Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsebranchen og freelance konsulent er det en mulighed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har boet på Island i de sidste 3 år, og har arbejdet med at markedsføre landet over for skandinaviske rejsebureauer og samtidig skabe opmærksomhed om landet ( omkring turisme, resten klarer finanskrisen selv!! ) i relevante medier.

Nu er tiden komme til og flytte tilbage til DK, og jeg har længe gået med tanken om at starte mit eget, og bruge den store erfaring jeg har om landet og de mange kontakter som er guld værd i denne branche og som ikke kan købes for penge.

Jeg er dog meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har bestemt ikke pengene til og starte min egen virksomhed op som rejsebureau ( grundet rejsegarantifinden og den halve million jeg mener det koster ), men tænkte om det var muligt at sælge min viden og mine mange kontakter til bureauer og hvem som ellers måtte have interesse.

Er der derfor nogle af jer mange Amino brugere som har erfaring fra denne branche og  tænkt tanken og springe ud i lignende projekter ?

Var såmen det hele for denne gang. Håber og modtage nogle gode råd.

God weekend.

Jacob

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 04:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Jeg mener bestemt du har noget at tilbyde.

Jeg bor i Italien og tilbyder oplevelser i Italien, jeg har undladt at medtage flydelen, af flere årsager, blandt andet at lavprisselskaberne tilbyder bedre priser til slutbrugerne end jeg har kunnet opnå aftaler på, ved køb af billetter efter dropshipping princippet hos ruteselskaberne.

Det jeg vil sige er at man kan sagtens sælge oplevelser i et land uden at tilbyde flydelen, jeg har fint held med at tilbyde konceptet til slutbrugere, ligesom jeg har aftaler med et par bureauer om deres forhandling af mine koncept oplevelser.

Så når jeg kan i Italien, hvorfor skulle du så ikke kunne på Island. Island er et spændende sted, som jeg tror mange kunne tænke sig at opleve.

Jeg tror at denne opdelte ferieform vil tage markedsandele fra feriefabrikkerne, mange har lyst at have mere indflydelse på deres egen ferie og føler måske at "chartertilbudene" er lidt upersonlige og "slidte".

Jeg har ikke overblik over om der er lavprisruter il Island, men min oplevelse er at det er vigtigt at kunne konkurere på prisen i forhold til de "etablerede" tilbud. Så i en kombination af lavprisflybilletter og et personligt og spændende ferietilbud er der efter min erfaring et fint nichemarked, som måske har potentiale til at vokse sig større.

Så på med vanten.

De bedste hilsener

Finn

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

undskyld jeg blander mig i diskussionen fordi jeg har egnetligt ikke noget hjælp til Jacob. Jeg har dog også et spørgsmål angående rejsebranchen da jeg selv overvejer meget at starte noget op der inden længe.

Mit spørgsmål lyder hvordan man sådan rent praktisk får fat i aftalerne med hoteller og lign. da jeg kan forestille mig de er ret vigtige. Umiddelbart tænker jeg at det bare er at ringe til hoteller og lign. -og fortælle dem hvad jeg kan tilbyde. Men det kan jo være at folk i branchen har nogle tips og lign. til dette trin? 

Er det korrekt forstået fra ovenstående at man ikke skal med i rejsegarantifonden hvis man kun sælger opholdet og ikke transporten?

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Som "lille" ny arrangør er det benarbejde at finde de hoteller, som vil lave samarbejde også på det økonomiske plan.

Det bedste udgangspunkt er at kunne aftage x antal værelser og så forhandle prisen derefter, det giver de bedste rabatter.

Rejse garantifondens regler er lige blevet revideret, jeg mangler at nærlæse de nye regler, men som jeg har forstået det, så skal flyrejser og pakkerejser udbudt af danske virksomheder  være omfattet af rejsegarantifonden. Det betyder at man ikke er underlagt fonden hvis man alene sælger ophold.

Hvis man gerne vil tilbyde hele pakken uden at være medlem af fonden så kan man også indgå et teknisk samarbejde med en "etableret" arrangør, som er medlem af fonden, det kan man betale sig fra, men så ryger noget af fortjenesten jo også og det er jo ikke altid lige sjovt at støtte en konkurrent, "but if you can't beat them then join them".

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)