Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af meta titel

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Swift Media:
Man kan dog ikke "hacke" sig adgang til en bestemt server/ydelse/m.v. hvis man allerede har adgang til den.

Blot fordi at man har koderne til FTP, er det jo ikke lig med at man har autoriseret adgang. Det kommer jo an på om der foreligger en aftale mellem kunde og leverandør på dette, som forbyder/tillader adgang.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense NV
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Fra  Swift Media Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

Swift Media:
Man kan dog ikke "hacke" sig adgang til en bestemt server/ydelse/m.v. hvis man allerede har adgang til den.

Blot fordi at man har koderne til FTP, er det jo ikke lig med at man har autoriseret adgang. Det kommer jo an på om der foreligger en aftale mellem kunde og leverandør på dette, som forbyder/tillader adgang.

Der er selvfølgelig visse omstændigheder, hvor leverandøren ikke har autoriseret adgang. Det vil dog overraske, såfremt det gør sig gældende i dette tilfælde.

Nu var det også mere for at klarlægge, at der ikke blot som udgangspunkt er tale om "hacking" fordi man ændrer noget på en kundes hjemmeside/webshop uden kundens samtykke.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Swift Media:
Der er selvfølgelig visse omstændigheder, hvor leverandøren ikke har autoriseret adgang. Det vil dog overraske, såfremt det gør sig gældende i dette tilfælde.

Nej, det er jo NETOP det der er tilfældet her. der forelog jo netop ingen aftale om, at de måtte tilføje disse skjulte links på websitet. Så derfor var adgangen og det de gjorde IKKE autoriseret.

Uanset hvad du vil kalde det, så er det noget svineri og jeg mener som sagt at kunden bør kræve en klækkelig erstatning - både som betaling for den uberettiget reklame de har fået, samt de skader der kan være sket på hendes website.

Fra Odense NV
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Fra  Swift Media Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Nej, det er jo NETOP det der er tilfældet her. der forelog jo netop ingen aftale om, at de måtte tilføje disse skjulte links på websitet. Så derfor var adgangen og det de gjorde IKKE autoriseret.

Uanset hvad du vil kalde det, så er det noget svineri og jeg mener som sagt at kunden bør kræve en klækkelig erstatning - både som betaling for den uberettiget reklame de har fået, samt de skader der kan være sket på hendes website.

Formålet for adgangen er uden betydning for hvorvidt der er tale om "hacking". Har leverandøren autoriseret adgang er det ikke muligt at "hacke" kunden. Der kan i stedet være tale om ravage eller misbrug af kundens produkt (webshop). Men ja, det er absolut uhensigtsmæssigt gjort af leverandøren.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen de havde jo NETOP ikke autoriseret adgang til at gøre det de gjorde. Jeg fatter slet ikke at du vil forsvare den form for misbrug.

Fra Odense NV
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Fra  Swift Media Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jamen de havde jo NETOP ikke autoriseret adgang til at gøre det de gjorde. Jeg fatter slet ikke at du vil forsvare den form for misbrug.

Du må endelig ikke tage mine kommentare til din fortolkning af ordet "hacking" som forsvar for den pågældende virksomheds gøren. Jeg prøver blot på at forklare ordets betydning, så der for trådstarters vedkommende ikke er nogen tvivl om hvorvidt hun har været udsat for hacking eller ej, da det i sig selv kan være strafbart.

Det skulle forekomme utraditionelt såfremt trådstarter har indgået en sådan aftale, at leverandøren ikke som udgangspunkt har autoriseret adgang til kundens produkt. Men selvfølgelig er det en mulighed.

Trådstarter må have fået en tilpas forklaring på ordet "hacking" nu, så hun ikke selv er i tvivl om hvorvidt hun har været udsat for det eller ej.

Tilmeldt 6. Jun 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan forstå, at dette bliver betragtet som værende ret alvorligt. Men hvordan kommer jeg så videre? Reklamen er nu fjernet på samtlige sider, men jeg kan forstå, at det ikke er gjort med dette. Mikkel du skrev at det kunne have konsekvenser i fremtiden, - på hvilken måde, hvis de nu er væk, og i så fald, hvor længe går der før Google ser bort fra at siden har været spamet?

