Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy: Du skal slet ikke svarer på det spørgsmål, så simpelt er det bare.
Det er nok den nemmeste måde at sikre at man ikke kommer ind på drømmestudiet, så det råd kan og skal man endelig ikke følge.
En vare der har et navn er i princippet et brand. Husk at et brand ikke er det samme som en mærkevare, da et brand ikke behøver at være en mærkevare, men at en mærkevare oftest også er et brand.
Markedsføringen kan så være med til at gøre produktet mere kendt og derved gøres produkter og dermed "mærket" brandet mere kendt. Ud fra forskellige parametre vælges så værdien og status af et brand og dermed rangerer et brand så som godt eller dårligt.
Se top 10 listen 2009
1. Coca Cola
2. IBM
3. Microsoft
4. GE
5. Nokia
6. McDonalds
7. Google
8. Toyota
9. Intel
10. Disney
Og se dette
57. Morgan Stanley
For få år siden var Morgan Stanley et godt brand, og må i dag sammen UBS og Allianz betragtes som værende et dårligt brand - indtil tilliden til branded kommer tilbage.
Så jo der findes dårlige brands - da disse vægtes år for år.
Medgiver dog, at spørgsmålet kunne være bedre formuleret, men så var det måske også for nemt, for som det ses af tråden, så "tvinger" det folk ud i en "diskussion" om hvorvidt der overhovedet findes et dårligt brand - og ja det gør der.
Eksempelvis har ALDi i årevis været et dårligt brand i DK til trods for at de tjener milliarder i Tyskland. Og hvad er det lige Lidl gør p.t? Styrker deres position på bekostning af SuperBest. Skulle ikke undre mig at der vil være SuperBest købmænd der overgår til Lidl eller mpske Irma snart kommer på banen igen.... det bliver spændende at se hvilken retning udviklingen går i.