Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start firma i Polen - business-ide efterlyses

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne

Da jeg planlægger, at skifte branche, kan det være, at du er interesseret i at overtage

www.coolevent.pl?

 

mvh.

Søren

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Web-siden.dk:

Hej

Finde noget godt jagt i polen og sende danske jægere til polen det skal efter sigende være en god forretning!

 

Hej

Det kræver desværre MASSER af papirarbejde, men hvis man kan lide at slås med polske skrankepaver er det en god ide. ;o) Driver selv firma i Polen, derfor den skråsikre udmelding.

 

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra Grindsted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

uden at kende til priserne på fastejndom (men forstiller mig at de er ret lave), så kunne det muligvis være en ide at opkøbe disse og så leje dem.

Da polen formentlig er et af de lande hvor veldfærden vil stige rimelig meget over de næste 10-20 år. og på den måde vil huspriserne nok også stige

 

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Brink:

Hej

uden at kende til priserne på fastejndom (men forstiller mig at de er ret lave), så kunne det muligvis være en ide at opkøbe disse og så leje dem.

Da polen formentlig er et af de lande hvor veldfærden vil stige rimelig meget over de næste 10-20 år. og på den måde vil huspriserne nok også stige

 

 

Hej

Ja og nej til lave priser. I de større byer i Polen vil du nok blive lidt overrasket. Netop Lodz har netop færdiglavet nogle rigtigt lækre lejligheder, hvor der er holdt fast i lokalhistorien i området. Der var så vidt jeg husker kvadratmeterpriser på den pæne side af 40000,-kr. Så måske mere mulighederne i ejendom mere står i renovering/nybyggeri end egentlig udlejning.

Mvh Nicolai

Fra Grindsted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, okay havde ikke regnet med priserne var så høje.. men ja så må der jo også være et marked for luksuslejligheder i polen og når arbejdskraft er så billig må det nedbringer de omkostninger der er forbundet med at renovere et gammelt hus

mvh

Mads

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 03:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne.

Jeg skal flytte til Polen til naeste aar (taet paa Katowice) og jeg gaar ogsaa og roder med ideer om at starte en virksonhed op, eller flere da vi er ved at lave en resturant til min kaereste. Jeg skal jo ogsaa have noget at rode med.

Jeg har feks faaet fandt i en person i kbh som sagtens kan finde arbejde til polakkere. Derud over har jeg en masse andre ideer. Men skriv endelig hvis du lyster:-)

 

Mvh Alex

Fra Randers
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne

Jeg er iværksætter, uddannet kok, og har været på Grønland nogle år, hvordan starter men virksomhed i Polen, jeg vil gerne være underleverandør af polsk arbejdskraft

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 

bountyhunter:

Hej Arne

Jeg er iværksætter, uddannet kok, og har været på Grønland nogle år, hvordan starter men virksomhed i Polen, jeg vil gerne være underleverandør af polsk arbejdskraft

 

Hej Bountyhunter

Jeg tillader mig, at svare, håber det er ok.

Du skal første have et registreringspapir på virksomheden, hvori der bl.a. står virksomhedens adresse og dit navn mv. Så skal du have et NIP nr, det er et personligt skatte nr. som du også har efter virksomheden evt. ikke findes mere. Så det kan bruges igen senere hen f.eks. Endvidere skal du have et Regon nr. der er til statistiske formål.

Desuden skal du betale sundhedsskat, det hedder ZUS. De første 2 år skal man hver mdr, betale ca. 400 zloty og efter de 2 år er det ca. 800 zloty. Såfremt du har et fuldtidsarbejde ved siden af i Polen, skal du kun betale 200 og noget. Kan ikke lige huske det nøjagtige tal, på stående fod.

Det er umuligt, at få det ordnet uden hjælp fra en der taler polsk, da så godt som alle ikke taler engelsk eller tysk.

Alt i alt en ret administrativ bøvlet process. Men det kan sagtens lade sig gøre, man skal bare gå på med krum hals.

mvh.

Søren

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne - en ide er at finde ud af hvad der produceres eller skabes i Byen - er det IT er det textil m.v - så kan du jo muligvis skabe et outsourcing netværk - til det danske marked - og omvendt - opstille nogle behovs-møder m.v

 

held og lykke.

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg forstået dig ret at du kun skal være dernede 1½ år endnu? Hvis ja, skal du så til DK bagefter?

Held og lykke Hilsen Heidi

 

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)