Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug af betalingskort skal gå udover webshopejer?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har i dag modtaget et brev fra PBS om at kortholder nægter deltagelse i en transaktion. Jeg ringer til PBS og fortæller at kunden har i alt lavet 4 handler i vores webshop, og at ifølge tracking på pakkerne, så er alle disse 4 afhentet på hendes lokale posthus. 2 af disse handler kræver kunden pengene tilbage for.

PBS fortæller mig at kortet er blevet misbrugt og der derfor ikke er noget at gøre, udover at melde det til politiet.

Nu synes jeg at det er noget voldsomt at melde det til politiet, men jeg har alligevel ikke i sinde at lade det ligge, da det trods alt er 2000 kr. der bliver hævet fra mit "overskud" på næste afregning.

Det virker for mig noget mystisk at hun før har købt hos os, 3 gange i december og sidste gang i januar. De to første handler er på mindre beløber, hvor de to sidste (som hun kræver pengene tilbage for) er meget høje.

Jeg søger råd om, hvad min næste handling bør være?


Med venlig hilsen
Mette

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan kan meget vel være en sag om 3. mands kortmisbrug, hvor kortholder (måske forskellige) hverken har bestilt eller modtaget noget fra dig. En person har i det tilfælde opsnappet og benyttet en andens betalingskortoplysninger til at bestille hos dig.

I den slags sager er det eneste du kan gøre at foretage en politianmeldelse af forholdet.

 

Hvis det er en reel kunde som har bestilt og betalt, men ikke har modtaget varen (måske udleveret til forkert adresse), så burde du / Post Danmark kunne få kunden til at underskrive at pakken ikke er modtaget og derefter modtage erstatining fra Post Danmark.  Jeg mener at fristen er 3 måneder hos Post Danmark for at søge erstatning.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mori:

Hvis det er en reel kunde som har bestilt og betalt, men ikke har modtaget varen (måske udleveret til forkert adresse), så burde du / Post Danmark kunne få kunden til at underskrive at pakken ikke er modtaget og derefter modtage erstatining fra Post Danmark.  Jeg mener at fristen er 3 måneder hos Post Danmark for at søge erstatning.

Nu står der pakkerne er afhentet på posthuset, så den mulighed er vist ik eksisterende!

Der er kun en ting at gøre, og det er en politianmeldelse! Hvor er danskere dog blevet et ærligt folk... Det er snart dagligt, der kommer tråde om svindel og bedrag!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Afsted til politiet med det hurtigst mulig, du vil også hurtigt kunne se om det er kunden der bedrager dig, da du vel har logget de tidligere IP-adresser, det skal man gøre for netop at politiet har en chance for at gøre noget (det gør de nok ikke alligevel) vi har selv været udsat for svindel, en på 16000 og en på 7000,-
Vi meldte det til politiet, men der er intet sket, og det er et halvt år siden. Men meld hele skidtet, det er den eneste chance vi har for at politiet på et tidspunkt måske vil tage det seriøst.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

posthuset har vel også overvågning, så man kan se hvem der har hentet pakken.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Aalborg Biludlejning:

posthuset har vel også overvågning, så man kan se hvem der har hentet pakken.

Yes + personen skal vise billed ID ved afhentning... Så det er ret nemt, og finde ud af hvem personen er...

Ik særlig gennemtænkt af personen!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange tilbagemeldinger.

Jeg har fundet frem til at alle 4 handler er gennemført med samme IP, dette har jeg også dobbelttjekket i mit betalingssystem, hvor samme IP er oplyst.

Mit næste skridt bliver at kontakte kunden. Det kan jo også være at der er tale om en misforståelse af en art. Ellers hænger det i hvert fald på ingen måde sammen i mit hovede.

Så jeg er nået frem til at enten er der tale om et mindre klogt form for bedrageri eller også er der blot sket en fejl af en art.

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Aalborg Biludlejning:

posthuset har vel også overvågning, så man kan se hvem der har hentet pakken.

 

Yes + personen skal vise billed ID ved afhentning... Så det er ret nemt, og finde ud af hvem personen er...

Ik særlig gennemtænkt af personen!

Der bliver ikke registret at man henter pakken, man viser sygesikringsbevis og skriver under på sedlen og går igen.

De kan jo ikke vide hvilke person der har hentet hvilke pakke indenfor hele den dag.

Hentede selv en pakke den anden dag og der bliver ikke scannet nogen sedler eller vises billed ID

 

Mikkel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:

Der bliver ikke registret at man henter pakken, man viser sygesikringsbevis og skriver under på sedlen og går igen.

De kan jo ikke vide hvilke person der har hentet hvilke pakke indenfor hele den dag.

Hentede selv en pakke den anden dag og der bliver ikke scannet nogen sedler eller vises billed ID

Okay i julen skulle jeg 2 gange vise billed ide for at hente en pakke...

Men der behøves jo heller ik scannes noget. Der er video overvågning + personen viser ID... Om det ID scannes eller ej er ligemeget, da alle ved der er forevist ID ved afhentning...
Og er det en anden person, så er det både bedrageri, falsk underskrift og udgivelse for at være en anden (kan ik huske hva ordet hedder)...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt personen viser ID, men der bliver jo ikke taget kopi eller andet..Man kan jo skrive den fuldmagt der er på bagsiden og så tror jeg da ikke hende ved kassen lige kan huske hele dagen igennem om hvem der sad der..

Overvågningen kan jo ikke se ID kortet, men kun de folk der kommer og går i løbet af en hel dag.

 

Jeg har fajtisk tit hentet pakker (køber tøj online) og aldrig skulle vise billed ID altid kun sygesikringsbevis

 

Mikkel

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)