Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte virksomhed som grafiker?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

z-man:

Jeg har dog lagt mærke til at mange af jer er lidt skeptiske overfor min ulønnede strategi. Målet med min virksomhed er (i starten) ikke at tjene penge, men at skabe et navn, noget som jeg kan bruge i fremtiden på mit CV.

Hvis dit mål er at skabe dig et navn som en low-end gratis-arbejdende hobby-grafiker, så synes jeg da bare du skal lade være med at lytte til de velmente råd, som andre dygtige folk fra branchen byder ind med her.

Der er en generel opfattelse mange steder af, at pris og kvalitet hænger sammen. Sådan er det ikke altid i denne branche, men så længe opfattelsen er sådan, vil du mange steder ikke blive taget seriøst, hvis ikke din pris er på et realistisk niveau.

Du nævner også, at dit formål er, at have nogle gode referencer på CV'et. Er det fordi du gerne vil have fastansættelse senere hen? Hvis det er tilfældet, kan du så ikke bare spørge din nuværende arbejdsgiver, om du må henvise til noget af det arbejde du har udført?

Venlig Hilsen

Allan

 

 

Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

- Husk at bede din chef om at bekræfte det i en email eller på papir, så du har noget på aftalen.
- Du skal huske at hvis du har eget firma, så kan der være problemer med eksempelvis hvis du skal have penge fra eksempelvis en A-kasse, så det ville jeg nok også lige undersøge, så du kender "hvor du står".
- De spændende referencer vil nok også være parat til at betale for det du laver, som ny vil du nok også ramme en timeløn, der er væsentlig lavere end de andres. Det er rigtig nok en god ide med at have referencer, men så skal du sørge for, at du i din aftale med dem aftaler at du må benytte dem som reference, dette er en god ide er låst fast (i en email er fint nok), så alle er enige om ”grundlaget”.
- Men i bund og grund er det forkert at lave gratis arbejde, måske du skal overveje i stedet for så en meget lav timepris?

De venligste hilsner,
Christian

 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)