Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg fortsætte med en DanDomain shop eller skifte til f.eks. osCommerce

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er gået igang med at optimere på en webshop, og er nu nået til spørgsmålet - skal jeg købe en til at lave design på Dandomain webshoppen, eller er penge og tid bedre givet ud på at skifte til en osCommerce som jeg selv hoster ?

Shoppen er: www.softwarecity.dk

Det er ikke noget jeg har tænkt mig at putte en masse penge i, da det er sådan lidt en "ved siden af" projekt jeg er involveret i. Så en stor Magento shop til 50.000 i design er udelukket. Har set et par eksempler herinde på at design på en Dandomain shop koster omkring 3.000,-

Så spørgsmålet er - hvad skal jeg regne med at det vil koste mig at få sat en osCommerce shop op, med et fornuftigt design og betalingsgateway ?   Jeg har allerede installeret osCommerce på en server og det virker fint.

PT får jeg kun konverteret ca. 1% af de besøgende til "kunder", og ved godt at meget af grunden er design og indhold.

Mvh
Leif

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Med dine produkter mener jeg ikke nødvendigvis at et skifte vil give mersalg.

De varer du sælger leveres ofte med som oem versioner eller hentes som piratkopier.

Dog kunne du vælge at gøre shoppen mere imødekommende designmæssigt, og istedet for at have dit mega banner med en by i dårlig opløsning, så kunne du vælge at bruge pladsen på et banner med logoer fra leverandørerne og et budskab fra din virksomhed.

Det med fri levering og intet dankortgebyr, mener jeg er for synligt, da folk der køber dine ting er ligeglade med om de betaler for transaktionen. Det er dog en god idé med den fri fragt, men det er måske bedre at gøre det omsætningsafhængigt.

Du kunne så også vælge at give en "gratis" cd med, hvis nogle bruger det mere, hvor indholdet er freeware ting som har værdi. Det kunne være "freeware" fonte, som dine brugere kunne have brug for.

Mvh

 

Køb ren argan olie her

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Jensen:
Det er ikke noget jeg har tænkt mig at putte en masse penge i, da det er sådan lidt en "ved siden af" projekt jeg er involveret i. Så en stor Magento shop til 50.000 i design er udelukket. Har set et par eksempler herinde på at design på en Dandomain shop koster omkring 3.000,-

Nu behøver en lækker Magento løsning heller ikke koste 50k. Vi kan levere en til 9.995,- inkl. første års hosting og betalingsgateway. Hvis du regner på hvad en DanDomain løsning vil koste første år (inkl. design) kan det hurtigt bedre betale sig med vores Magento løsning (og du har en bedre platform imho).

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Leif.

Se evt. www.dinparfume.dk - den er også udarbejdet i prestashop som er gratis. Jeg har dog selv designet grafikken og opsætning. Hvis det har interesse kan vi nok finde ud af en god pris på design herfor.

Med venlig hilsen

Martin

www.dinparfume.dk - Køb billig parfume på internettet. Nemt, enkelt og lige til døren!

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Min grund til overhovedet at overveje at skifte Dandomain shoppen ud er primært at jeg ønsker at hoste selv, og kun have "betalingsvindue" hosted ude i byen. Det er mere en princip sag for mig, at jeg ikke vil betale et månedligt beløb for noget jeg selv kan :)   Jeg hoster også alle mine andre websider selv - så bruger kun noget DNS pegning til min IP adresse.

På baggrund af de råd jeg har fået i tråden her, vil jeg nok i første omgang betale mig fra at få et opdateret design på siden. Har dog lige ændret lidt: www.softwarecity.dk men kan godt selv se at det stadig ser for amatør agtigt ud.

Mvh
Leif

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Samtidigt vil jeg prøve at installere Prestashop, og få den sat op - for det ser faktisk noget mere lækkert ud end osCommerce.   Jeg synes jeres shops der er lavet i Prestashop ser rigtig flotte ud.

Mvh
Leif

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Jensen:

Hej Rasmus,

Min grund til overhovedet at overveje at skifte Dandomain shoppen ud er primært at jeg ønsker at hoste selv, og kun have "betalingsvindue" hosted ude i byen. Det er mere en princip sag for mig, at jeg ikke vil betale et månedligt beløb for noget jeg selv kan :)   Jeg hoster også alle mine andre websider selv - så bruger kun noget DNS pegning til min IP adresse.

Magento er skam et open source system lige som prestashop (og osCommerce). 

Du kan se mere her: http://www.magentocommerce.com/

Teste en demo shop her: http://demo.magentocommerce.com/

Og prøve administrationen her: http://demo-admin.magentocommerce.com/index.php/admin/

 

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

@Rasmus: Nok er Magento Open Source men kræver sandsynligvis mere end hvad Leifs hjemmeserver kan klare :-)

@Martin: OT: Det er nu om dage NO NO at tage forbehold for prisfejl. Overvej at fjerne det fra dine handelsbetingelser før forbrugerombudsmanden kigger forbi.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)