Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import i forhåld til moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Hvis man nu vil importere fra Kina. Så forstår jeg det sådan, at det er billigere at gøre som privatperson, end som virksomhed. Da man skal betale dansk moms hvis man er momsregistreret bliver det jo straks dyrere. Jeg tænker nu hvis man importerer som privatperson, så skal man kun betale toldafgift, og så har man jo nogle billige varer.

 

Er det så lovligt at sælge dem videre, uden at opkræve moms? Reglerne siger vist at man ikke behøver at være momsregistreret hvis ens omsætning er under 50 000, vil det så sige at hvis man holder sig under denne grænse at man slipper for at betale, og opkræve moms?

 

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-11-2006 11:00:42
Forfatter:Jet-Tech
Jeg tænker nu hvis man importerer som privatperson, så skal man kun betale toldafgift, og så har man jo nogle billige varer.





Hvis du importerer varer fra Kina som privatperson, vil du foruden toldafgifter blive opkrævet dansk moms ved modtagelsen.

Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Men er det stadig ikke billigere varer man får? Når man ikke skal opkræve salgsmoms, kan man tillade sig at sælge dem videre billigere... Så kan det i realiteten ikke betale sig at blive momsregistreret?
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-11-2006 12:09:11
Forfatter: Jet-Tech
Men er det stadig ikke billigere varer man får? Når man ikke skal opkræve salgsmoms, kan man tillade sig at sælge dem videre billigere... Så kan det i realiteten ikke betale sig at blive momsregistreret?


Jo, man sparer lidt. På en vare som man køber for 100 kr. og sælger for 200 kr. sparer man 5 kr. i moms.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)