Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når afdøde har profil på facebook

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

En af vores venner har tabt 2 års uretfærdig, umenneskelig men ekstremt brav kamp mod kræften, og gik bort i februar - kun 35 år.
Jeg var/ er facebook-ven med ham - og det er på en mærkelig måde ret rart at blive ved med at være. Så føles det jo som om han lidt stadig er der. Og det føles også lidt som om man ærer hans minde.
Men samtidig er det også så underligt, når facebook skriver i en lille annonce: "Genetabler kontakten med Søren..." og systemet generelt agerer som om han stadig er i live og aktiv. Der er noget i mig, som synes det er lidt makabert...eller i hvert fald upassende.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at debat om facebook og mistede venner.

Hvad er rigtigt og forkert?
Er der noget ærefuldt eller mindeværdigt i, at lade en person "leve" videre på facebook?

Hvordan har I det med det?

/Rikke

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ikke han skal leve videre på FB, men ok at have en "mindeside/profil" således er det tydeligt at personen ikke er blandt os

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Og btw ked af dit tab 

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kan hjælpe nogen at holde liv i hans profil, så fred være med det, men det bør efter min mening fremgå at der er tale om en nu afdød persons profil.

Så længe det fremgår, at profilen tilhører en nu ikke-levende person, så kan jeg ikke se et problem i det.

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke,

Jeg har også en facebook ven der døde sidste år. Hans profil består nu kun af væg+billeder, og jeg modtager ingen af de der "Opret den mistede forbindelse"-beskeder vedr. ham.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv en ven på Facebook som godt nok lever endnu, men hun er blevet så syg at hun ikke husker hverken venner eller familie mere.

Jeg tænkte på, om hendes profil burde lukkes, men på den anden side, så er der nok noget trøst i, at man kan gå ind og se billeder og læse de indlæg hun har lavet osv.

Jeg synes det er helt fint at en profil lever videre - men hvordan hendes familie har det med det aner jeg jo ikke - det er nok meget forskelligt fra person til person.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Facebook vil gerne have, at man udfylder denne formular, hvis en af ens nærmeste er gået bort:

http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=deceased

Der står også beskrevet på siden, hvad de gør ved personens profil - og det er vel egentlig en meget god løsning.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg syntes profilen burde blive fjernet, i og med at personen ikke er i live.

Er ked af at høre om dit tab :-(

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du skal gøre som Mattias Skovhøj foreslår.

Og det er trist med dit tab Sad

Fra Helsingør
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Rikke

Rigtigt og forkert er nok et spørgsmål om mavefornemmelse og hvad familien ønsker.

Jeg mistede selv et nært familiemedlem meget pludseligt for noget tid siden og hans facebook profil fik lov at leve videre i en tid, men blev så fjernet. Jeg synes det er en god måde at gøre det på, bruge det som en form for skriftevæg så man kan komme af med det man føler.

Jeg synes at afdødes profiler skal lukkes lige så stille ned.

Mange hilsner, Lasse

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)