Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding-tips til Magento-netbutikker

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Amino'er.

Jeg står over for en udfordring som så mange andre webshopejere også gør. Jeg har netop lanceret to websops: www.kaeresteland.dk og www.gizmoland.dk. Kæresteland sælger månedsgaver og årsgaver til kærestepar. Der er både gaver til ham og til hende. Gizmoland har et stort udvalg i gizmoer og gadgets af forskellig art.

Jeg mener, at vi er nået ret langt med den interne optimering -- vi har fået styr på title-tags, meta-tags, overskrifter, URL-rewrites, indholdstekst osv. Begge shops er baseret på Magento, hvilket i sig er en ret god platform set ud fra et SEO-synspunkt. Men vi har brug for en masse indgående links, så vi kan rykke opad i Google. Og her står jeg faktisk ret meget på bar bund. Jeg har en idé om, at vi bør fokusere meget på long tail keywords, men jeg er ikke helt sikker på, hvordan vi skal komme i gang med det, og hvad vi egentligt skal gøre -- sådan helt praktisk.

Jeg har indtil videre følgende idéer, og det kunne være fedt at høre, hvad I synes om dem. Skal jeg gå videre med dem? I må meget gerne komme med andre forslag. Alt vil gøre mig rigtig glad!

 

  • Oprettelse af blogs som f.eks. gizmoblog.dk, gizmoer.dk, kaerestetips.dk osv.
  • Tilmelding til en masse linkkataloger
  • Udsendelse af pressemeddelelser i håb om at få nogle links

 

Det kunne i øvrigt være superfedt, hvis der var nogle af jer, der kendte til en god SEO-pakke, man kunne installere på Magento. Jeg har stødt på SEO Suite, som kan downloades for 299 dollars. Det kunne være interessant, men jeg ville være ked af at bruge så mange penge, hvis det slet ikke hjalp.

Jeg glæder mig meget til høre fra jer. Alle tips til linkbuilding er velkomne! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sebastian,

Onsite: Kig på det link, som Thomas gav dig.

Ideer til linkbuilding: Her tillader jeg mig for guderne må vide hvilken gang at linke til min lille guide til linkbuilding. Den er ingen bibel eller for den sags skyld en step-by-step guide, som er helt klar til at bruge, men den bør kunne sætte lidt tanker i gang.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool. Tak for svarene. Jeg har fået implementeret en række af Yoasts forslag.

Nu er det bare i gang med det hårde arbejde.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)