Forstår du hvor jeg vil hen? Dette fee er simpelthen adgangsbilletten til at blive lukket ind i "universet". At man så senere hen bliver venner med andre, og kommunikerer udenfor sitet mener jeg ikke vi kan eller skal styre - vi skal blot forsøge at gøre det så attraktivt at de bliver der, eksempelvis via relevante annoncer, services etc.

Mvh Lars

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en kammerat som har noget med AIESEC ASB at gøre. Uden jeg ved meget om det, så tror jeg at det er noget i den stil du vil lave de laver, bare ikke på en sådanne hjemmeside. Men som sagt ved jeg ikke så meget om det:)

Mvh Kasper.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 23
Fra  René Blidegaard Kommunikation Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg følger dig. Det var også mere min personlige mening. Men tror måske man burde køre en introduktionsfase med fri optagelse indtil et bestemt antal, hvorpå man på en eller anden måde sikre at der kommer nogle brugere, så man ikke køber adgang forgæves.

Jeg ser frem til at følge projektet.

René

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi I have been thinking on the same lines and know what type of website you are looking to create. A few years ago back in england I did some marketing for a website that was designed for the same function. A website of that type costs a lot of money. The main problem the owners found was findind revenue through advertising to keep the site up.

Students would not pay for a site unless it had a bit extra to offer. I have also been a uni student in england.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for jeres svar og jeres input, det er super at få jeres vinkler på projektet. Vi vil overveje det lidt nøjere, og evt tilrette i forhold til blandt andet jeres kommentarer!

Mange tak!

Lars

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes jo mange måder at tjene penge på en side som ligner Facebook. Her er et par forslag:

 - Light og pro brugere i stedet for alle betaler

 - Reklamer ligesom på facebook. Hvis i fik nok besøgende ville i sikkert kunne få en fornuftig aftale med universiteter, gymnasier osv.

 -  Lave arrangementer/fester mod beløb

 - Lav webshop som sælger studierelevante udstyr

Osv.

Det jo bare at være kreativ men jeg er enig med de andre. I bør ikke kræver penge for alle brugere.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Vedbæk
Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt så er det min erfaring at hvis du vil have rigtig success med en hjemmeside hvis primære indhold er brugerne selv så er du nødt til at lægge dine kreative idéer om at tjene penge på siden langt væk til at starte med og i stedet bruge energien på at lave sitet lækkert og få markedsført det.

Når først du har et stabilt antal medlemme så har du også noget tilbyde nye evt. betalende kunder, hvor de kan se de får noget ud af det.

Husk på det første mange år af Googles historie havde de ingen indtægtskilder kun store udgifter, men investorerne støttede dem fordi de godt kunne se at deres idé og virksomhedens udvikling var værd at holde fast i.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders og Kristoffer,

Tak for jeres gode og gennemtænkte input - jeg tror faktisk i begge har meget ret i jeres betragtninger!

Lars

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)