Jeg har har haft min butik i lidt over 2 år nu, og har gentagende gang rådført mig med dem der har sat siden op for mig, de har løbende lavet nogle forbedringer, som jeg har bedt dem om, altså så butikken har flere funktioner. De har også på et tidspunkt kørt mine adwords kampanger. I sidste uge havde jeg fat i dem, da jeg ikke kunne forstå, at salget pludselig fra den ene dag til den anden nærmest gik i stå. Men det havde de ikke svar på, ved jo heller ikke om det har noget med dette spam at gøre, da det formentlig har ligge på hjemmesiden, siden den blev oprettet.

Jeg har smidt en hel del penge og al min tid efter dette projekt, de sidste par år og ønsker selvfølgelig at få mest muligt ud af mine anstrengelser, - nogle god råd til hvad jeg gør herfra?

På forhånd tak!

 

Fra Holte
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Som leverandør af løsningen vil jeg kort redegøre for de 5 links i hjemmesidens fod.

For lidt over 2 år siden leverede vi den samlede webshop inklusive de 5 links i bunden tilbage til vores hjemmeside. Hensigten med de 5 links var at bygge eksterne links ind til vores side. Linkene er ikke blevet "hacket" ind efterfølgende, men leveret som en del af pakken.

Vi sætter i dag stadig vores navn i hjemmesidens fod på eneklte af de sites vi leverer, men ikke i samme omfang som vi gjorde for nogle år tilbage. Jeg anerkender at dette overforbrug af links må betegnes som spam mere end en tilkendegivelse af hvilken virksomhed som har udarbejdet den pågældende side. Derfor var jeg også hurtig i går aftes til at fjerne samtlige links. Jeg skal kun beklage at der skal en trådAmino til før at der bliver grebet ind over for tidligere tiders uvidenhed, det er absolut ikke i orden.

Jeg kan ikke vurdere hvilke direkte konsekvenser de 5 links har haft på placeringer i de organiske resultater, jeg har dog sendt Rosita en redegørelse i forhold til de data som der er tilgængelige i hjemmesidens statistik. Nu må vi se hvorledes at trafikken vil udvikle sig det næste stykke tid efter at de 5 links er fjernet fra sidens fod. Jeg skal være den første til at tage dialogen op med min kunde når vi har noget data at vurdere den samlede situation ud fra.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

David, problemet er jo, at I øjensynligt IKKE har fortalt kunden om de skjulte links som I har placeret på hendes website. Hvis du virkelig mener - eller mente, at det var OK, hvorfor så skjule disse links og undlade at fortælle kunden om det? Det virker simpelt hen uhæderligt.

Problemet for kunden - udover at I "stjæler" reklameplads på hendes website er, at søgemaskinerne meget let kan identificere sådanne skjulte links og at de opfatter det som spam.

I bedste fald går det her kun ud over jer. Nu hvor det er kommet offentligt frem, at I ligger skjulte links på kundernes site ville jeg, hvis jeg var jer, SKYNDE jer at fjerne dem ALLE. For hvis der er nogle der ser de her indlæg og sender en klage til Google, så er der MEGET stor risiko for, at I selv bliver så godt som usynlige i Google. De vil ganske enkelt "straffe" jer for at spamme dem.

I værste fald kan det også gå ud over kunden, da Google kan opfatte dette som om at kunden godt vidste det her og har "solgt" jer disse links. Konsekvensen kan være  dåråligere synlighed i Google - og der kan gå mange måneder eller år før det bliver rettet op igen. I al den tid må kunden så kompensere på andre måder - f.eks. ved at købe AdWords. Det kan blive enddog meget dyrt.

Hvis det viser sig at det her har givet problemer for kunden i Google, så er den eneste løsning at hun indsender en "request for reconsideration" så de kan fjerne "straffen" I denne anmodning skal hun fortælle hvad der er sket - altså at I har placeret de skjulte links på siden uden hendes vidende. Konsekvensen af dette vil med stor sandsynlighed ramme jer.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Een af de skader, der allerede er sket er, at  med så mange links er der  en masse Link Juice, der er røget til Davids hjemmeside, Link Juice, som skulle have været anvendt til at ranke Rosita's egen hjemmeside på vigtige søgeord.

Det er godtnok surt Sad

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)