Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danskerne gider ikke e-mails

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nedenfor et link til en artikel i BT om at danskerne foretrækker at få deres informationer med posten fremfor som e-mails.

http://www.bt.dk/digital/danskerne-gider-ikke-e-mails

Det giver stof til eftertanke, at så mange danskere finder et personligt stilet brev mere troværdigt og seriøst.

Må dog indrømme at der ikke overrasker mig helt. Har selv erfaret en god respons på brug af trykte medier. Men indrømmer at jeg i overvejende grad har tillagt  at det skyldes en ældre målgruppe.

/Henrik

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Nedenfor et link til en artikel i BT om at danskerne foretrækker at få deres informationer med posten fremfor som e-mails.

http://www.bt.dk/digital/danskerne-gider-ikke-e-mails

Det giver stof til eftertanke, at så mange danskere finder et personligt stilet brev mere troværdigt og seriøst.

Må dog indrømme at der ikke overrasker mig helt. Har selv erfaret en god respons på brug af trykte medier. Men indrømmer at jeg i overvejende grad har tillagt  at det skyldes en ældre målgruppe.

/Henrik

Danskerne er nogen dovne svin. De gider ikke helt at gå ned i stuen for at hente deres post ( postkasse-Loven ), mange af dem går indfor et e-post. Den ældre målgruppe kan være ligeglade, de får alligevel bragt posten op til døren ( nogen gange ) , ( måske den store svarprocent blandt de ældre ).

Tryktsager burde være dødt for mange år siden.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har faktisk oplevet i forbindelse med markedsføringen af en musical i udlandet, at selvom der har været en hjemmeside med blogs m.v. som en slags prelaunch, hvor man også har kunnet købe billetter online, - så var der en fantastisk effekt af de breve der blev sendt ud. 

Ved at registrere sig på hjemmesiden, fik man adgang til bonusmateriale om produktionen, videoer fra prøverne osv. og tilbagemeldinger var helt entydigt, at de der fik brevet følte sig udvalgte. Selvom de egentligt havde fået deres "gave" ved at registrere sig på hjemmesiden og der ikke var tilbud i brevet (der spilles for fulde huse) så var det helt tydeligt at brevet blev opfattet som en invitation til at købe, - og det solgte mere end den forventning som nok lå lidt indbygget i webkonceptet.

Måske fordi "bagmændene" var lidt ældre, blev brevene valgt til, hvad der ikke fra start lå i markdsføringen.

Så jeg kan godt anbefale det, - ihvertfald til private. Og det er nemt at prøve af selv, med vore dages printere, så hvorfor egenligt ikke gøre det?

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Danskerne er nogen dovne svin. De gider ikke helt at gå ned i stuen for at hente deres post

Vil mere sige at det er post danmark der er nogle dovne svin, der ikke orker at stige ned fra deres knallert. Er utroligt at der virkelig er blevet så ringe en service fra det firma.

Ligesom, når pakkeposten, på vej op smidder sedlen i postkassen, går op og ringer på og løber væk. Så de kan altså godt bevæge sig.

Til emnet

Så ser jeg det ikke som noget overraskende. Nu bliver mange, rigtig mange oversvømmet med spam, og det mindsker jo troværdigheden. Ligeså så kan det være svært at finde den ene mail mellem 1000 stk man modtager om dagen, der indeholder noget seriøst.

Og når man er villig til at betale 6 kr for et brev, så giver det da lidt seriøsitet. Ikke sagt at mail ikke er godt, det er det. Da man hurtigt og billigt kan kommunikere på ens egen præmisser. Men det er mere når kontakten er etableret.

/Kenneth

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det offline medie er ikke ubetinget godt til online mediet.

Hvis du bruger offline mediet kræver det, at modtageren går direkte hen til computeren og søger på din virksomhed eller information. Alternativt er du nødt til at satse på, at modtageren kan huske dit offline budskab i flere dage, ind til modtageren sætter sig ved computeren. Dette er næsten utopi.

Der kan tabes mange kunder i en web shop, men fra offline til online, der tabes uendelig mange kunder.

Mvh

Holger

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Ligesom, når pakkeposten, på vej op smidder sedlen i postkassen, går op og ringer på og løber væk. Så de kan altså godt bevæge sig.

... og efterfølgende kan man ellers læse den, i øvrigt noget ansvarsfralæggende, besked: "De var ikke hjemme, da vi ringede på døren" Big Smile

Kenneth:
Ligeså så kan det være svært at finde den ene mail mellem 1000 stk man modtager om dagen, der indeholder noget seriøst.

Især, hvis de alle sammen begynder med: "Dear Sir..."

Mere seriøst... I nogle tilfælde vil jeg hellere modtage breve på papir. Men når det handler om forsikringsbetingelser og lignende obligatorisk "fyld", så vil jeg foretrække at modtage det per mail.

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra København SV
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

blev faktisk overrasket over afsløringen, var klart overbevist om det modsatte. Jeg er selv af den yngre generation og jeg gider ikke at modtage breve, pga af to ting: miljøsvineri og så fylder det. Mail er mere overskueligt, man kan lave folderi mailen, til de forskellige afsender fx skat og andet offentligt en folder forsikring en anden folder og på den måde have styr på sine papirer og have det ordenligt arkiveret uden at det tager fysisk meget plads.

Men jeg vil klart overvejer at fokusere mere på at sende rigtige breve ud når det gælder markedsføring overfor især den lidt ældre generation der ikke er lige så hjemmevant i den elektroniske internet verden.

// Maria

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)