Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det lige med det Aps og kapital ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Har lidt spørgsmål

Hvad er det de 80,000 skal bruges til for at stifte et aps ?

Kan det være varer for den værdi ?

Skal der være flere personer i sådan en selskabsform ?

Kan man stifte det når man er i RKI, eller anden der skal stifte det og man køber alle anparter ?

 

Er der andet i synes jeg burde vide...

Spørg af ren nysgerrighed

 

Mikkel

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke helt sikker på den med RKI, men mener godt du kan starte et op - du kan bare ikke låne penge.. Men er slet ikke sikker!

Med hensyn til det andet, så er det 80.000 kr. og det kan være varer, inventar eller andet som virksomheden består af og nej, der behøver ikke være flere ansat end en person!

Altid en ny ide!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørg jeg måske dumt..

Fiktiv eks:

Jeg køber for 80,000 kr stenvægge inkl moms.

Hvad gør jeg så for at  det kan blive et aps ?

Skal jeg bare vise fakturaen på de 80,000 inkl moms ?

Og så har man et selskab eller er der mange ting i det ?

 

Mikkel

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:

Hej aminoer.

Har lidt spørgsmål

Hvad er det de 80,000 skal bruges til for at stifte et aps ?

Kan man stifte det når man er i RKI, eller anden der skal stifte det og man køber alle anparter ?

No problem at stifte selv om du er reg i RKI. Du skal bare overveje at dine kreditorer ser dine anparter som værdier og kan gøre udlæg i dem - så du skal nok finde en anden ejer og så selv blive stående som direktør.

De 80.000 som skal stilles i kapital, kan som sagt også stilles i værdier underbygget af en reg eller aut. revisor.
Kapitalen var tænkt som en garanti for kreditor og SKAT i tilfælde af at selskabet går konkurs ol. - men lovgivningen siger at kapitalen godt må bruges af virksomheden til ekstern rådgivning eller varelager m.m. 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

MikkelFriis:

Hvad er det de 80,000 skal bruges til for at stifte et aps ?

Kan det være varer for den værdi ?

Ja, det kan være alt muligt (med en værdi). men hvis det ikke er kontanter, skal der laves en revisor påtegning hvor en revisor skriver under på at aktivet (varene, bilen etc.) har den skrevne/bogførte værdi. derfor er penge det nemmeste at bruge.

MikkelFriis:

Skal der være flere personer i sådan en selskabsform ?

Nej, ikke et krav. der kan godt være flere (der ejer lige mange eller et forskelligt antal anparter).

MikkelFriis:

Kan man stifte det når man er i RKI, eller anden der skal stifte det og man køber alle anparter ?

Ja, du kan godt stifte et selskab selvom du er i RKI. intet problem (hvis du har de 80.000 kr. naturligvis).

MikkelFriis:

Er der andet i synes jeg burde vide...

Husk er der er lidt flere regnskabsmæssige krav til et Aps. frem for et enkeltmandsselskab.

Du ved sikkert allerede at du hæfter begrænset i et Aps. (så hvis Aps'et går konkurs så mister du ikke mere end det du har skudt ind i det).

og tjek evt. nogle af de andre muligheder (andre selskabs muligheder), dette kunne være SMBA (ikke min personlige favorit, men der en meget delte meninger).

 

Mvh.

Benjamin

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi taler om at du har en virksomhed der har købt stenvæggene så skal der laves en vurderingsberetning ved stiftelsen men taler vi om at det er noget der lige er købt så låner du 80.000 kr i banken, stifter selskabet ved indskud af de 80.000 kr. og dagen efter sælger du væggenet til selskabet og indfrier gælden til banken.

Det er her forudsat at  væggene skal bruges i selskabet erhvervsmæssigt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:

Fiktiv eks:

Jeg køber for 80,000 kr stenvægge inkl moms.

Hvad gør jeg så for at  det kan blive et aps ?

Skal jeg bare vise fakturaen på de 80,000 inkl moms ?

Og så har man et selskab eller er der mange ting i det ?

Ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar.. Wink

Du skal fremlægge dokumentation (eksempelvis faktura) pålydende 80k til revisor som så udfærdiger en vurderingsberetning til brug ved stiftelse.

Så skal der udfærdiges Stiftelsesdokument og vedtægter og så 10 min webreg.dk - så har du et ApS.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:

Fiktiv eks:

Jeg køber for 80,000 kr stenvægge inkl moms.

Hvad gør jeg så for at  det kan blive et aps ?

Skal jeg bare vise fakturaen på de 80,000 inkl moms ?

Og så har man et selskab eller er der mange ting i det ?

Købssummen skal være 80.000 + moms (da du jo kan trække momsen fra). og så skal der tages højde for evt. værdi fald. men hvis du har en faktura der viser at du har købt vare for 80k så får du nok ikke svært ved at overtale en revisor til at skrive under på en revisor påtegning.

 

Mvh.

Benjamin

Og så kan jeg se at jeg er langsom (bare fordi at jeg også arbejder lidt ved siden af. for der er jo en hel flok der har nået at svare imens at jeg skriverEmbarrassed)

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Per B. Lauridsen:
No problem at stifte selv om du er reg i RKI. Du skal bare overveje at dine kreditorer ser dine anparter som værdier og kan gøre udlæg i dem - så du skal nok finde en anden ejer og så selv blive stående som direktør.

Er det ikke noget med at de ikke kan tage udlæg i anparterne, men kun den aktuelle værdi som du har i f.eks varelager. Og hvis du så kun ejer 50% af anparterne kan de kun tage udlæg i 50% af værdier i varelager så fremt dette ikke vil skade virksomheden.?

Bare sådan jeg troede det var.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det man gør er:

kontakter Revisor

fremviser faktura på 80,000 + moms

Revisor kontakter skat eller virk.dk

derefter har man aps 

 

er det korrewkt

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)