Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemt at indtale pension??

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber I kan hjælpe her.

Jeg har totalt misset at indbetale pension til min lærling som nu er færdiguddannet, han har været ansat på overenskomst mellem Dansk Byggeri og TIB

Fair nok skal han have hans tilgodehavende som er 8%, ca. kr. 40.000

Hans eget bidrag på 4 % har jeg ej heller fratrukket i hans løn

Det skulle efter sigende være hans ret at kræve disse penge indbetalt på pensionen også, selvom disse jo er udbetalt som løn. Jeg har meget svært ved at se det rimelige i dette, det drejer sig om trods alt kr. 20.000.

Skulle han fastholde denne urimelige ret er det så muligt at jeg kan kræve dette beløb tilbagebetalt på en eller anden vis

Hilsen håndværksmesteren

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

:
Det skulle efter sigende være hans ret at kræve disse penge indbetalt på pensionen også, selvom disse jo er udbetalt som løn.

Det korrekte svar burde du kunne få fra Dansk Byggeri.

Hvis jeg var dig ville jeg bare få sagen ud af verden.

http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2009909309997

 

Køb ren argan olie her

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

:

Hej Aminoer

Håber I kan hjælpe her.

Jeg har totalt misset at indbetale pension til min lærling som nu er færdiguddannet, han har været ansat på overenskomst mellem Dansk Byggeri og TIB

Fair nok skal han have hans tilgodehavende som er 8%, ca. kr. 40.000

Hans eget bidrag på 4 % har jeg ej heller fratrukket i hans løn

Det skulle efter sigende være hans ret at kræve disse penge indbetalt på pensionen også, selvom disse jo er udbetalt som løn. Jeg har meget svært ved at se det rimelige i dette, det drejer sig om trods alt kr. 20.000.

Skulle han fastholde denne urimelige ret er det så muligt at jeg kan kræve dette beløb tilbagebetalt på en eller anden vis

Hilsen håndværksmesteren

 

Har du undersøgt om en lærling overhovedet har ret til pensionindbetalinger ??

 

mvh

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

:
Det skulle efter sigende være hans ret at kræve disse penge indbetalt på pensionen også, selvom disse jo er udbetalt som løn.

Det korrekte svar burde du kunne få fra Dansk Byggeri.

Hvis jeg var dig ville jeg bare få sagen ud af verden.

http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2009909309997

 

der står nedenstående pasus fra den side du refererer til

Fakta

Bidraget til pension er i øjeblikket på 12 procent for personer, der arbejder på Bygge- og anlægsoverenskomsten mellem 3F og Dansk Byggeri.

Heraf betaler lønmodtageren selv en tredjedel. Virksomheden skal betale resten.

Man har ret til indbetaling af pension, når man er fyldt 20 år og har haft erhvervsarbejde i et halvt år.

 

 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:
Man har ret til indbetaling af pension, når man er fyldt 20 år og har haft erhvervsarbejde i et halvt år.

Kig i overenskomsten, hvor der som regel står, at eleven skal være fyldt 20 år og have været ansat yderligere i 6 måneder før retten til pensionsindbetaling kommer..

Du har sikkert allerede sparet en hel masse penge på den konto.

mvh

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

LANTHER:
Man har ret til indbetaling af pension, når man er fyldt 20 år og har haft erhvervsarbejde i et halvt år.

Kig i overenskomsten, hvor der som regel står, at eleven skal være fyldt 20 år og have været ansat yderligere i 6 måneder før retten til pensionsindbetaling kommer..

Du har sikkert allerede sparet en hel masse penge på den konto.

mvh

 

Snakker du altid med dig selv?

Årsagen til mit link var, at det kan være dyrt ikke at overholde reglerne, og jeg regnede så med at trådstarter selv kunne vurdere om det er 20K værd at ryge i maskineriet.

Men som foreslået, så ses det tydeligt, indtil videre, at det korrekte svar er at kontakte organisationerne istedet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fortolker I dette??

Der står ikke "yderligere" i overenskomsten!!

Men blot skal have haft 6 månders erhvervsarbejde, gælder dette mon fra det fyldte 20. år eller er det erhversarbejde før?

Mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første, hvor gammel er lærlingen ??

mvh

 

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Han blev 20 år 6 måneder henne i lærerforholdet, og mit spørgsmål gik på om disse gælder med i overenskomstens pasus om erhvervsarbejde eller om det er efter han blev 20 år.

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

:

Han blev 20 år 6 måneder henne i lærerforholdet, og mit spørgsmål gik på om disse gælder med i overenskomstens pasus om erhvervsarbejde eller om det er efter han blev 20 år.

mvh

Den bliver lidt mere pebret, men har du overhovedet overenskomst med en organisation, for hvis ikke er man ikke forpligtiget til at betale pension, da det kun er arbejdsmarkedet der har denne pension.

Hvis du vil vide mere, kan du enten kontakte din organisation eller kigge meget mere på dette link herunder..

tryk

mvh

 

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)