Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelsesfrister, hvad er lovligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Mar 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Mit spørgsmål vedrører en kontrakt mellem virksomhed og revisor. Revisoren har udarbejdet en kontrakt hvori der er angivet et års uopsigelighed, herefter skal der opsiges 3 måneder inden en bestemt dato, ellers løber kontrakten automatisk et år mere.  Ydelsen indeholder både bogføring og revision.

Kan det være lovligt, jeg mener bestemt, at have hørt bla. via kontant at det må man ikke. Jeg synes det er en besynderlig desperat måde at binde sine kunder på.

Er der nogen som kan hjælpe?

Mange forårshilsner

Maria

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maria

Det er normalt med samarbejdsaftale. Den er praktisk som arbejdsfordeling osv.

Det er ikke normalt, at binde sine kunder med en kontrakt som du nævner. Ville i dit sted nægte, at skrive under. Hvis det er et problem ville jeg finde en anden revisor. Meget hurtigt.

Går ikke ud fra du har loft over honorar i bindingsperioden.

Har selv den aftale med klienter, at vi underskriver en samarbejdsaftale. Men samarbejde kan stoppe når det skal være, uden frist.

Held og lykke med det.

 

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis en erhvervsdrivende vil binde dig til en aftale i længere tid, bør han have nogle gode grunde til det. Ellers kan det være et urimeligt aftalevilkår.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

RevisorOlsen:

Hej Maria

Det er normalt med samarbejdsaftale. Den er praktisk som arbejdsfordeling osv.

Det er ikke normalt, at binde sine kunder med en kontrakt som du nævner. Ville i dit sted nægte, at skrive under. Hvis det er et problem ville jeg finde en anden revisor. Meget hurtigt.

Går ikke ud fra du har loft over honorar i bindingsperioden.

Har selv den aftale med klienter, at vi underskriver en samarbejdsaftale. Men samarbejde kan stoppe når det skal være, uden frist.

Held og lykke med det.

 

 

Hej

Jeg er helt enig med RevisorOlsen, idet sådanne aftaler formentlig også er i strid med god revisorskik.

Problemet er dog her, at dette skal i givet fald vurderes af domstolene, så følg RevisorOlsens råd og find en anden revisor.

De fleste revisor har ikke sådanne bindinger, snarere tværtimod, idet det netop er kendtegnet, at revisors kunder kan opsige aftalerne uden varsel.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Skynd dig at finde en anden revisor Maria. Det lugter af bondefangeri. Gode revisorer binder da ikke deres klienter. Klienter vil binde sig (dog ikke skriftligt) til en god revisor.

Flemming Hasselriis

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Jeg er enig med de andre. En revisor (og bogholder i dit tilfælde) bør ikke binde dig til en kontrakt for et år af gangen, med mindre der skulle være en helt særlig grund til det.

Det kunne være, at du opnåede særlige fordele ved at indgå kontrakten. Hvis ikke det er tilfældet, så find en anden revisor.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)