Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårligt brand?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at "Danske Bank" er et dårligt brand pt, da de har jokket godt og grundigt i det med deres (nu udfaset) slogan: "Gør det du er bedst til, det gør vi"

Metode fejl: Slå dig aldrig op på noget, der kan risikere at fejle fatalt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sjovt ingen har nævnt SAS... De er da symbolet på et brand, som er blevet totalt smadret af en inkompetent ledelse!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Biler: Toyota

og se ellers her

http://www.stewpig.com/funny/20-of-the-worst-brand-names/2010/02/09/

Men ellers som Ruben siger: Danske Bank.

Har seriøst svækket tilliden i det finansielle marked og det er LANGT fra overstået, nu hvor Irland er på kollapskurs, det må forventes at Danske Bank overtagers af Nordea eller Sampo inden 3 år fra dato.

Forudsagde DB deroute i oktober 2008 - der var mange der grinede..men deres smil stivnede da de tabte formuer på børsen Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Sjovt ingen har nævnt SAS... De er da symbolet på et brand, som er blevet totalt smadret af en inkompetent ledelse!

 

Det tror jeg nu ikke. Nogle folk føler stadig en ekstra sikkerhed ved at rejse med SAS, da de nordiske regeringer står bag økonomisk. Derfor passer reklamerne med "så godt som hjemme" (eller hvordan sloganet nu lyder), vel meget passende.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom også lige i tanke om TV2 Radio. Et af deres helt store problemer var vel, at de aldrig blev et selvstændigt brand. De havde ikke lyttere, værterne forsvandt og annoncørerne blev væk. De havde ellers alt i starten, men fik aldrig et brand, som gjorde at de skilte sig ud fra mængden.

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Sjovt ingen har nævnt SAS... De er da symbolet på et brand, som er blevet totalt smadret af en inkompetent ledelse!

SAS burde omdøbes til SOS.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Men ellers som Ruben siger: Danske Bank.

Har seriøst svækket tilliden i det finansielle marked og det er LANGT fra overstået, nu hvor Irland er på kollapskurs, det må forventes at Danske Bank overtagers af Nordea eller Sampo inden 3 år fra dato.

Forudsagde DB deroute i oktober 2008 - der var mange der grinede..men deres smil stivnede da de tabte formuer på børsen Smile

Når du kigger på ejerkredsen i Danske Bank, så ved du os godt, hvorfor de aldrig går på røven...

Og det var jo ik kun Danske Bank, som er skyld i finanskrisen. De er en meget lille brik i det store spil...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Når du kigger på ejerkredsen i Danske Bank, så ved du os godt, hvorfor de aldrig går på røven...

Der er jeg ikke enig, da APM stoppede støtten til aktien, da den var i frit fald og dermed overlod det til regeringen at stå for redningen. APM støttede i en periode, men selv DB måtte også stoppe for støtten til APM aktien i en periode, så der var ikke mere og hente. Og APM vil ikke redde DB for enhver pris, så tror jeg mere de er klar til at få en god pris for deres engagement.

Fashion-Seller:
Og det var jo ik kun Danske Bank, som er skyld i finanskrisen. De er en meget lille brik i det store spil...

Og her er jeg heller ikke helt enig f.s.a. DK. Der anser jeg den uansvarlighed hvormed de har investeret og opkøbt som en af de væsentlige faktorer for svækkelsen i det danske erhvervsliv og med en svækket tillid til nordiske banker. Heldigvis klarede Nordea sig langt bedre, så det blev modbevist.

Men igen - kun tiden vil vise hvad der sker. Jeg havde ret sidst og derouten er ikke slut. Og der er staidg ikke foretaget en reel nedskrivning af pant i ejendomme og realkredit. Mange er teknisk insolvente og den insolvens burde reelt bogføres i DB, men er det ikke.

Reelt set tror jeg ikke at DB er solvente i dag, hvis blev realiseret.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

fashionfixdk:

Hej drenge (og piger!)

Jeg skal til at aflevere en optagelsesprøve til drømmestudiet (et studie om Marketing og branding)

Et af spørgsmålene er "Nævn et dårligt brand - hvorfor er dette er dårligt brand?"

Er der nogen af jer der har input? :)

Du skal slet ikke svarer på det spørgsmål, så simpelt er det bare. Det er fuldkommen logisk, det er dårligt fordi at det ikke får omtale hverken positivt eller negativt, det er helt neutrelt, ingen mening, ingen holdning. Det er verdens dårligeste brand.

Lad værd med at besvar det spørgsmål, det er simpelthen bare for at lokke dig i en fælde.

P.S

Jeg ved ikke hvad jeg taler har ikke den store skole baggrund kun almindelig folkeskole, men jeg syntes selv at det giver god mening at være dette spørgsmål stå ubesvaret. Men det kan selvfølig godt være at det bare er mig der er mærkelig.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Du skal slet ikke svarer på det spørgsmål, så simpelt er det bare.

Det er nok den nemmeste måde at sikre at man ikke kommer ind på drømmestudiet, så det råd kan og skal man endelig ikke følge.

En vare der har et navn er i princippet et brand. Husk at et brand ikke er det samme som en mærkevare, da et brand ikke behøver at være en mærkevare, men at en mærkevare oftest også er et brand.

Markedsføringen kan så være med til at gøre produktet mere kendt og derved gøres produkter og dermed "mærket" brandet mere kendt. Ud fra forskellige parametre vælges så værdien og status af et brand og dermed rangerer et brand så som godt eller dårligt.

Se top 10 listen 2009

1. Coca Cola

2. IBM

3. Microsoft

4. GE

5. Nokia

6. McDonalds

7. Google

8. Toyota

9. Intel

10. Disney

Og se dette

57. Morgan Stanley

For få år siden var Morgan Stanley et godt brand, og må i dag sammen UBS og Allianz betragtes som værende et dårligt brand - indtil tilliden til branded kommer tilbage.

Så jo der findes dårlige brands - da disse vægtes år for år.

Medgiver dog, at spørgsmålet kunne være bedre formuleret, men så var det måske også for nemt, for som det ses af tråden, så "tvinger" det folk ud i en "diskussion" om hvorvidt der overhovedet findes et dårligt brand - og ja det gør der.

Eksempelvis har ALDi i årevis været et dårligt brand i DK til trods for at de tjener milliarder i Tyskland. Og hvad er det lige Lidl gør p.t? Styrker deres position på bekostning af SuperBest. Skulle ikke undre mig at der vil være SuperBest købmænd der overgår til Lidl eller mpske Irma snart kommer på banen igen.... det bliver spændende at se hvilken retning udviklingen går i.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)