Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges.. Webdesigner som er dygtigst og billigst :)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:

Anders Hyldig:
Blot fordi tabeller er på vej ud og bruger mere kode samt at inline CSS kan give en dårlig indflydelse i forhold til søgemaskiner,

Det må så stå for din regning for det passer ikke :) At der bruges tabeller har intet med søge optimering at gøre!

/allan

Nu skrev jeg faktisk ikke, at tabeller kan være negativt i forhold til søgemaskiner - det var inline CSS jeg påpegede. Men nu du selv bringer det op, så vil jeg da gerne påtage mig en eventuel regning på udsagnet om at tabeller også kan være negativt i forhold til søgemaskineoptimering. Tabeller bruger generelt mere kode end korrekt opsat div med CSS, og kan hurtigt gå hen at blive til en hel del, hvis man som sådan benytter sig en del af dem inde i hinanden. Google kan bedre lide struktureret kode og mindre af den i forhold til mængden af indhold.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Hyldig:
Nu skrev jeg faktisk ikke, at tabeller kan være negativt i forhold til søgemaskiner - det var inline CSS jeg påpegede. Men nu du selv bringer det op, så vil jeg da gerne påtage mig en eventuel regning på udsagnet om at tabeller også kan være negativt i forhold til søgemaskineoptimering. Tabeller bruger generelt mere kode end korrekt opsat div med CSS, og kan hurtigt gå hen at blive til en hel del, hvis man som sådan benytter sig en del af dem inde i hinanden. Google kan bedre lide struktureret kode og mindre af den i forhold til mængden af indhold.

Jeg kan fortælle jeg tidligere har læst både Mikkel demib og Thomas Rosenstand udtale dette ikke passer :) Jeg er så ret enige med dem.

/allan

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Matt Cutts er også i lejr med Mikkel og jeg (eller vice versa) - så det kan jo være, der er noget om snakken? Angel

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:

Jeg kan fortælle jeg tidligere har læst både Mikkel demib og Thomas Rosenstand udtale dette ikke passer :) Jeg er så ret enige med dem.

/allan

 

Jeg har læst i en masse relevante SEO diskussioner for denne påstand, at "indhold til kode" kan være en afgørende faktor for indekseringen af søgemaskiner. Med indhold til kode menes forholdet mellem hvor meget koden fylder i kildekoden kontra indholdet. Jeg tror godt på, at det kan have en betydning for indekseringen af søgemaskinerne, da mere kode er lig med mere arbejde for at finde frem og filtrere indhold. Men det er jo naturligvis endnu en ubekræftet tese inden for SEO, ligesom de fleste andre.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Hyldig:
Men det er jo naturligvis endnu en ubekræftet tese inden for SEO, ligesom de fleste andre.

Der er masser af ammestuehistorier derude - det er sandt. Men de fleste teser er enten bekræftede eller det modsatte. Det er så bare ikek alle, der ved, hvilke der er det ene eller det andet. Men det er jo en helt anden snak.

Det er altid en god ide at have så lidt "fyldkode" som muligt, men gevinsten ved at komprimere billeder korrekt, få scripts lagt eksternt osv. er mange, mange gange større end at undgå tabeller.

Der er god fidus i at undgå tabeller generelt, men det skyldes kompatibilitetsårsager - ikke SEO.

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det er altid en god ide at have så lidt "fyldkode" som muligt, men gevinsten ved at komprimere billeder korrekt, få scripts lagt eksternt osv. er mange, mange gange større end at undgå tabeller.

Naturligvis. Men det jeg hører dig sige er, at det trods alt er en (om end minimal) gevinst? Smile

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Jeg håber du finder hvad du ønsker og at andre eventuelle debatter havner i en mere relevant tråd.

Mvh Per

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Tak tak .. ja den løb lidt af sporet :-).. anyway fedt at se at folkens er så ivrige for hvad de laver at

 

/ Claus

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hyldig:
Naturligvis. Men det jeg hører dig sige er, at det trods alt er en (om end minimal) gevinst? Smile

Det jeg høre Thomas siger er der ikke er SEO gevinst ved det så skulle den vist være på plads :)

Der er god fidus i at undgå tabeller generelt, men det skyldes kompatibilitetsårsager - ikke SEO.

 

/alllan

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:

Det jeg høre Thomas siger er der ikke er SEO gevinst ved det så skulle den vist være på plads :)

Der er god fidus i at undgå tabeller generelt, men det skyldes kompatibilitetsårsager - ikke SEO.

Uanset hvordan man vender og drejer den, så kommer det jo an på hvor slemt det er med tabellerne, bliver der brugt tabbeler alle vegne til indeling af, design, hovedmenu, undermenuer, indholdet, og så lige en liste som også er opdelt med tabeller, og hvad der nu ellers også kunne blive brugt tabeller til, så vil dette have en smule indflydelse på SEO delen også.  I og med en tabel i sin mindste form fylder 3 gange så meget som en div box i sin mindste form.

Siden bliver fortolket en smule langsommere(ikke noget man kan mærke helt vildt), og ikke mindst, så vil en hjemmesides struktur være bygget op på en helt anden måde end hvis man bruger div bokse. Et eksempel er at strukturen typisk vil blive læst i denne rækkefølge når det er lavet i tabeller: topbanner, hovedmenu, undermenu, indhold, footer. mens det med div bokse kan være indholdet som er øverst. og det har efter min mening en indflydelse i forhold til SEO, om indholdet står øverst i dokumentet eller næsten i bunden på siden.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)